Na 6 jaar op een MBP core2duo te hebben gewerkt, is het weer eens tijd voor een leuk systeem. De vorige computer die ik gebouwd heb zat in een oude stofzuiger met kermisverlichting
Ik heb mij een beetje proberen in te lezen hier en misschien heeft er nog iemand goede suggesties.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. CS:GO, H1Z1 en games die ik weer wil oppakken. Verder een beetje video-editing. Ook hang ik mijn TV aan de pc voor filmpjes end der.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1200,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Apple toetsenbordje en muis. Monitor koop ik nog los.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een i5, 970GTX en 8 gb werkgeheugen lijkt mij voorlopig voldoende. Over enige tijd wil ik wel upgraden naar een i7 maar dat zie ik dan wel weer.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Fractal R5 en de MSI 970 GTX heeft wel mijn voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte. Goede netwerkchip en onboard geluid want ik sluit er ook 2 KRK VXT8 monitors op aan. Misschien is een aparte geluidskaart aan te raden?
Ga je overklokken?
Nee.
Ik weet dat er her en der wel een tientje valt te besparen, maar ik heb het budget er wel voor (over).
Verder nog een losse vraag: wat voor kabels moet ik er nog bij bestellen? 2 maal SATA kabel voor de SSD en HDD? En koelpasta natuurlijk.
Ik heb mij een beetje proberen in te lezen hier en misschien heeft er nog iemand goede suggesties.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. CS:GO, H1Z1 en games die ik weer wil oppakken. Verder een beetje video-editing. Ook hang ik mijn TV aan de pc voor filmpjes end der.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1200,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Apple toetsenbordje en muis. Monitor koop ik nog los.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een i5, 970GTX en 8 gb werkgeheugen lijkt mij voorlopig voldoende. Over enige tijd wil ik wel upgraden naar een i7 maar dat zie ik dan wel weer.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Fractal R5 en de MSI 970 GTX heeft wel mijn voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte. Goede netwerkchip en onboard geluid want ik sluit er ook 2 KRK VXT8 monitors op aan. Misschien is een aparte geluidskaart aan te raden?
Ga je overklokken?
Nee.
Ik weet dat er her en der wel een tientje valt te besparen, maar ik heb het budget er wel voor (over).
Verder nog een losse vraag: wat voor kabels moet ik er nog bij bestellen? 2 maal SATA kabel voor de SSD en HDD? En koelpasta natuurlijk.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 206,70 | € 206,70 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B6 | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 378,90 | € 378,90 |
| 1 | WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB | € 115,95 | € 115,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 104,95 | € 104,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 39,- | € 39,- |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 60,- | € 60,- |
| 1 | Cooler Master V450 Semi-Modular | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 103,70 | € 103,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.161,10 | |