Allround/Game PC: €1200

Pagina: 1
Acties:

• SpaceOdyssey
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:47
Na 6 jaar op een MBP core2duo te hebben gewerkt, is het weer eens tijd voor een leuk systeem. De vorige computer die ik gebouwd heb zat in een oude stofzuiger met kermisverlichting :P

Ik heb mij een beetje proberen in te lezen hier en misschien heeft er nog iemand goede suggesties.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. CS:GO, H1Z1 en games die ik weer wil oppakken. Verder een beetje video-editing. Ook hang ik mijn TV aan de pc voor filmpjes end der.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1200,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Apple toetsenbordje en muis. Monitor koop ik nog los.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een i5, 970GTX en 8 gb werkgeheugen lijkt mij voorlopig voldoende. Over enige tijd wil ik wel upgraden naar een i7 maar dat zie ik dan wel weer.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Fractal R5 en de MSI 970 GTX heeft wel mijn voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte. Goede netwerkchip en onboard geluid want ik sluit er ook 2 KRK VXT8 monitors op aan. Misschien is een aparte geluidskaart aan te raden?

Ga je overklokken?
Nee.

Ik weet dat er her en der wel een tientje valt te besparen, maar ik heb het budget er wel voor (over).

Verder nog een losse vraag: wat voor kabels moet ik er nog bij bestellen? 2 maal SATA kabel voor de SSD en HDD? En koelpasta natuurlijk.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 206,70€ 206,70
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 83,95€ 83,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 378,90€ 378,90
1WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB€ 115,95€ 115,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 104,95€ 104,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 39,-€ 39,-
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 60,-€ 60,-
1Cooler Master V450 Semi-Modular€ 67,95€ 67,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 103,70€ 103,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.161,10

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Tja, prima setje eigenlijk. Eventueel nog wat besparen met een pricewatch: Toshiba DT01ACA300, 3TB, een pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed, pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU en pricewatch: Crucial BX100 250GB, maar de rest is vrij optimaal!

[ Voor 10% gewijzigd door br00ky op 31-05-2015 16:17 ]

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

Bij het moederbord zitten twee SATA kabels, zou dus genoeg moeten zijn. Er zit een zakje koelpasta bij de Mugen 4 PCGH dus ook dat hoef je niet te bestellen.

Kleine opmerking over de Mugen 4 PCGH, de opgegeven geluidssterkte op Tweakers (12,5 dB) wordt wel eens in twijfel getrokken, maar ik ben zelf verder goed te spreken over deze koeler.

Overigens worden WD Red schijven nog wel eens afgeraden buiten een RAID systeem omdat die er in theorie door hun TLER voor zouden kunnen zorgen dat er onnodige fouten optreden. Maar goed, de meningen daarover verschillen nog al geloof ik.

[ Voor 30% gewijzigd door Tribits op 31-05-2015 16:57 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• boney bob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-01-2021
Als je een stille koeler zoekt is de pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power een goed alternatief. Ik heb hem in combinatie met een Fractal R5 waarin hij praktisch onhoorbaar is. Helaas is hij nu wel slecht leverbaar, maar blijft zeker het overwegen waard!

• JaHalloZeg
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-11 18:23
Als je later echt voor een i7 wil gaan kan je anderzijds ook de Xeon 1231v3 overwegen. Deze kost wat minder, maar heeft wel alle functionaliteiten van een i7 (behalve de integrated graphics). Maar goed, dan moet je wel het nut van multithreading kunnen waarmaken (een beetje video-editing is het niet waard imo).

• SpaceOdyssey
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:47
Tribits schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:43:
Bij het moederbord zitten twee SATA kabels, zou dus genoeg moeten zijn. Er zit een zakje koelpasta bij de Mugen 4 PCGH dus ook dat hoef je niet te bestellen.

Kleine opmerking over de Mugen 4 PCGH, de opgegeven geluidssterkte op Tweakers (12,5 dB) wordt wel eens in twijfel getrokken, maar ik ben zelf verder goed te spreken over deze koeler.

Overigens worden WD Red schijven nog wel eens afgeraden buiten een RAID systeem omdat die er in theorie door hun TLER voor zouden kunnen zorgen dat er onnodige fouten optreden. Maar goed, de meningen daarover verschillen nog al geloof ik.
Dat van de SATA kabels kon ik nergens vinden, dus dank daarvoor.

Wat betreft de Mugen koeler: HWI heeft 25 dB gemeten op 7V en 33 dB op 12V (10 cm).

En wat voor zinnigs valt er te zeggen over de betrouwbaarheid van harde schijven? Ik heb nogal een zooi muziek en films die mij wel dierbaar zijn dus ik ben wel bereid wat meer geld neer te leggen voor een goed schijfje.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:57

br00ky

Moderator Harde Waren
laucas schreef op zondag 31 mei 2015 @ 17:21:
[...]

En wat voor zinnigs valt er te zeggen over de betrouwbaarheid van harde schijven? Ik heb nogal een zooi muziek en films die mij wel dierbaar zijn dus ik ben wel bereid wat meer geld neer te leggen voor een goed schijfje. backup.
Je data is zo veilig als je backup, daar gaat geen enterprise "oh zo veilige" HDD bij helpen als er geen backup is ;). Op individueel niveau is het wat betreft betrouwbaarheid in de consumentenbusiness één pot nat.

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

TLER is meer een kwestie van voorkeur dan van betrouwbaarheid. In een Raid systeem heb je nog een tweede kopie en heeft het dus de voorkeur snel op te geven en de tweede kopie aan te spreken, in een desktop systeem heb je maar 1 kopie en kan je dus beter blijven proberen als er een fout optreedt. Je loopt dus met een NAS schijf in een desktop het risico dat de schijf te snel opgeeft omdat die er van uit gaat dat er nog een tweede kopie is. Althans, dat is dus de theorie.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Pagina: 1