Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Oof
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-04 15:16
Is het nou ECHT mogelijk om een Steam game te laten werken met een PS4 controller?

Heb al een paar guides gevolgd maar ik wordt er niet echt wijs uit. Het is me toch wel gelukt om een bluetooth verbinding te maken tussen mijn laptop en de controller.

Het probleem is alleen, dat ik niet weet hoe ik nu verder moet. |:(
Ik gebruik Linux Ubuntu 15.04. Ik heb al 2 games geprobeerd te spelen, maar de controller doet verder helemaal niks.

Kan iemand mij, stapsgewijs, uitleggen hoe ik in Ubuntu 15.04 Steam games kan spelen met een Playstation 4 controller?
Als dit überhaupt mogelijk is, heet dat.
Of misschien dat iemand een andere oplossing weet?

~ Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentin White schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:08:
Is het nou ECHT mogelijk om een Steam game te laten werken met een PS4 controller?

Heb al een paar guides gevolgd maar ik wordt er niet echt wijs uit. Het is me toch wel gelukt om een bluetooth verbinding te maken tussen mijn laptop en de controller.

Het probleem is alleen, dat ik niet weet hoe ik nu verder moet. |:(
Ik gebruik Linux Ubuntu 15.04. Ik heb al 2 games geprobeerd te spelen, maar de controller doet verder helemaal niks.

Kan iemand mij, stapsgewijs, uitleggen hoe ik in Ubuntu 15.04 Steam games kan spelen met een Playstation 4 controller?
Als dit überhaupt mogelijk is, heet dat.
Of misschien dat iemand een andere oplossing weet?
Ik heb misschien de oplossing voor je. Ik zelf heb ook mijn PS4 controller doormiddel van bluetooth gekoppeld aan mijn PC. De controller word ook herkend in apparaten. Vervolgens heb ik een programma die van je PS4 controller een virtuele XBOX360 controller maakt. Nu zie ik dat je Linux gebruikt dus het kan zijn dat dit niet werkt. Ik heb de volgende link gebruikt om alles aan de praat te krijgen. Het programma dat gebruikt word heet DS4Tool deze virtualiseerd je PS4 controller naar een XBOX360 controller.

http://www.digitaltrends....t-a-ps4-controller-to-pc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Oof
Okee, bedankt. Ga ik zeker proberen.

Edit: Ah, dat is die wat ik al geprobeerd heb.
Ben er toch over aan het denken om een Virtual machine van Windows 7 te installeren, maar ik heb geen idee hoe dat moet. Er staat wel zo'n 'guide' op de site van Ubuntu, maar daar wordt ik al helemaal niet wijs uit.

[ Voor 78% gewijzigd door Major Oof op 01-06-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentin White schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:33:
Okee, bedankt. Ga ik zeker proberen.

Edit: Ah, dat is die wat ik al geprobeerd heb.
Ben er toch over aan het denken om een Virtual machine van Windows 7 te installeren, maar ik heb geen idee hoe dat moet. Er staat wel zo'n 'guide' op de site van Ubuntu, maar daar wordt ik al helemaal niet wijs uit.
Ah jammer, binnen Windows werkt dit wel als een trein en is super easy. Elk spel denkt nu dat je een XBOX360 controller gebruikt en word direct herkend zonder te mappen. Helaas kan ik je niet helpen om een virtuele machine op te zetten maar kan je wel adviseren dat binnen Windows dit een peace of cake is :P en daarmee bedoel ik de controller in te stellen. In ieder geval succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Oof
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:22:
[...]

Ah jammer, binnen Windows werkt dit wel als een trein en is super easy. Elk spel denkt nu dat je een XBOX360 controller gebruikt en word direct herkend zonder te mappen. Helaas kan ik je niet helpen om een virtuele machine op te zetten maar kan je wel adviseren dat binnen Windows dit een peace of cake is :P en daarmee bedoel ik de controller in te stellen. In ieder geval succes!
Het helpt als je een oudere broer hebt die al lange tijd in de ICT zit.
Wat mijn probleem is, is dat ik erg snel op geef als het me niet lukt. Het is ook lastig als de complete guide aan een stuk door blijft vertellen, i.p.v. je in stappen te vertellen wat je allemaal moet doen, zoals:

1. Download programma
2. selecteer dit en dat
3. volgende
4. selecteer OS voor Virtual machine
5. installeer.

et cetera. Dit is voor mij al veel makkelijker om te begrijpen en te volgen. Windows is inderdaad makkelijker te begrijpen, qua programma's en downloads, dan Ubuntu. Vandaar die Virtual Machine, puur voor het gamen, terwijl ik Ubuntu gebruik voor de rest van mijn 'shenanigans'. :)
Ik kreeg op Steam van iemand de optie om zo'n wazige USB stick van 55 euro te kopen, die er voor zorgt dat je een Bluetooth verbinding hebt met je controller. Ja dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:45
Voor gamen is Windows nog wel een stukke beter op PC. Met inputmapper.com kun je heel makkelijk je DS4 controller emuleren naar een X360 controller terwijl je alsnog aparte functies kunt toevoegen aan de touchpad en gyroscope. (Controls mappen kan ook of emuleren naar iets anders) Alles is te customizen tot in de kleinste details waardoor het een genot is om met een controller te spelen voor sommige games. Beter dan de native ondersteuning voor een X360 controller naar mijn mening.
Pagina: 1