• Blufkip
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-04-2025
Hallo allemaal en bedankt voor het lezen van dit bericht.
Ik heb een vraag over een aantal camera's omdat ik gewoonweg een leek ben op dit gebied.

Er is een idee tot stand gekomen om een youtube channel te beginnen.
Hiervoor is ons aangeraden om een spiegelreflexcamera aan te schaffen.

Momenteel ben ik op internet aan het zoeken en heb voor mezelf een top 3 gemaakt:
-Nikon D3200 + 18-55 mm VR
-Canon EOS 100D + 18-55 mm DC III
-Sony Alpha SLT-A58 + 18-55mm II (volgensmij is dit de beste prijs/kwaliteit keuze?)

Deze is zo tot stand gekomen omdat ik de volgende opties belangrijk vind:
-+/- 400 euro
-externe mic aansluiting
-uiteraard de videofunctie

Zouden jullie mij kunnen helpen met kiezen + een daarbij genoemd argument waarom?
een ander, beter model is uiteraard ook goed!

Alvast bedankt! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Blufkip op 31-05-2015 14:13 ]

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 23:23
Waarom per se een spiegelreflex? Heb je hier al gekeken: [starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6
En wat voor youtube channel? Hoe film je? En waarom kies je voor de canon 100D met DC lens? Dat is een vreemde keuze, want de STM lens hoort hier eigenlijk bij en die heeft ook stabilisatie.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Blufkip
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-04-2025
bedankt voor je snelle reactie. uit zoekfuncties op sites kwamen deze 3 naar voren. als ik filmpjes bekijk en tevens navraag in de winkel zeggen ze ook dat ik t beste een DSLR camera kan halen voor scherpe beelden en evt wazigheid op de achtergrond. tevens mooiere beelden door grotere sensor.
ga hem zowel voor buiten gebruiken, als op een statief binnen.
qua lenzen.... geen verstand dus.. tips?!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 23:23
Wat ga je filmen? En heb je daarbij autofocus nodig? Nog steeds de vraag: waarom geen systeemcamera? Deze leveren dezelfde beeldkwaliteit en kunnen met de juiste lenzen de achtergrond ook prima onscherp maken. Het is maar net wat je wil. Maar lees vooral dat topic eens door en gebruik de vragenlijst uit de openingspost.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II