Ik loop al een tijd met het idee om binnenkort, na de examenperiode, misschien eens een upgrade van mijn PC te doen, maar ik vroeg me af of mijn pc de upgradekost nog waardig is.
Momenteel heb ik een:
Intel i7-860 @ 2.80 Ghz
6GB DDR3 RAM
Intel H58 moederbord
Oorspronkelijk was dit deze computer:
pricewatch: Acer Aspire M7811 (PT.SDHE2.030)
Ik heb intussen wel de GPU vervangen door een ASUS GTX560 Ti van 1GB, en de voeding door een 750 Watt voeding van het merk Antec, qua type staat er enkel "High Current Gamer".
Echter denk ik dat intussen mijn GPU zijn beste tijd gehad heeft en het misschien beter is om eens over te stappen naar een model met wat meer geheugen. De GTX970 ziet er wel interessant uit, wel wat aan de dure kant vind ik. Ik lees hier en daar wel dat AMD met een nieuwe reeks komt aanzetten en het misschien interessant is te wachten tot een pricedrop? De aankop is nu niet echt dringend.
Ik zoek een?
Ik veronderstel dat mijn grafische kaart momenteel de grootste boosdoener is.
Wat is je budget?
Ik heb momenteel nog budget voor ogen al denk ik dat dit richting de 300-400 zal zijn.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd al Nvidia gebruikt, maar geen specifieke voorkeur.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gaming.
Momenteel heb ik een:
Intel i7-860 @ 2.80 Ghz
6GB DDR3 RAM
Intel H58 moederbord
Oorspronkelijk was dit deze computer:
pricewatch: Acer Aspire M7811 (PT.SDHE2.030)
Ik heb intussen wel de GPU vervangen door een ASUS GTX560 Ti van 1GB, en de voeding door een 750 Watt voeding van het merk Antec, qua type staat er enkel "High Current Gamer".
Echter denk ik dat intussen mijn GPU zijn beste tijd gehad heeft en het misschien beter is om eens over te stappen naar een model met wat meer geheugen. De GTX970 ziet er wel interessant uit, wel wat aan de dure kant vind ik. Ik lees hier en daar wel dat AMD met een nieuwe reeks komt aanzetten en het misschien interessant is te wachten tot een pricedrop? De aankop is nu niet echt dringend.
Ik zoek een?
Ik veronderstel dat mijn grafische kaart momenteel de grootste boosdoener is.
Wat is je budget?
Ik heb momenteel nog budget voor ogen al denk ik dat dit richting de 300-400 zal zijn.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd al Nvidia gebruikt, maar geen specifieke voorkeur.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gaming.