Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ASUS RT-AC68U met een rMBP Early 2013

Pagina: 1
Acties:

• Peterrtt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 07:51
Beste mensen,

Mijn WiFi thuis is niet erg stabiel en erg langzaam, ik heb dan ook een standaard router van mijn internetprovider. Om dit te verbeteren wil ik een ASUS RT-AC68U kopen. Ik zie op de website dat die router een 802.11ac-chipset heeft, maar volgens mij ondersteund mijn huidige Macbook (rMBP Early 2013) dit niet. Is dit een groot nadeel? Is de WiFi dan alsnog niet zo snel?

Ter info, met een kabel haal ik een snelheid van 50Mbps (dit is ook de snelheid die ik heb bij de internet provider) en met WiFi 20Mbps (soms nog veel trager).

Alvast bedankt! ;)

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:27
Maar je macbook en de AC68U kunnen beiden wel met 802.11n en 5ghz overweg. De snelheid zal het probleem dus absoluut niet zijn. Hiermee is theoretisch een snelheid van 450mbit haalbaar.

Ook de stabiliteit van de Asus routers is over het algemeen erg hoog aangeschreven, dus daar zal je ook op vooruit gaan.

Derde belangrijke punt is dan nog het bereik. Ik kan me niet voorstellen dat ook wat dat betreft de AC68U geen gigantische vooruitgang zal zijn op je huidige router. Helaas kan niemand je hierover garanties geven, want wifi blijft per definitie onbetrouwbaar.

Kortom, het lijkt mij hoogstwaarschijnlijk dat de AC68U hoe dan ook een flinke verbetering is t.o.v. de router van je provider. Ook met het oog op de toekomst.

• Peterrtt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 07:51
Super! Bedankt voor je antwoord.

Ik dacht dat het dan misschien zonde van het geld was, omdat mijn Macbook dat niet ondersteund. Maar dit maakt dus niet zo heel veel uit.

Ik ga de router dan wel kopen, en het bereik testen. Als dit tegenvalt kan ik hem altijd nog terug sturen :).

En inderdaad volgens mij kan deze router weer een hoop aantal jaren mee.