Nieuwe caps scheidingsfilter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musco
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-03 02:28
Hallo,

Ik heb de scheidingsfilters van mijn Magnat Magnasphere Beta 2 eens van nieuwe Audyn-caps voorzien en heb nu het probleem dat de rechterspeaker een tik harder is dan de linker.
Dat is vooral bij stemmen storend omdat die niet meer vanuit het midden maar van rechts komen.
Om dat met de balans te verhelpen vind ik zelf een nood oplossing want dat hoort toch niet zo te zijn.
Misschien is er iemand die daar een wat meer van af weet dan ik en mij een goede tip kan geven.
Alvast bedankt voor je inbreng.

mvg,
WIlko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Heb je geen bouwfoutjes gemaakt? (Cap verkeerd om, tinklodder of iets niet goed gesoldeerd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Waarvoor heb je die condensatoren überhaupt vervangen?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Condensator te heet geworden tijdens het solderen misschien?

En wat Lip vraagt, waarom? Wat was er mis met het scheidingsfilter - wellicht had je een ander onderdeel moeten vervangen om het oorspronkelijke probleem op te lossen. En weet je zeker dat de nieuwe cap de juiste waarde heeft?

Nog belangrijker om even na te vragen, ik neem aan dat je het scheidingsfilter van beide speakers hebt gedaan?

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
En wat ik zelf val een keer heb gehad, met goedkope caps is dat ze wel 10% afwijking hadden. Je zou maar net een hebben die 110% heeft en de ander 90%.
Zou je naar 1% kunnen terug brengen door ze te vervangen door wat degelijkere. Anders inderdaad geen bouwfout?

[ Voor 8% gewijzigd door jctjepkema op 31-05-2015 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:07

Videopac

Rommelt wat aan.

Audyn is wel een kwaliteitsmerk. Filters nalopen, optisch: alles goed gesoldeerd, geen onbedoelde verbindingen? Dan caps en weerstanden nameten met een multimeter.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@iedereen : Een Pet kan je niet doormeten m.a.w gebruik de juiste terminologie (caps is een meervouds vorm van pet).
Verder heeft het weinig zin, om een condensator door te meten met een multimeter.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Lip schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:32:
@iedereen : Een Pet kan je niet doormeten m.a.w gebruik de juiste terminologie (caps is een meervouds vorm van pet).
Verder heeft het weinig zin, om een condensator door te meten met een multimeter.
Nieuwsgierig: wat is een pet? Caps (capacitors) is zover ik weet een meervoudsvorm van cap (capacitor).

De capaciteit van condensatoren kun je (los, niet in een schakeling uiteraard) prima controleren met een daarvoor geschikte multimeter.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dit is toch een Nederlands forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:33
Ik dacht dat PET stond voor polyethyleentereftalaat, een materiaal dat ze oa gebruiken voor polyester (PET) film condensatoren? Maar misschien bedoel je wat anders?

Het duurde even, het Engelse woord "cap" is een pet (hoofddeksel). Caps is het meervoud van pet. Met andere woorden, een pet is helemaal geen ander woord voor condensator. Lip had hier graag gezien: condensators of condensatoren.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ja, dat bedoel ik inderdaad.

vandale.nl :
Betekenis ' cap '

Je hebt gezocht op het woord: cap.

cap (de; m; meervoud: caps) 1pet van ruiter, honkballer etc - See more at: http://www.vandale.nl/opz...g=nn#sthash.wHY070d2.dpuf

[ Voor 80% gewijzigd door Lip op 02-06-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Lip schreef op zondag 31 mei 2015 @ 13:00:
Waarvoor heb je die condensatoren überhaupt vervangen?
offtopic:
Als je dan toch zit te roeptoeteren dat we een Nederlandstalig forum zijn: Dergelijke Duitse woorden kun je ook achterwege laten, ze voegen namelijk in z'n gehele niks toe aan de vraag die je stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:34
Als je de cap overzet van de één naar de andere kant, verhuist het probleem dan ook mee?

[ Voor 75% gewijzigd door Frank__B op 03-06-2015 21:43 ]

Pagina: 1