Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Packettracer verbindingsprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:27

Blokker_1999

Full steam ahead

Topicstarter
Vorige vrijdag waren we in de les bezig met oefeningen op packettracer. Toen ik aan een nieuwe oefening begon had ik ineens het probleem dat ik geen verbinding meer kon maken tussen een PC/laptop en een switch. De poorten bleven met een rood bolletje op de uiteinden staan.

Een verbinding met cross cable tussen 2 PCs werkt en plaats ik een server dan komt de verbinding met de switch wel up. Ook een verbinding tussen switch en router of andere switch werkt zonder problemen. Enkel de PC en laptop doen het niet.

Het type switch maakt ook niet uit, cisco specifiek of generic, managed of unmanaged, allemaal hetzelfde resultaat. Mijn buurman in de klas had even hetzelfde probleem, maar bij hem is het vanzelf verdwenen en ook de lesgever kan niet direct een verklaring geven over wat er mis is.

Laad ik een voorgaande oefening in dan werkt alles wel, maar wanneer ik met een nieuwe oefening start dan blijft de verbinding dood. Iemand enig idee?

Ik maak gebruik van packettracer 6.2 onder Debian Linux

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

Check eerst eens met sh run of je poorten niet in shutdown staan, wat je Stp config is. Daarnaast als je je muis over de betreffende switch hovert zou je ook moeten kunnen zien of de fysieke link en protocol up zijn. Dat zouden iig mijn eerste troubleshooting stappen zijn :)

Omdat het kan.

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:25
Je kunt via show interface status ook zien wat de status is van die poort.

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Topicstarter
sh run toont aan dat de poort niet in shutdown staat, de CLI geeft wel aan dat de poort heel even de status up krijgt maar onmiddelijk weer neer gaat.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/yxz4SC9D2JuXTGaiU8jwJI20/medium.png

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

Zou je de packettracer file willen delen?

Omdat het kan.

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Topicstarter

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Ik ga er ook even naar kijken , eigenlijk nooit met packettracer gewerkt maar lijkt me leuk om is rond te neuzen erin. Als ik zo 1-2 youtube filmpjes zie is het vooral een "planner" om een netwerk in te richten met daarbij ingebouwd een soort virtuele testomgeving ?

Voor mijn beeldvorming , dit word denk ik vooral gebruikt in echt grote uitrols , grote organisaties ? het lijkt me namelijk anders best omslachtig om eerst een hele virtuele omgeving te maken als het om een klein aantal aansluitingen gaat? Dan zou ik verwachten dat je het direct uitrolt op locatie.

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 14:20

Eboman

Ondertitel

Aionicus schreef op zondag 31 mei 2015 @ 18:29:
Ik ga er ook even naar kijken , eigenlijk nooit met packettracer gewerkt maar lijkt me leuk om is rond te neuzen erin. Als ik zo 1-2 youtube filmpjes zie is het vooral een "planner" om een netwerk in te richten met daarbij ingebouwd een soort virtuele testomgeving ?

Voor mijn beeldvorming , dit word denk ik vooral gebruikt in echt grote uitrols , grote organisaties ? het lijkt me namelijk anders best omslachtig om eerst een hele virtuele omgeving te maken als het om een klein aantal aansluitingen gaat? Dan zou ik verwachten dat je het direct uitrolt op locatie.
die wordt alleen gebruikt om een lab uit te sparen als je studeerd voor CCNA, dit wordt als self-learning verkocht op internet.

Signature

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Topicstarter
Het grootste nadeel aan PT is dat je geen mogelijkheid hebt om een mengeling te maken tussen fysieke hardware en packet tracer. Wel zou je je netwerk kunnen uittekenen, alles configureren en dan die configs exporteren om op je fysieke hardware te zetten.

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:25
Ook kent PT een heel summier commando's vergeleken met full Cisco IOS. Het geeft degene wel de hans-on skills.
Pagina: 1