Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Een receiver / blu ray speler / soundbar?

Wat is je budget?
1000/2000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik luister graag naar muziek, eigenlijk de hele dag door. Ik heb momenteel Monitor Audio speakers en een wat oudere Sony receiver+tuner+cd speler. Ik luister momenteel veel via Spotify en eigen MP3 collecties. CD's luister ik eigenlijk niet meer. Ik ben dus niet iemand die erg het verschil hoort tussen de CD en spotify kwaliteit. Tenminste, niet op mijn huidige set. Ik wil graag gemak; spotify connect, en besturing via telefoon/ipad. Surround sound heeft mij nog niet overtuigd. Ben erg blij met een goede stereo setting. Surround minpint vind ik vooral de bekabeling. Mijn appletv/sony bravia/monitor audio speakers moet er op aangesloten worden. Graag wil ik ook een goede manier om films van USB stick te streamen, of direct van mijn pc, daarnaast kijk ik veel series/films via netflix of andere online streaming diensten. Ook wil ik graag alvast klaar zijn voor het 4K tijdperk, want een nieuwe tv zal er binnen de komende 5 jaar wel komen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zit te denken aan een SONY STR-DN1060, en zoek daar een goede blue ray speler voor (ook sony, maar weet niet welke daarbij goed past (ook afmeting technisch niet). En wellicht een soundbar, als dat een toevoeging zou zijn.

Ik merk ook dat momenteel de STR-1060 en de BR-spelers nauwelijks verkrijgbaar zijn. Heeft sony leveringsproblemen?

Welke vragen heb je hier nog over?
In het kort zoek ik dus een modern systeem uit de middenklasse, die gemak brengt qua connectiviteit, en een soundbar indien dit een toevoeging zou zijn voor mijn setup.

Alvast bedankt voor jullie input.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom wil je een soundbar als je al speakers hebt?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JvS; luisteren naar muziek doe ik over de speakers, wellicht is het mooi om geluid van de tv/film van voren te horen. De speakers staan niet persee bij de TV. Just my 2 cents. Daarom twijfel ik ook nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat zijn wat mij betreft dus twee losse vragen. Wil je in plaats van of bovenop je speakers (met versterker) een soundbar die bij je tv ligt? Combineren kan in elk geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op zondag 31 mei 2015 @ 13:49:
Dat zijn wat mij betreft dus twee losse vragen. Wil je in plaats van of bovenop je speakers (met versterker) een soundbar die bij je tv ligt? Combineren kan in elk geval niet.
Bovenop mijn speakers dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja ok, maar de soundbar is een heel los ding, dat niets met je speakers te maken heeft dus. Ik zou die soundbar even negeren verder. Dat is een hele andere vraag

Waarom heb je specifiek voor die sony gekozen? En wat is je budget?

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 31-05-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JvS; ok, laten we de soundbar even wat het is. Belangrijker inderdaad is vooral de receiver. Ik heb altijd een goede ervaring met Sony gehad. Daarnaast bevalt het design me. De receiver wordt ook goed ontvangen door de pers. Budget is als bovengenoemd; laten we zeggen rond de 1500 eur. Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ok, die sony wil je graag. Lijkt me geen bezwaarlijke keus. Basicly is de enige vraag die je hebt of er leveringsproblemen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet zo zeer; de vraag is, is de Sony aan te raden, zijn er vergelijkbare modellen, met de pros/cons. Ookl welke blue ray moet ik daarbij nemen? Daarnaast lees ik dat de Sony geen HDCP 2.2 ondersteunt, zal dit problemen geven in de nabije toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens de sony site heeft ie wel hdcp.2.2.
Dat betekend dat je iig redelijk veilig bent voor 4k

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 21:27
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:42:
JvS; ok, laten we de soundbar even wat het is. Belangrijker inderdaad is vooral de receiver. Ik heb altijd een goede ervaring met Sony gehad. Daarnaast bevalt het design me. De receiver wordt ook goed ontvangen door de pers. Budget is als bovengenoemd; laten we zeggen rond de 1500 eur. Tnx.
Heb je toevallig wat linkjes naar sites? Ik kan nergens een degelijke review vinden namelijk. Deze receiver spreekt me ook erg en volgens een aantal reviews was de 1050 qua geluidskwaliteit een topper. Ik vraag me af of ze dit ook kunnen behouden/doortrekken voor de 1060. Daarnaast lijken de Pioneer 930 en de Onkyo 646 een geduchte concurrent. Zeker qua opties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwenau
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-01 12:05
Tenzij je speakers niet bij je tv blijven staan, zou ik eerder een goede center kopen ipv een soundbar.

Ik ben ook aan het zien voor een str-dn1060. Vooral google cast en compatibiliteit met mijn Xperia geven een extra aan deze receiver bovenop de andere voor mij vereiste features (multiroom, bluetooth, wifi, spotify, etc.). Hi-Res en 4K compatibel is aardig meegenomen op langere termijn. Wel geen Audissey en geen Atmos maar dat primeert bij mij niet.

Was zelf nog aan het twijfelen met de Marantz sr5009 maar deze heeft geen HDCP2.2 en geen google cast (nu google cast is wel op te lossen). De vraag is maar ofdat HDCP wel zo belangrijk is. Nieuwe tv zal binnen 3-5 jaar wsl gebeuren maar tegen dan is dat mogelijk alweer verouderd.

De Marantz heb ik gevonden voor 600 euro, Sony 650. Marantz is wel mooier imo en zou wat warmer geluid geven (maar is uiteraard subjectief en mogelijk gewoon zever).

Wat betreft mp3 / spotify / CD. Verschil tussen 320mbps en 128mbps hoor ik echt wel (bass/lage tonen zijn dan quasi onbestaande). Maar tussen cd en 320 moet je al de juiste muziek spelen om het te horen wat mij betreft en andere bronnen lijken dat te bevestigen. Spotify premium is 320mbps dus dat is prima in eerste instantie. Staat ook veel op dus slechte mp3 library valt op te vangen hiermee.

Netflix kan dus gewoon via google cast. Een chromecast kopen voor 35 euro is anderzijds een quickfix voor elke andere receiver. DLNA is zowat standaard overal.

Wat levering betreft: weet ik niet. Hij zou moeten uit zijn maar is nergens in stock. Heb op verscheidene sites meldingen aan gezet. Nog geen verwittiging gekregen. Op de site van sony kan je hem wel bestellen en is hij 'op voorraad' maar wel 50 euro duurder dan op andere plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwenau
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-01 12:05
Fred_Perry schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:51:
[...]

Heb je toevallig wat linkjes naar sites? Ik kan nergens een degelijke review vinden namelijk. Deze receiver spreekt me ook erg en volgens een aantal reviews was de 1050 qua geluidskwaliteit een topper. Ik vraag me af of ze dit ook kunnen behouden/doortrekken voor de 1060. Daarnaast lijken de Pioneer 930 en de Onkyo 646 een geduchte concurrent. Zeker qua opties!
Er zijn zover ik weet nog geen reviews voor de 1060.

Onkyo zegt mij echt niets. Die Pioneer is nog een leuk alternatief al was bij de vorige gen de VSX924 voor op features tov 1050 maar klonk de laatste beter en was het menu minder chaotisch. App van de 924 zou dan weer beter zijn. Vraag is hoe deze zaken veranderd zijn. Reviews = onbestaande voor beide. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0kk0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-01-2024
vandaag de onkyo tx-nr646 gekocht... fantastisch geluid... had hiervoor de 636 maar omgeruild voor 646. Deze heeft namelijk equalize mogelijkheden voor alle speakers apart en ook de sub. 170 watt... 100Watt rms @ 8ohm. 629 euro... mooie prijs-kwaliteitsverhouding. 4k hdcp 2.2 DTS:X etc. etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:39
Even inhakend op een ander onderdeel wat ik je zie schrijven. Je hebt het over een Chromecast voor Netflix en eerder zie ik je schrijven over de optie Spotify connect. Je zou kunnen overwegen om over te stappen naar Google music, dit werkt perfect samen met de Chromecast en doet mijns inziens niets onder voor Spotify.

To dare is to do

Pagina: 1