Magnetische kaart van Europa

Pagina: 1
Acties:

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:29

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
Lieve mede-Tweakers.

Mijn vriendin en ik zijn helemaal gek van attractieparken en hebben daarom het idee om een kaart van (West)Europa te maken welke magnetisch is zodat er met van die kekke Polaroid magneten foto's opgeplakt kunnen worden van de parken welke wij bezocht hebben.
Helaas kunnen wij geen goede kant en klaar oplossing vinden op dit moment.

Misschien heeft een van jullie ervaring met het maken van dit soort kaarten.

Wat wij zelf in gedachten hadden is het volgende:

Afmeting: ongeveer 150x150cm
Kaartbereik: West Europa incusief UK en Scandinavie.
Zoals dit.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/17vgp3.png
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/14w8zdw.png

Budget: ongeveer € 300

Ik hoop dat jullie een goed idee hebben hoe ik dit zou moeten aanpakken.

HANDTEKENING!!!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:50
Grote schoolkaart kopen. even grote dunne metalen plaat kopen. tube lijm kopen en met een beetje dhz ben je klaar.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:31

Harrie

NederVlaming

nachtnet schreef op zondag 31 mei 2015 @ 12:03:
Grote schoolkaart kopen. even grote dunne metalen plaat kopen. tube lijm kopen en met een beetje dhz ben je klaar.
Ja precies wat ik ook dacht. Wel een plaat van een magnetisch materiaal, dus niet van aluminium, en ook niet alle RVS soorten zijn magnetisch. Dus best even testen met een magneetje of hij wel blijft plakken.

edit: Wat ook kan, is de kaart van europa op zo'n plaat te laten graveren of laseren.
UIteraard heb je dan wel 1 groot grijs vlak, maar de kleur moet je er dan inbrengen met je foto's :)
Dan best wel een materiaal wat niet roest. Of met een lak laag.

[ Voor 24% gewijzigd door Harrie op 31-05-2015 12:16 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wellicht gewoon laten drukken op een magnetisch board.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Is iets helemaal anders, maar ik heb een wereld kaart van kurk gekregen op mijn verjaardag. Kan je met een speldje Polaroids op prikken. Kaart heeft alleen geen detail dus geen idee of dat iets uitmaakt

• NSG
  • Laatst online: 07:58

NSG

Je weet niks!

Is deze kaart van Legamaster niet wat?

Met 100 x 137 cm wel kleiner dan wat jullie in gedachten hebben.
Bij verschillende shops te koop voor iets meer dan €200.

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties alvast.

Detail is niet heel belangrijk, het liefst alleen grote steden en rivieren.

HANDTEKENING!!!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-11 09:49
Driehonderd euro budget? Wow!! 8)7

Koop gewoon een simpele landkaart die aan je eisen voldoet.
En dan koop je een emmertje magnetische verf.

Nu alleen een vak verven die bij de afmeting past van de landkaart en klaar ben je.

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Je kan hier even rondkijken: http://futuremaps.com/con...ps-of-europe/europe-map-2. Ze leveren ook via amazon en de kaarten zijn magnetisch (optioneel). Alleen niet het formaat dat jij wilt, maar je kan ze een mailtje sturen.

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:39
nachtnet schreef op zondag 31 mei 2015 @ 12:03:
Of gewoon de achterkant volsmeren met magnetische verf.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-11 11:25

vhal

ಠ_ಠ

http://www.bol.com/nl/p/a...-europa/1001004007516922/

15€, misschien iets te klein maar ach..

http://www.allposters.nl/...ster-Poster_i9538566_.htm

Gelijk gelamineerd, 41€

Beetje beunen met magnetische verf en je houdt ws geld over

[ Voor 50% gewijzigd door vhal op 01-06-2015 06:21 ]

Strava

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 18:37

ATS

Je kan ook foto's laten afdrukken op een metalen plaat. Dat kan dan natuurlijk ook met een landkaart. Zo zou je elke mooie kaart die je digitaal in goede resolutie kan vinden laten printen. Wel even checken of dat metaal waarop geprint wordt ook werkt met een magneetje natuurlijk.

Edit: overigens hadden we vroeger in mijn studentenhuis een groot magnetisch zelfgemaakt risk-bord aan de muur hangen met daarbij magnetische legers. Erg grappig. Deze bestond uit zes zware metalen platen die beschilderd waren.

[ Voor 28% gewijzigd door ATS op 01-06-2015 09:18 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• DaviddeVogel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
ATS schreef op maandag 01 juni 2015 @ 08:34:
Je kan ook foto's laten afdrukken op een metalen plaat. Dat kan dan natuurlijk ook met een landkaart. Zo zou je elke mooie kaart die je digitaal in goede resolutie kan vinden laten printen. Wel even checken of dat metaal waarop geprint wordt ook werkt met een magneetje natuurlijk.
Klopt, ik zie alleen wel dat veel bedrijven niet verder gaan dan 100x150. En dat formaat kost dan ook al aardig wat. Ik heb zelf wel goede ervaringen met herinneringenoplinnen.nl. Die hebben ook af en toe leuke kortingsacties.

Ook al zit er niet veel detail in een landkaart, gezien het formaat zou ik toch wel proberen om een landkaart te vinden met een hoge resolutie. Het zou zonde zijn als de landsgrenzen/rivieren/landnamen/stedennamen bestaan uit duidelijk zichtbare blokjes.

• Ivos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-11 15:22
Toch niet heel moeilijk om kant en klare oplossingen te vinden... vooral bij kantoorartikel leveranciers:

Manutan (Overtoom):

101x140cm, 258€
http://www.manutan.nl/nl/mnl/magnetische-kaart-van-europa

90x126cm, 195€
http://www.manutan.nl/nl/...houdende-kaart-van-europa

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Wat ik heb gedaan, (wilde namelijk hetzelfde maar dan met een eigen gemaakte foto)
- Metalen plaat gekocht van 1 bij 2 meter (koudgewalst, 3 mm) incl. verzenden EUR 60
- Sticker laten maken van de foto op formaat metalen plaat (ongeveer EUR 60)
- Voorzichtig sticker recht op metaal plakken samen met je vrouw (onbetaalbaar ;-) )
- Paar goede pluggen en schroeven in de muur (metaal is zwaar...)

Voordeel: Heb je genoeg van de afbeelding, bestel je een nieuwe sticker...
Ben je klaar voor iets meer dan 120 euro en heb je ook een bijzonder formaat, danwle een formaat exact op maat.

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-11 09:57
Ik wou ook zoiets, maar dan nóg groter.
Wat heb ik gedaan?
Metalen plaat gekocht, 10 bouten (het mocht er industrieel uitzien).
De metalen plaat compleet wit geschilderd.
Met een beamer de kaart er op geprojecteerd en met een fijn penseel geschilderd. Leuk resultaat, kost niet veel, maar ben er wel een 15-tal uur mee bezig geweest :-)

Magneetverf zou (van horen zeggen) niet echt ideaal zijn omdat je minstens 3-4 lagen nodig hebt, constant de verf moet omroeren, en die verf niet zo goedkoop is.

[ Voor 19% gewijzigd door fl1p op 01-06-2015 11:00 ]

• RockNoobster
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 15:38
Even googelen leverde me dit op: http://www.stanley-living...-magneetbord-wm-1052.html. Aangezien je budget toch 300 euro is :)

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
80 dollar op eBay, een magnetische muursticker van 67 bij 40 inch, de bijgeleverde dierenmagneetjes kun je altijd nog op de koelkast plakken.
http://m.ebay.com/itm/Jan...Animals-Set-/301047222271

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
fl1p schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:59:
Ik wou ook zoiets, maar dan nóg groter.
Wat heb ik gedaan?
Metalen plaat gekocht, 10 bouten (het mocht er industrieel uitzien).
De metalen plaat compleet wit geschilderd.
Met een beamer de kaart er op geprojecteerd en met een fijn penseel geschilderd. Leuk resultaat, kost niet veel, maar ben er wel een 15-tal uur mee bezig geweest :-)

Magneetverf zou (van horen zeggen) niet echt ideaal zijn omdat je minstens 3-4 lagen nodig hebt, constant de verf moet omroeren, en die verf niet zo goedkoop is.
Magneetverf klinkt leuk maar je hebt inderdaad een laag of 3-4 nodig plus dat als je en papiertje o.i.d. wil ophangen met een magneetje dit meestal niet goed werkt.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:03

Umbrah

The Incredible MapMan

Voor €300 kan je haast een ArcGIS licentie home use halen + ESRI data, je eigen kaart maken (met waar je langs bent gegaan er bovenop bijvoorbeeld, GPX importeren), export naar PDF met formaat/kleur alles er in, naar een drukker sturen, en dan heb je nog €200 voor het drukken zelf.

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
pricewatch: Asus VT207N Zwart

Touchscreen aan de muur. Zelf een kaart maken met de foto's (kun je dan weer laten afwisselen)
En als je op een foto klikt een go-pro filmpje dat afspeelt vanuit een attractie.
Heb je direct weer een goed excuus om eens terug te gaan naar alle pretparken om filmpjes te maken uit alle attracties?

Ik denk met een beetje DIY, ben je voor 300euro met een raspberry wel klaar.
Het maken van de filmpjes is een ander verhaal :P (Let wel op heb gewoon het goedkoopste scherm genomen weet niet of hij met/op alles werkt)

[ Voor 21% gewijzigd door Cr0kie op 01-06-2015 14:00 ]

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
Ik zie een paar goede suggesties die ik vanavond eens zal voorleggen aan de vriendin des huizes.

HANDTEKENING!!!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:44
Kijk eens hier

Wij hebben zelf een wereldkaart en zetten magneetjes als pins op de landen die we bezocht hebben.
wij hebben die destijds hier gekocht.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Sparkiee schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:17:
Kijk eens hier

Wij hebben zelf een wereldkaart en zetten magneetjes als pins op de landen die we bezocht hebben.
wij hebben die destijds hier gekocht.
Zie je gelijk een 100x136 cm kaart binnen het budget van de ts.

http://www.wereldkaart-wi...-magneetbord-wm-1052.html

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
Ik trek dit topic even weer uit het slop om een oplossing mee te delen.

Op mijn werk heb ik een kaart gevonden van 95cm x 140cm van Europa.
Daarbij hebben wij een whiteboard besteld van 100cm x 150cm waarop wij deze kaart hebben gemagneet met magneetstripjes.

HANDTEKENING!!!

Pagina: 1