• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:29

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Hallo,

Sinds gister heb ik mijn tweede GPU binnen gekregen en deze heb ik nu in een 2-way SLI opstelling geplaatst. Maar nu vraag ik mij af hoe het met de PCI-e lanes zit. Ik heb ook een Intel i7 5820K met 24 PCI-e lanes. Maar ik heb niet voldoende lanes op beide kaarten op 16x aan te sturen, hoe zit dat?

Als je naar de 4790K kijkt zie je dat die 'maar' 16 lanes heeft en toch worden daar 4-way SLI setups mee gedraaid.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

In geval van die QUAD-SLI setup die je zegt:

De CPU zelf ondersteunt niet zoveel PCI-e lanes. Maar er zijn moederborden die wel de mogelijkheid geven voor QUAD-sli of andere rare configuraties met veel PCI-e sloten.

Voor deze configuraties mogelijk te maken worden PLX-switches gebruikt. Zo splitsen ze 1 kanaal op in 2, of meer.

Het is net zo iets als een netwerk switch, afhankelijk waar signaaltje X naartoe moet, moet het naar slot 1 dan wordt signaaltje X naar slot 1 gestuurd.
Als daarna signaal Z komt die naar het 2de PCI-e slot moet, dan wordt signaal Z dus naar slot 2 gestuurd.

Het geval met jouw Intel i7 5820K..

8x/8x is ook een SLI setup :P Het is niet een vereiste dat alle kaarten per se op 16x moeten draaien...

Dat gezegd, bij de meeste videokaarten doe je met 8x geen prestaties inleveren.

[ Voor 20% gewijzigd door Swordlord op 31-05-2015 12:15 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als jouw beide kaarten op 8x pci 3.0 draaien is dat prima, er is eigenlijk geen verschil met 16x 3.0 lanes in de praktijk.

specs

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-02 17:12

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:29

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Oh, dat ging snel. :) Bedankt voor de uitleg.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:36

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar PMG met de P van processor en de M van moederborden ;).
Pagina: 1