Toon posts:

ICT opdracht

Pagina: 1
Acties:
  • 449 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Voor mijn opleiding moet ik een aantal ict opdrachten doen. Nu zijn de word, excel en powerpoint opdrachten enzo wel gelukt, alleen de opdracht internet en privacy is niet mijn ding. Is er iemand die mij hierbij kan helpen? Hieronder de opdracht: (opdracht 3 is natuurlijk mijn eigen mening, maar misschien kunnen jullie me een beetje op weg helpen?)

1. In het eerste deel beschrijf je: Op welke manieren je sporen achterlaat op internet als je gebruikmaakt van een smartphone met internet, van facebook, een chatsite, google, dropbox en hotmail. Dit hoeft niet “puntsgewijs”, maar toon aan dat je begrijpt hoe jouw internetgedrag gevolgd kan worden door in je beschrijving de betekenis van de termen “cookie, locatievoorzieningen, IP-adres, Bewaarplicht Telecomgegevens en patriot act” aan bod te laten komen.

2. In het tweede deel beschrijf je: Welke adviezen je zou willen geven aan een basisschoolleerling als hij gebruik gaat maken van de bovengenoemde internetvoorzieningen ? (Kies er drie, die jij het meest belangrijk vind.) Zorg dat daarbij deze twee aspecten aan bod komen: - het beveiligen van zijn/haar computer tegen malware - het bewaken van de eigen privacy Het advies moet bevatten: - enkele aanbevelingen voor programma's die je daarvoor kunt gebruiken - enkele aanbevelingen met betrekking tot internetgedrag dat bijdraagt aan de veiligheid

3. In het derde deel beschrijf je: Jouw visie op privacy. Verwerk daarin de volgende punten: Hoe belangrijk is privacy ? Kun je wel “verborgen” blijven ? Zijn we zelf verantwoordelijk voor de mate waarin onze gegevens worden gebruikt ? Of de overheid ? ( Dit mag ook in de vorm van een weergave van een discussie met anderen bijvoorbeeld ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Het is niet helemaal de bedoeling dat we het gaan voorkauwen dus hier een tegenvraag.

Je doet een opleiding, dus de bedoeling is om kennis te vergaren als je het antwoord nog niet weet (dat is later in je werk ook zo trouwens). Hoe zou je het aanpakken om tot die kennis te komen? Met een paar zoekopdrachten moet je een heel end komen.

De derde vraag is een essay-vraag. Dat moet je kunnen beantwoorden zonder daadwerkelijk dingen op te zoeken. Er wordt jou om jouw mening gevraagd.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het best een goede oplossing om via een forum mijn vragen te stellen over een ict opdracht..
En tuurlijk verwacht ik geen kant en klare antwoorden, maar een aantal begrippen om me de goede kant op te helpen is toch niets mis mee? Als je het er niet mee eens bent, prima, maar misschien dat er andere mensen zijn die wel bereid zijn om een ander te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:09

Umbrah

The Incredible MapMan

Je vraagt huiswerkhulp, zou je niet beter op V&A iets neer kunnen zetten? Meestal wordt daar voor betaald.

Je kunt niet verwachten een opdracht hier neer te kwakken en dat we je dan helpen. We zijn niet de misselijkste maar inzet is een must. Dit is een forum door experts, voor experts, en hoewel we behulpzaam zijn, verwachten we inzet. Waar heb je zelf al over nagedacht? Heb je al eens gekeken naar hoe websites gehost worden? Hoe netwerkverkeer werkt? Een traceroute gevolgd? DNS Stacks geanalyseerd? Het niveau is ons tevens onbekend... "opleiding" kan alles zijn van brugklas tot een PHd traject... wat voor kennis wordt er van je verwacht? (en waarom heb je die niet?).

Doe eens wat moeite joh, of zet een betaalde advertentie op V&A als je huiswerkhulp wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je mag best om wat hulp / input vragen bij je huiswerk (Huiswerktopics zijn niet per definitie fout!) maar op deze manier gaat deze vlieger niet op. Ik zie je letterlijk alleen maar een anderhalve zin inleiding van je topic doen en daarna je opdracht neerkwakken. We verwachten hier wel eigen inzet te zien (zie onze Quickstart) en dus o.a. wat je zelf al bedacht had / gevonden had etc. Daar zie ik nu 0 van terug en dus gaat dit topic op slot.

Concrete vragen kun je hier best stellen; vragen overnemen van je opdracht en hier 1-op-1 dumpen niet.

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 31-05-2015 11:45 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.