Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Modem niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• tweaden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb ff wat hulp nodig, ik weet dat het simpel op te lossen maar ik kom er niet uit.
Ik heb een modem die een extern IP doorgeeft aan mijn router (WAN poort).
Mijn router staat op dynamic IP en krijgt keurig het externe IP adres van de provider door.
Daarna verzorgt de router een LAN netwerk op 192.168.1.x, mijn router heeft IP 192.168.1.1
Nu kan ik als ik mijn laptop rechtstreeks aan het modem hang deze benaderen via 192.168.1.2 (dit wordt op de modem page het management IP address genoemd).

Nu wil ik op een pc die achter de router hangt, ook op die modem pagina kunnen komen.
Ik snap dat het komt doordat de modem achter de WAN poort hangt, maar is daar een oplossing voor?
Nu kan ik alleen in het modem kijken door de router wan poort los te koppelen en die netwerk kabel op mijn laptop aan te sluiten.

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 11:08
Het is nogal lastig te zeggen wat er mis gaat op basis van de info die je hier geeft. Staat er misschien iets nuttigs in de handleiding? ;)

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:31

lier

MikroTik nerd

Als de modem in hetzelfde netwerksegment zit als je lokale netwerk, dan zal je request nooit naar buiten gestuurd worden door de router. Je kan eens proberen je lokale netwerk aan te passen (bijvoorbeeld 192.168.2.0), wellicht werkt het dan al.

Waarvoor wil je toegang tot het modem? Om welk modem gaat het? En welke router gebruik je?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Lier, sterker nog, als dat modem niet in het IPsegment zit wat de WAN aansluiting van de router heeft, kom je er niet bij.

Doet me denken aan oudere Ziggo modems. De modem doet passthrough en geeft het public IP aan de WAN aansluiting van de router/PC die je er achter hangt.
Echter heeft het ding zelf een statisch private range IP voor eventuele troubleshooting, waar je uiteraard officieel niet bij hoort te komen.

Je zal dus echt een PC/laptop direct aan de modem moeten hangen om erbij te kunnen. Uiteraard moet je die PC dan ook statisch een IP toekennen in het segment waar de modem zijn beheerpagina heeft. Anders krijg je gewoon een public IP.

[ Voor 12% gewijzigd door McKaamos op 31-05-2015 09:56 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:31

TommieW

Numa numa.

We kunnen vrij weinig met de informatie die je nu geeft. Wat typenummers zouden al erg kunnen helpen.
Zelf heb ik een Cisco EPC3208 met daar achter een Asus RT-N66U. De pagina van het "modem" kan ik zien door naar 192.168.100.1 te gaan. Je zou dus zelf uit moeten zoeken wat het IP van je modem is.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• tweaden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Het is een Newtec MDM2200 modem, welke een IP uitgeeft in de 109.120.x.x aan de WAN poort vd router en heeft zelf gateway 109.120.x.1. Dit is dus een publiek IP adres. De interface vh modem is benaderbaar op standaard ip 192.168.1.1 maar dat kan ik vrij aanpassen. Echter dat is ook het enige dat ik aan kan passen.

De router zit op IP 192.168.1.1 en het netwerk daarachter staat grotendeels op vaste IP adressen (vooral vanwege dat als de router uitvalt de pc´s onderling elkaar kunnen blijven benaderen, en dat is in mijn geval belangrijk). Het IP 192.168.1.1 vd router wil ik daarom graag zo houden anders moet ik overal alles weer gaan aanpassen met gateways en DNS in de diverse pc´s en dat staat net allemaal goed.

Het is voor trouble shooting dat ik op de web page vh modem wil kunnen komen vanaf een willekeurige pc in het achterliggende netwerk.

[ Voor 24% gewijzigd door tweaden op 31-05-2015 16:44 ]

Pagina: 1