Hai
De nieuwe moederborden van Intel zullen relatief binnenkort tevoorschijn komen en ben weer van plan om er zoveel mogelijk (praktisch alle X99/Z97/H97 vorige keer
) goed ingevulde moederborden in te sturen. Nu had ik echter wat suggesties om het nog te verbeteren. Het leek me ideaal zo net voor een hele nieuwe serie borden.
CPU -> [aantal] 3-pin en [aantal] 4-pin
Chassis/Case -> [aantal] 3-pin en [aantal] 4-pin
Waarbij CPU ook een belangrijke rol speelt, als je bv. de populaire pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition neemt, dan wil je 2 CPU fan headers hebben zodat die onhoorbaar stil worden wanneer de CPU niets doet en gewoon stil blijven wanneer die CPU wat moet doen..
(Als je 1 in een chassis-connector moet steken, dan zal die altijd op 800 RPM lopen doordat het 3-pins connectoren zijn, bij de CPU connectoren kan je ze laten regelen adhv de voltage van de CPU)
De chip kan vaak 7.1 produceren, maar er zijn vaak maar 3 audio jacks beschikbaar op de I/O-Backpanel.
Een simpele toevoeging kan een extra lijntje onder "Audio Kanalen" zijn met "Audio Poorten" of iets dergelijks.
Zelfde eigenlijk met USB poorten, er zijn altijd een deel poorten beschikbaar als interne header.
Layout 'Moederbord toevoegen' vind ik vreemd
Ik zie dit af en toe eens veranderen van volgorde, maar dit maal vind ik het niet zo logisch eigenlijk ^^
Zou het persoonlijk liever zo zien, dit is vaak ook ongeveer de volgorde op de fabrikanten websites:
• Technische Specificaties
• Socket en CPU
• Geheugen
• Interfaces
• Audio
• Externe verbindingen
• Overig
Thanks om te lezen

De nieuwe moederborden van Intel zullen relatief binnenkort tevoorschijn komen en ben weer van plan om er zoveel mogelijk (praktisch alle X99/Z97/H97 vorige keer
Fan Headers
Dit vind ik persoonlijk een must om toegevoegd te worden. Je moet immers weten of je er al dan niet genoeg zal hebben, maar dan zou ik het graag minstens als volgt zien:CPU -> [aantal] 3-pin en [aantal] 4-pin
Chassis/Case -> [aantal] 3-pin en [aantal] 4-pin
Waarbij CPU ook een belangrijke rol speelt, als je bv. de populaire pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition neemt, dan wil je 2 CPU fan headers hebben zodat die onhoorbaar stil worden wanneer de CPU niets doet en gewoon stil blijven wanneer die CPU wat moet doen..
(Als je 1 in een chassis-connector moet steken, dan zal die altijd op 800 RPM lopen doordat het 3-pins connectoren zijn, bij de CPU connectoren kan je ze laten regelen adhv de voltage van de CPU)
Audio kanalen vs I/O-Backpanel audio jacks
Op dit moment kan je enkel zien hoeveel Audio kanalen er zijn, maar je kan niet zien/filteren op hoeveel audio jacks er op de back-panel staan. Dit is vaak immers verschillend.De chip kan vaak 7.1 produceren, maar er zijn vaak maar 3 audio jacks beschikbaar op de I/O-Backpanel.
Een simpele toevoeging kan een extra lijntje onder "Audio Kanalen" zijn met "Audio Poorten" of iets dergelijks.
Geen onderscheid tussen interne Headers en I/O backplate
Als er een moederbord in de pricewatch staat met een seriële verbinding, dan weet je eigenlijk niet of dit een connector is op de I/O Backplate of een interne COM Header.Zelfde eigenlijk met USB poorten, er zijn altijd een deel poorten beschikbaar als interne header.
USB Type-C is een form-factor
Wellicht beter om een "3.1 type-A" en een "3.1 type-C" optie te maken ipv "3.1" en "Type-C"Tweede LAN Controller
Nu kan je wel aanduiden dat er x-aantal Ethernet verbindingen zijn, maar je kan slechts 1 LAN Controller kiezen. Dit is echter telkens een verschillende.Layout 'Moederbord toevoegen' vind ik vreemd
Ik zie dit af en toe eens veranderen van volgorde, maar dit maal vind ik het niet zo logisch eigenlijk ^^Zou het persoonlijk liever zo zien, dit is vaak ook ongeveer de volgorde op de fabrikanten websites:
• Technische Specificaties
• Socket en CPU
• Geheugen
• Interfaces
• Audio
• Externe verbindingen
• Overig
Thanks om te lezen
[ Voor 5% gewijzigd door SmokingCrop op 03-06-2015 11:33 ]