Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop rond 600,- (Light Gaming)

Pagina: 1
Acties:

• GwnAlisan
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-09 16:00
Wat ga je met je laptop doen?
Windows 8, gebruik wel alle basis programma's, ook een beetje photoshop. Light gaming, daarmee bedoel ik Skyrim, LoL enz. Deze games speelde ik vrijwel zonder moeite op medium bij Skyrim en high bij lol op een HP Pavilion g7 1345-ed.

Wat is je budget?
Rond de 500-600. Kan wel een beetje over als het echt waard is. Heb zelf veel gelezen over zelf een SSD installeren, lijkt me een optie als ik tevreden na een tijdje met een laptop.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ben van plan om er mee te reizen. Gewicht is geen probleem, grootte ook niet, wil 'm boven 15 inch. Ik wil niet dat hij overheat, alhoewel bijna elke laptop dat doet bij games, deden mij oude laptops dat bij alles.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
GEEN HP!! Nooit iets goed van gekomen. Ik heb 2 laptops onder het oog:

Acer Aspire E5-572G-38NM
Heb veel gelezen over deze laptop, werd vaak aangeraden bij de forums.

Lenovo IdeaPad Z50-75
Deze zie je bij elke topic, alhoewel... mixed feelings van iedereen.

Heel erg bedankt alvast!

• GwnAlisan
Help... pls...; (

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Als je een ssd gaat installeren, moet je dat meteen doen :) . Aangezien je dan weer een clean install moet doen en dus overnieuw moet beginnen met alles ;) .

Ik zou dus kijken naar een laptop van 500 euro, en daar een 250gb ssd in zetten :) Dan heb je een snel ding in huis.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• GwnAlisan
pwillemske schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:10:
Als je een ssd gaat installeren, moet je dat meteen doen :) . Aangezien je dan weer een clean install moet doen en dus overnieuw moet beginnen met alles ;) .

Ik zou dus kijken naar een laptop van 500 euro, en daar een 250gb ssd in zetten :) Dan heb je een snel ding in huis.
Thanks! Paar vragen:
Is er wel ruimte voor een SSD in de laptop of moet je de HDD verwijderen?
zo ja, heb je dan een windows disc nodig om het te installeren op de SSD?

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
GwnAlisan schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:55:
[...]

Thanks! Paar vragen:
Is er wel ruimte voor een SSD in de laptop of moet je de HDD verwijderen?
zo ja, heb je dan een windows disc nodig om het te installeren op de SSD?
Je kan een tooltje van Microsoft downloaden, je hebt een usb stick nodig van 8gb (MS zegt 4gb, maar sommigen hebben daar problemen mee). Je maakt een bootable stickje en stopt de ssd in het gat waar eerst de hdd zat. Dan installeer je Windows, daarna doe je de HDD erin en klaar is kees.

Dit is kort door de bocht. Er zijn een aantal tweakers die hier ervaring mee hebben er je het haarfijn uit kunnen leggen. Ik heb het zelf nooit gedaan, maar na een paar maanden op tweakers kom ik hier op uit :P . Dus ik zou even wachten op wat tweakers.

Als je het zelf niet kunt, kun je een advertentie plaatsen op Vraag & Aanbod, wellicht dat een tweaker je wilt helpen voor een emmer bier :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• GwnAlisan
Super simpel dus, met een youtube filmpje d'r bij gaat 't wel ;p.
Heel erg bedankt!
Pagina: 1