Ik ontving onderstaande mail:
Afzender: security@facebookmail.com
Datum: 30 mei 2015 22:22
Onderwerp: Ben je bij Facebook aangemeld vanaf een nieuwe locatie?
Ik heb vervolgens ingelogd via de normale weg en kreeg inderdaad de melding dat er geprobeerd was in te loggen vanuit Tilburg. Dit is ongeveer 25km van mijn woonplaats.
Ik heb mijn wachtwoord gewijzigd en alles werkt naar behoren.
Zoals jullie zullen begrijpen ben ik er niet gerust op. Ik zou graag willen weten of deze mail 'echt' is, gezien de niet werkende link erin en ik er niets over deze mail kan vinden op Google. Indien de mail wel legitiem is, houdt dit dan in dat iemand mijn wachtwoord weet? Of kan dit ook verschijnen doordat er enkel een poging tot inbraak gedaan is?
Bij voorbaat dank.
Afzender: security@facebookmail.com
Datum: 30 mei 2015 22:22
Onderwerp: Ben je bij Facebook aangemeld vanaf een nieuwe locatie?
Het deel "meld je je aan bij Facebook" is een link die bij mij in Chrome niet werkt. Deze verwijst naar: http:///login/"Hallo Leolinedance
Het lijkt erop dat iemand zich om 30 mei om 22:22 met IE voor Windows 7 bij je account heeft geprobeerd aan te melden. Je account is veilig. We willen er alleen zeker van zijn dat jij het was en je vanaf een nieuwe locatie hebt geprobeerd aan te melden.
Als je denkt dat iemand anders zich bij je account heeft aangemeld, meld je je aan bij Facebook zodat we je een aantal stappen kunnen laten doorlopen om je account veilig te houden.
Bedankt,
Het Facebook-team
Ik heb vervolgens ingelogd via de normale weg en kreeg inderdaad de melding dat er geprobeerd was in te loggen vanuit Tilburg. Dit is ongeveer 25km van mijn woonplaats.
Ik heb mijn wachtwoord gewijzigd en alles werkt naar behoren.
Zoals jullie zullen begrijpen ben ik er niet gerust op. Ik zou graag willen weten of deze mail 'echt' is, gezien de niet werkende link erin en ik er niets over deze mail kan vinden op Google. Indien de mail wel legitiem is, houdt dit dan in dat iemand mijn wachtwoord weet? Of kan dit ook verschijnen doordat er enkel een poging tot inbraak gedaan is?
Bij voorbaat dank.