Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met dit systeem wordt er voornamelijk video's ge-edit. Hij moet zonder moeite 4K in de toekomst af kunnen spelen en kunnen bewerken. Mijn huidige Sony laptop hapert al bij Full HD
De programma's die gebruikt worden zijn: Adobe Premiere CC, Adobe After Effects, Sony Vegas en Cinema 4D.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1500 ex verzendkosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik minimaal 16GB aan geheugen moet hebben, misschien zelfs 32GB vanwege 4K editing in de toekomst. Daarnaast twijfel ik of ik überhaupt wel voor een SSD moet gaan, of gewoon een snelle hardeschijf, of beide. Dit omdat ik nooit met SSD's heb gewerkt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor Adobe programma's denk ik dat ik wel qua videokaart voor een Nvidia moet gaan met min 4GB.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als het al niet hapert met het bewerken van een video ben ik al blij.
Ga je overklokken?
Als het mogelijk is, waarom niet?
Ik heb her en der een beetje rondgesnuffeld op Tweakers en andere websites. Dit is wat er uit is gekomen.
Feedback zou echt nice zijn, hoe het beter kan (qua prijs of qua kwaliteit).
Alvast heel erg bedank voor de moeite!!
Met dit systeem wordt er voornamelijk video's ge-edit. Hij moet zonder moeite 4K in de toekomst af kunnen spelen en kunnen bewerken. Mijn huidige Sony laptop hapert al bij Full HD
De programma's die gebruikt worden zijn: Adobe Premiere CC, Adobe After Effects, Sony Vegas en Cinema 4D.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1500 ex verzendkosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik minimaal 16GB aan geheugen moet hebben, misschien zelfs 32GB vanwege 4K editing in de toekomst. Daarnaast twijfel ik of ik überhaupt wel voor een SSD moet gaan, of gewoon een snelle hardeschijf, of beide. Dit omdat ik nooit met SSD's heb gewerkt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor Adobe programma's denk ik dat ik wel qua videokaart voor een Nvidia moet gaan met min 4GB.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als het al niet hapert met het bewerken van een video ben ik al blij.
Ga je overklokken?
Als het mogelijk is, waarom niet?
Ik heb her en der een beetje rondgesnuffeld op Tweakers en andere websites. Dit is wat er uit is gekomen.
Feedback zou echt nice zijn, hoe het beter kan (qua prijs of qua kwaliteit).
Alvast heel erg bedank voor de moeite!!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 339,01 | € 339,01 |
| 1 | ASRock X99 Extreme4 | € 212,50 | € 212,50 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 389,- | € 389,- |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 88,- | € 88,- |
| 1 | TP-Link TL-WN851N | € 11,65 | € 11,65 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 28,95 | € 28,95 |
| 1 | LG BH16NS40 Retail Zwart | € 65,75 | € 65,75 |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 76,95 | € 76,95 |
| 1 | Crucial MX100 512GB | € 204,90 | € 204,90 |
| 1 | Transcend RDF5 USB3.0 Card Reader | € 5,99 | € 5,99 |