Toon posts:

Wie weet een goede fan 80x80?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet waar ik een goede fan van 80x80
kan kopen? (liefst wel binnen nederland!)

Denk hierbij ook op rpm/geluidsniveau >:)

Heb er al een gezien van 6800 rpm :)

Ik moet er aardig wat mee koelen......

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

80x80 heeft geen RPM van 6800. Als ie dat wel heeft dan zit je denk ik tegen de 70 db aan.
De rpm/geluidsverhouding is overal het zelfde. Je kunt beter kijken naar de CMF/geluidsverhouding. Deze verschilt per merk. De bekende merken papst en panaflow hebben een goede verhouding. Maar kosten ook een lieve cent. Ik ga altijd voor standaard Sunon fans. Die verplaatsten redelijk wat lucht, en maken niet al te veel herrie.

Geen inspiratie

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:34
Ik heb zelf 3 x Delta 80mm MP in mijn kast hangen, dat MP neem maar met een korrel zout want ze presteren echt top, helaas maken ze ook vrij veel lawaai. Als je echt het beste wil kom je uit op iets als een Delta 80mm HP te krijgen bij www.oc-shop.com bv

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

[b]Op zondag 17 juni 2001 18:28 De rpm/geluidsverhouding is overal het zelfde.
dat klopt niet.. met evrkeerde plaatsing van de bladen wordt de luchtruis groter bijvoorbeeld, en de ene fan maakt gebruik van een low-noise motor, terwijl de andere juist een hoog piepend ding heeft.. rpm delen door db(a) geeft echt niet een standaard waarde voor het geluid bij bepaalde snelheid..

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:31

TGEN

Hmmmx_

Ik zou voor een 80x80 Panaflo High Output gaan.

TGEN

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Verwijderd

Ik heb hier een tabel met vergelijkingen van diverse fans. :9

Fan Vergelijkings Tabel

(laden kan ff duren, sorry) :'(

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 21:21
Gewoon Sunons. Redelijk goedkoop, niet teveel herrie en behoorlijk veel lucht verplaatsing.
Ik kan ze hier kopen voor 12.50

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Panaflo's zijn erg stil en niet duur. Ze zijn iets van $7 in de VS...de verzendkosten vallen enorm mee. Die zijn lager dan van sommige winkels hier in Nederland

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
De beste 80 mm is de 80x80x38 van delta, in nederland erg duur bij ocshop te koop. Als je echt wil blazen neem je gewoon een magnetisch afgeschermde fan op 230v.

suc6!

Verwijderd

hier ook 4 sunon fans in m'n kast

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Heb zelf een coolermaster erin van 16 piek.
Werkt perfect en op 7 volt is ie heerlijk stil zelf stiller als mijn sunon cooler

Verwijderd

Heb zelf in mn Chieftec(Antec) DA-01W alle 5 casefanshouders gevuld met een Coolermaster 80MM fan, dingen zijn lekker stil, en ook nog es goedkoop.

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 00:54
Hier is nog een site met ook een vergelijkings tabel: http://home.hccnet.nl/hcc.akkerman/fans80-120.htm

Zelf ga ik binnenkort 4x Coolermaster 80mm fans kopen voor in m'n Antec bigtower. Die zijn gewoon goed en goedkoop. :)

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

Een papst nemen op www.space-promotion.nl.

Er staan ook delta's bij dus kun je precies vinden hoeveel db en cfm ze hebben

Verwijderd

Topicstarter
Weet oook iemand of ampere er ook verband mee houd? En eh zijn er nog andere bijzonderheden om op te letten?

Greeting frogger.

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

de ideale Fan maakt geen geluid >:) Om een zo stil mogelijk geheel te krijgen en zoveel mogelijk airflow, lijkt dit me de beste oplossing: (werkt voor mij tenminste)
koop ventilatoren met een pulse draad. www.norrod.nl heeft 80x80 CoolerMaster voor 25 piek per stuk, ga naar http://www.almico.com/speedfan.php en download speedfan.
hier kun je de snelheid van de ventilatoren individueel instellen. je kunt ze er ook temperatuur gestuurd mee maken....bijv het wordt 40 graden op mijn proc, processor fan mag draaien op 80%, en waneer het 30 graden is mijn kast, gaat de PSU fan en mijn 2 kast fans op 40% draaien.
Ik ben zeer tevreden over deze combinatie, vooral omdat ik bij een temp van <35 proc en <30 kast alle ventilatoren uit heb! en ik moet zeggen dit slaapt wel zo lekker! :):)

Het is naar mijn idee, niet belangrijk welke ventilatoren het hardst blazen, ik denk dat het belangrijk is dat ze hard blazen waneer ze hard moeten blazen en niet blazen waneer dat niet nodig is.

Greetz

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 19:41
Op zondag 17 juni 2001 20:58 schreef ureal het volgende:
Een papst nemen op www.space-promotion.nl.

Er staan ook delta's bij dus kun je precies vinden hoeveel db en cfm ze hebben
OMG Wat een PRIJS!
Papst 120mm blower voor 74,-
(om nog maar te zwijgen over de verzendkoste)

voor 3 gulden meer hang ik in me kast 7 80mm sunon fans! (op 7 volt ook stil)

(overbodige post maar vin die prijs wel errug hoog)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:34
Tsja, je moet maar ruimte hebben voor 7 80mm's :)

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1