Flosapparaat superzwak op electriciteit in badkamer

Pagina: 1
Acties:

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb een Waterpik Ultra Water Flosser gekocht op Amazon en getest in de badkamer. Ik begreep in het begin niet echt hoe dat apparaat me zou helpen als hij zo zwak is, maar via YouTube kwam ik er al snel achter dat hij eigenlijk wel krachtig is.

Vervolgens heb ik hem aangesloten op een andere stroompoort buiten de badkamer en daarop is hij wel erg krachtig, maar ik kan vanwege de hoeveelheid water die de waterpik ejaculeert moeilijk buiten de badkamer flossen.

Dit is mijn aansluiting in de badkamer, ik woon overigens in het VK, maar heb het apparaat ook gewoon op amazon.co.uk gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NWyYWzml.jpg

Is er iets mis met mijn stroomaansluitingen in de badkamer? Beide aansluitingen (voltages) hebben hetzelfde probleem, terwijl op de verpakking staat dat de Waterpik kan omgaan met beide voltages.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat heeft niets met W&L te maken, schopje naar AZ

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik neem aan dat er een scheidingstrafo tussen zit, en die niet genoeg vermogen kan leveren?

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:30

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Wat is de aansluitwaarde van die waterpik? Op het eerste gezicht heb je daar een scheidingstransformator en mogelijk kan die te weinig (secundaire) stroom leveren waardoor de geleverde spanning inzakt. Het symbool wat op het plaatje is afgebeeld maakt duidelijk dat het alleen voor scheermachines gebruikt kan of mag worden.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:57

DukeBox

loves wheat smoothies

Idd.. dat is een 'stopcontact' voor zeer laag vermogen zoals scheer apparaten. Wel byzonder dat je dat van je eigen badkamer niet weer.

[ Voor 26% gewijzigd door DukeBox op 30-05-2015 23:06 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• chronoz
Ik zal eerlijk zeggen dat ik geen idee had. Het is een huurwoning en ik heb het stopcontact in de badkamer eigenlijk vrijwel nooit gebruikt.

Nu blijft alleen wel het probleem over hoe en of ik het elektrische flosapparaat nog kan gebruiken.

Bedankt voor de reacties in ieder geval. :)

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-11 15:02

Kek

3flix

in de keuken flossen, of een haspel gebruiken naar de badkamer :P

• chronoz
Haha haspel 8)7

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Aankaarten bij je huurbaas dan. Is het ding 110 of 240v? Ik neem aan 240 aangezien hij buiten de badkamer wel werkt, dan kan het zijn dat het stopcontact niet goed is aangesloten.

Heb je een multimeter? Even kijken of er ook daadwerkelijk 110 en 240V uit dat stopcontact komt.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Staat er toch duidelijk? Zijn stopcontact in zijn badkamer is beide, en zijn apparaat is ook geschikt voor beide.

Met een multimeter komt er waarschijnlijk gewoon juiste spanning komen te staan gezien te weinig vermogen door de trafo de meest waarschijnlijke uitleg is.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:18

Cheezus

Luiaard

Geen idee welk model je precies hebt maar een willekeurig model (WP100) gebruikt 50 watt. Een scheertrafo is meestal voor max 20 watt geschikt. Het stopcontact is dus niet defect maar is gewoon niet bedoeld voor dergelijke apparaten.
Je zult dus een echt stopcontact aan moeten (laten) leggen, een verlengsnoer gebruiken of ergens anders flossen :)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Megamind schreef op zondag 31 mei 2015 @ 00:14:
Aankaarten bij je huurbaas dan. Is het ding 110 of 240v? Ik neem aan 240 aangezien hij buiten de badkamer wel werkt, dan kan het zijn dat het stopcontact niet goed is aangesloten.
Dit is nou net het idee van een scheidingstrafo! In Nederland heb ik dat eigenlijk nog nooit gezien, terwijl het een hele veilige optie is voor een badkamer.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Sissors schreef op zondag 31 mei 2015 @ 09:52:
Staat er toch duidelijk? Zijn stopcontact in zijn badkamer is beide, en zijn apparaat is ook geschikt voor beide.

Met een multimeter komt er waarschijnlijk gewoon juiste spanning komen te staan gezien te weinig vermogen door de trafo de meest waarschijnlijke uitleg is.
Dus die trafo geeft ook de stroom voor de 240V kant? Rare trafo.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11 23:21
Megamind schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:16:
[...]

Dus die trafo geeft ook de stroom voor de 240V kant? Rare trafo.
Nee hoor, gewoon een doodnormale scheidingstransformator.

In Nederland zou je, gelet op de zoneindeling, op bepaalde plaatsen in de badkamer ook een normaal 230V WCD kunnen plaatsen (wel uitgevoerd met randaarde en aangesloten achter een 30mA aardlekschakelaar). Dan zou zo'n waterpik prima werken. Geen idee hoe het zit met de regelgeving in Engeland...

[ Voor 32% gewijzigd door Xander op 31-05-2015 16:25 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1