Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-07 21:05

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
USB hub lader zonder AC aansluiting.

Wat is je budget?
Het hoeft niet de duurste te zijn, maar kwaliteit is wel belangrijk. Nadat ik een prijsindicatie heb ga ik een afweging maken.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil het gebruiken om het aantal usb aansluiting op mijn telefoon lader uit te breiden. Ik zoek dus zonder stekker/AC voeding.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb de moed eigenlijk een beetje opgegeven. Wat ik heb gevonden als usb hub om te kunnen laden en als uitbreiding voor het aantal usb poorten is allemaal met stekker voeding. Meestal ook maar 1 poort om mee te kunnen laden.
Van de gevonden usb hubs die ik op mijn usb telefoon lader zou kunnen aansluiten werd het me niet duidelijk of deze geschikt was om alle poorten te gebruiken om te laden of dat het überhaupt wel als lader gebruikt kan worden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft iemand een suggestie? Ik heb niets kunnen vinden.
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek dus een usb hub als uitbreiding voor mijn usb telefoon lader die al in de stekkerdoos zit.Hub moet dus zonder AC/stekker voeding zijn. Aantal poorten minimaal 4, meer afhankelijk van de prijs ook niet erg.

Aanvulling: Ik ga op vakantie met het vliegtuig. In vliegtuig heeft elke passagier 1 usb aansluiting om te kunnen laden. Daarop wil ik de hub dus ook aansluiten, zodat ik meerdere apparaten kan laden tegelijkertijd.

Ik wist overigens niet zeker of hier goed zat om mijn vraag te plaatsen.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Full_hyperion
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-07 21:32
Ik denk dat dit gewoon kan met elke USB-hub. De kabel die normaal in je pc gaat stop je dan in de lader, en je telefoon, tablet, etc. in de hub. Houd er echter wel rekening mee dat het opladen van meerdere apparaten niet zo snel zal gaan, het vermogen van de oplader wordt verdeeld over de apparaten die je aansluit. Meer als 2 of hooguit 3 op een goede (2A of meer) oplader zou ik niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:44
Je bent afhankelijk hoeveel stroom je nodig hebt en hoeveel geleverd wordt op de USB in het vliegtuig, met name tablets zijn daarin nog wel eens veeleisend.
Zou je geen accubar of iets meenemen? Daar heb je overal wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Full_hyperion schreef op zondag 31 mei 2015 @ 01:52:
Ik denk dat dit gewoon kan met elke USB-hub. De kabel die normaal in je pc gaat stop je dan in de lader, en je telefoon, tablet, etc. in de hub. Houd er echter wel rekening mee dat het opladen van meerdere apparaten niet zo snel zal gaan, het vermogen van de oplader wordt verdeeld over de apparaten die je aansluit. Meer als 2 of hooguit 3 op een goede (2A of meer) oplader zou ik niet doen.
Ik had het al thuis geprobeerd. Er wordt wel aangegeven dat de telefoon geladen wordt, maar het lijkt op een zwak stroomsignaal. Het tweede apparaat wordt niet geladen, blijft op dezelfde laadstand staan.Een gewone usb hub is dus niet geschikt.
Dat waarschijnlijk ook de reden dat ze bij de usb hubs met eigen voeding speciaal een aparte laadaansluiting hebben.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
swhnld schreef op zondag 31 mei 2015 @ 10:06:
Je bent afhankelijk hoeveel stroom je nodig hebt en hoeveel geleverd wordt op de USB in het vliegtuig, met name tablets zijn daarin nog wel eens veeleisend.
Zou je geen accubar of iets meenemen? Daar heb je overal wat aan.
Ik ga inderdaad nog eeen powerbank aanschaffen. Bij ali zocht ik, maar durf het niet aan. Ze bieden daar zelfs met een vermogen van 200.000 mah aan, maar dat lijkt dus bedrog. Hoogst mogelijke is 20.000 mah denk ik. En dan nog moet je hopen dat het aangegeven vermogen juist is.
Ik zat wel te denken de powerbank aan te sluiten op de usb aansluiting in het vliegtuig en dan telefoon en tablet op de powerbank, maar dat is eigenlijk niet wat ik zoek.

De maatschappij zegt voor telefoon en tablet dacht ik. In ieder geval voor telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Full_hyperion
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-07 21:32
Waarom laad je ze niet gewoon om beurten op? Er gaat toch niet meer vermogen uit de lader komen door 2 apparaten gelijktijdig op te laden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:01
[verwijderd]

[ Voor 133% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Full_hyperion schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:57:
Waarom laad je ze niet gewoon om beurten op? Er gaat toch niet meer vermogen uit de lader komen door 2 apparaten gelijktijdig op te laden namelijk.
Die begrijp ik niet helemaal. Als je 1 stopcontact hebt en je zet er een stekkerdoos op, dan heb je toch hetzelfde idee?
Om de beurten opladen duurt natuurlijk langer. Ik wil verschillende apparaten er op laden bijvoorbeeld mobiel, toetsenbord, tablet, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Dit type heb ik inderdaad veel gezien, al dan niet van verschillende merken. Echter is dit met een stekkeraansluiting om te voeden en niet een usb aansluiting. Zou anders ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Met een simpele USB Hub en 4 van deze adapters kun je de specificatie van USB waarschijnlijk wel overschrijden.
(of willekeurige andere usb condoom adapters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Lijk me toch sterk dat ik de enige ben of één van de weinige ben met deze behoefte. Het vreemde is, als je op Amazon kijkt zetten vele aanbieder er specifiek bij dat het het geen usb oplader is. Met andere woorden mensen lijken het wel te kopen met dat idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:16

Umbrah

The Incredible MapMan

Een passieve USB Hub kan hooguit 100mA rated leveren op zijn poorten (daar kun je niet op laden). Een actieve hub komt al wat verder; de 500mA van een standaard USB poort voor PC's in veel gevallen. Laden doe je doorgaans op 1A of meer (1000mA)... anders gaat het héééél lang duren. 100mA krijg je niet eens een lading mee de accu in.

Als jij een 'conventionele' USB charger met een bepaalde rating in 'stukjes' wilt hangen met een hub, dan heb je naar mijn mening het verkeerde apparaat. Dit moet je tevens niet willen; je loopt worst case het risico op brand zelfs.

ALS je meer devices wilt opladen, zoek dan een powered USB HUB met méér dan 0,5a per poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IndoBoy schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:42:
[...]
Ik zat wel te denken de powerbank aan te sluiten op de usb aansluiting in het vliegtuig en dan telefoon en tablet op de powerbank, maar dat is eigenlijk niet wat ik zoek.
Ik heb zelf dit ding; http://www.ianker.com/product/79AN7903S-B2A

Als ie aan het laden is, wordt aangesloten apparatuur niet opgeladen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2015 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:22

heuveltje

KoelkastFilosoof

IndoBoy schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:36:
[...]

Die begrijp ik niet helemaal. Als je 1 stopcontact hebt en je zet er een stekkerdoos op, dan heb je toch hetzelfde idee?
Om de beurten opladen duurt natuurlijk langer. Ik wil verschillende apparaten er op laden bijvoorbeeld mobiel, toetsenbord, tablet, enz.
Omdat je stopcontact een enorme hoeveelheid stroom kan leveren, jouw telefoon is beperkt door zowel de USB standaard, alswel dat meeste telefoons niet bedoeld zijn om iets op te laden, dus daar ook niet voor ontworpen zijn.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
jeroen3 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:41:
Met een simpele USB Hub en 4 van deze adapters kun je de specificatie van USB waarschijnlijk wel overschrijden.
(of willekeurige andere usb condoom adapters)
Hmm, deze ben ik nog niet tegengekomen :) :) Het is een mannetje en een vrouwtje. Zou ik dan ik op dat vrouwtje gewoon een usb verlengkabel kunnen aansluiten om te laden? Omdat een verkabel op een vrouwtje past een gewone usb kabel niet.

Als ik deze adapters gebruik met een gewone usb hub, wordt het vermogen dan omgezet? Ik bedoel, met mijn gewone usb hub lukte het niet. Van wat ik heb begrepen waarschijnlijk dus door het vermogen/Amp om te kunnen voeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
Deze adapter emuleert alsof het een normale oplaadadapter is met de juist spanningswaarden op D+ en D-.
Je kunt hiermee namelijk de iPad opladen vanaf een normale USB poort. Normaal weigert de iPad te laden op een PC poort.

Ik weet niet hoeveel stroom de iPad/iPhone trekt met dit. Zal dit eens meten vanavond.

Dit is niet USB Compliant, laat dat duidelijk zijn!

Fabrikant.

[ Voor 11% gewijzigd door jeroen3 op 02-06-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:13
De meesten lezen hier over heen:
Aanvulling: Ik ga op vakantie met het vliegtuig. In vliegtuig heeft elke passagier 1 usb aansluiting om te kunnen laden. Daarop wil ik de hub dus ook aansluiten, zodat ik meerdere apparaten kan laden tegelijkertijd.
Die adapter in het vliegtuig levert denk ik 500mA of anders 1A, hoogstens 2A.

Kortom, meer dan twee apparaten gaan niet werken want je trekt ze sneller leeg dan dat je bijlaadt. Het leegtrekken gaat natuurlijk wel langzamer...maar een powerbank gaat sneller.

Neem dan wel die van Xiaomi of vergelijkbaar want de goedkope zijn 100% fake en weinig capaciteit.

[ Voor 26% gewijzigd door maarud op 02-06-2015 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The last time I flew Virgin Atlantic (London to NYC), I tried to charge my phone with the USB port while I slept. Every time I woke up, I found that it had been unplugged. After I kept it plugged in for a few more minutes while awake, the flight attendant came by and told me that I had to unplug it, as the USB ports were not intended for charging devices. You're only "supposed" to use them to view content on your personal screen that you may have stored on a USB device.
Dus die USB poort was bedoeld voor een USB stick, verder niets.

De maatschappij zegt voor telefoon en tablet dacht ik. In ieder geval voor telefoon.
Succes daarmee.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:46:
[...]

Ik zelf zelf dit ding; http://www.ianker.com/product/79AN7903S-B2A

Als ie aan het laden is, wordt aangesloten apparatuur niet opgeladen.
Ik wil zelf deze halen.
http://www.amazon.de/Hoch...words=20000MAH+power+bank

en/of deze

http://www.amazon.de/Powe...keywords=solar+power+bank

Deze schijnt ook heel goed te zijn
http://www.amazon.de/2000...eywords=Vinsic+Power+Bank

Maar daar zeg je wat. Ik had niet gekeken naar parallel laden van de PB en een aangesloten apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Mar.tin schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:59:
[...]

Waarom is een stekkervoeding geen oplossing? Waarom wil je persé de originele lader van je telefoon gebruiken? :)
Ik wil hem ook in het vliegtuig gebruiken, waar alleen een USB aansluit punt is om te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
jeroen3 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:04:
Deze adapter emuleert alsof het een normale oplaadadapter is met de juist spanningswaarden op D+ en D-.
Je kunt hiermee namelijk de iPad opladen vanaf een normale USB poort. Normaal weigert de iPad te laden op een PC poort.

Ik weet niet hoeveel stroom de iPad/iPhone trekt met dit. Zal dit eens meten vanavond.

Dit is niet USB Compliant, laat dat duidelijk zijn!

Fabrikant.
Volgens moet het ook geen "standaard" USB zijn, die dan ook geschikt is voor Windows en data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
maarud schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:08:
De meesten lezen hier over heen:

[...]

Die adapter in het vliegtuig levert denk ik 500mA of anders 1A, hoogstens 2A.

Kortom, meer dan twee apparaten gaan niet werken want je trekt ze sneller leeg dan dat je bijlaadt. Het leegtrekken gaat natuurlijk wel langzamer...maar een powerbank gaat sneller.

Neem dan wel die van Xiaomi of vergelijkbaar want de goedkope zijn 100% fake en weinig capaciteit.
Ha ha, inderdaad wordt er overheen gelezen denk ik. Anders had ik bijvoorbeeld zo'n reis USB hub kunnen nemen.

Ja, wil ook een powerbank halen, maar heb er dus niet bij stil gestaan om parallel te kunnen laden van de PB en een aangesloten apparaat.

Deze dus op het oog

http://www.amazon.de/Hoch...words=20000MAH+power+bank

en/of deze

http://www.amazon.de/Powe...keywords=solar+power+bank

Deze schijnt ook heel goed te zijn
http://www.amazon.de/2000...eywords=Vinsic+Power+Bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:09:
[...]

Dus die USB poort was bedoeld voor een USB stick, verder niets.

[...]

Succes daarmee.
Hmm. Ik zal het nog een keer nalezen. Alhoewel ik met een andere maatschappij ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:32

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

IndoBoy schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:19:
[...]
Ik wil hem ook in het vliegtuig gebruiken, waar alleen een USB aansluit punt is om te laden.
Tenzij je een vliegreis maakt die (veel) langer is dan de accuduur van je apparaat, zou ik er gewoon niet eens aan denken. Gewoon met volle accu's aan je reis beginnen, desnoods op het vliegveld een stopcontact opzoeken om nog een keer te laden en je komt er wel. En als die vliegreis echt zolang duurt, zou ik lekker een tijdje gaan slapen (toegegeven, niet iedereen kan slapen in een vliegtuig, ik heb er ook vaak genoeg moeite mee, vooral afhankelijk van het tijdstip van opstijgen).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Freee!! schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:27:
[...]

Tenzij je een vliegreis maakt die (veel) langer is dan de accuduur van je apparaat, zou ik er gewoon niet eens aan denken. Gewoon met volle accu's aan je reis beginnen, desnoods op het vliegveld een stopcontact opzoeken om nog een keer te laden en je komt er wel. En als die vliegreis echt zolang duurt, zou ik lekker een tijdje gaan slapen (toegegeven, niet iedereen kan slapen in een vliegtuig, ik heb er ook vaak genoeg moeite mee, vooral afhankelijk van het tijdstip van opstijgen).
Ja, misschien heb je wel gelijk. De reistijd zal denk denk ik langer zijn dat de accuduur en we zijn met 5 man, daarom wil ik er 2 aanschaffen, waarvan 1 met solar. Alhoewel je van die Solar ook niet te veel moet verwachten had ik gelezen.
We maken o.a. een tussenstop van een aantal uren. Het is inderdaad wel om het iedereen comfortabel te maken en natuurlijk luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:13
De Xiaomi kan laden en gebruikt worden tegelijk. Ook een stuk goedkoper dan die van Amazon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

IndoBoy schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:33:
[...]
Ja, misschien heb je wel gelijk. De reistijd zal denk denk ik langer zijn dat de accuduur en we zijn met 5 man, daarom wil ik er 2 aanschaffen, waarvan 1 met solar. Alhoewel je van die Solar ook niet te veel moet verwachten had ik gelezen.
We maken o.a. een tussenstop van een aantal uren. Het is inderdaad wel om het iedereen comfortabel te maken en natuurlijk luxe.
Tenzij 4 van die 5 je partner en drie kinderen zijn, zou ik zeggen dat iedereen het lekker zelf kan regelen met opladers en dergelijke. Die tussenstop kan je gebruiken om op te laden (met een beetje zoeken vindt je op de meeste vliegvelden wel ergens stopcontacten) en verder een paar powerbanks.

Overigens heb ik nog nooit in een vliegtuig gezeten met een USB-aansluiting bij de stoel (maar het is ook al een paar jaar geleden dat ik langere afstanden vloog).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
maarud schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:40:
De Xiaomi kan laden en gebruikt worden tegelijk. Ook een stuk goedkoper dan die van Amazon :)
Ja, Xiaomi had ik wel over nagedacht. Alleen verzendtijd duurt lang en de hoogste capaciteit is 16000mah. De prijs voor deze is ongeveer 26-28 euro zonder verzendkosten bij banggood.
In Nederland zie ik 45 euro ex verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Freee!! schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:45:
[...]

Tenzij 4 van die 5 je partner en drie kinderen zijn, zou ik zeggen dat iedereen het lekker zelf kan regelen met opladers en dergelijke. Die tussenstop kan je gebruiken om op te laden (met een beetje zoeken vindt je op de meeste vliegvelden wel ergens stopcontacten) en verder een paar powerbanks.

Overigens heb ik nog nooit in een vliegtuig gezeten met een USB-aansluiting bij de stoel (maar het is ook al een paar jaar geleden dat ik langere afstanden vloog).
Ja, partner, kinderen en moeder.

Ik was zelf ook verbaasd eigenlijk toen ik het las.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 110% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Mar.tin schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:02:
[...]

Ah zo :).

Wat ik dan zou doen is gewoon een 5-poorts lader kopen voor thuis en op reis. En een powerbank kopen voor de momenten onderweg.

Bijvoorbeeld een Xiaomi 16.000 mah. Zijn erg betaalbaar, lekker krachtig en hebben 2 usb poorten.
Mocht je ze wat dichter bij huis en toch nog redelijk betaalbaar zoeken van tijd tot tijd heb ik er ook nog wel eens eentje of 2 liggen :)
Ja, een powerbank is denk ik de beste optie.

Xiaomi dus bekeken, omdat daar de beste recenties van waren, maar qua prijs komt het dus op hetzelfde uit ongeveer. Degene die ik zag 20.000 mah en gratis verzending op amazon. Maar ik ga je naam wel even onthouden :) :)

Mijn naam geeft denk ik misschien wel aan waar de reis heen gaat. Kan eventueel ook nog in het land van bestemming kijken voor een extra powerbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je bent met 5 man en hebt dus 5 poorten tot je beschikking.

Het lijkt mij persoonlijk sterk dat dat niet voldoende is. Je kan op elk moment 5 apparaten opladen, hoeveel heb je in hemelsnaam nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Wolly schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:11:

Het lijkt mij persoonlijk sterk dat dat niet voldoende is. Je kan op elk moment 5 apparaten opladen, hoeveel heb je in hemelsnaam nodig?
Ach, dat hangt er een beetje vanaf hoeveel apparaten iedereen meezeult. Een smartphone en een tablet per volwassene kom je al vrij snel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Freee!! schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:50:
[...]

Ach, dat hangt er een beetje vanaf hoeveel apparaten iedereen meezeult. Een smartphone en een tablet per volwassene kom je al vrij snel aan.
En die trek je allebei leeg terwijl er continu 1 aan de lader zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Wolly schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:59:
[...]
En die trek je allebei leeg terwijl er continu 1 aan de lader zit?
Ik niet, maar TS blijkbaar wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Wolly schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:11:

We zijn 21/22 uur onderweg met tussenstop. Plus wat Freee!!! zegt allemaal telefoon,tablets erbij, laptop, misschien android gamepad. Verder zitten er kinderen bij, dus zullen bij zo'n lange trip veel verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Nou lange speurtochten worden soms toch beloond!

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dit wat ik zoek.

http://www.amazon.de/dp/B...Z2Z&coliid=I2H142T12YUOXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie niet in hoe dat ding verschilt van andere powered USB hubs, enkel dat ie naast een 5V DC ingang, ook een ingang voor 5-24V DC heeft.

https://www.powertravelle...ss-travel/spidermonkey:1/

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bESqk1f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
De "standaard" hubs zijn data hubs en hebben geen of alleen alleen 1 poort om te laden. Verder heeft deze hub 4 poorten om te kunnen laden. Om de hub te kunnen voeden hoef ik niet noodzakelijk een stekker aan te sluiten, maar kan gewoon in een USB poort.
Dat is wat ik zoek. Als ik de beschiijving begrijp doet deze hub dat ook. Dus mogelijkheid om gewoon in een usb poort te stoppen en dan laden maark. Verder hebben alle poorten genoeg vermogen dus om te kunnen laden integenstelling tot gewone hubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Als ik naar de foto's kijk kan ik ook gewoon een powerbank op deze hub plaatsen om dan verschillende accessoires te kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Dat zal allemaal kunnen, maar als je dat ding via de USB voedt, kan die echt niet meer doorgeven om te laden dan die ontvangt via de USB (minus eigen verbruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenRatio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-07-2018
Wat een paranoia verhaal voor een paar uurtjes in een vliegtuig . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:16

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik had in een Airbus A380 naar de VS laatst dat ik idd mijn telefoon (een droid als MTP device) aansloot op de USB poort. Er kwam idd maar 0,5a uit; amper genoeg vermogen om op te laden. Irritanter: door hem aan te sluiten werd de in-flight entertainment console traag als *****. Kabeltje met alleen power er doorheen en prima. Ik zou echter niet meer dan één device aan 0,5a hangen: 0,5a kun je al verstoken door weinig te doen: je gebruikt meer stroom dat je er in brengt als je bijvoorbeeld gaat gamen...

Overigens heeft business class vaak gewoon stopcontacten, en sommige voor-stoelen in premium ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
Umbrah schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:05:
0,5a kun je al verstoken door weinig te doen: je gebruikt meer stroom dat je er in brengt als je bijvoorbeeld gaat gamen...
Het USB Adaptertje (soms ook USB condoom genoemd) maakt dat de iPhone 4S een slordige 600 mA gaat trekken voor opladen (50%) en dit verhoogt naar 700mA zodra je iets nuttigs gaat doet.
Te veel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
jeroen3 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:21:
[...]

Het USB Adaptertje (soms ook USB condoom genoemd) maakt dat de iPhone 4S een slordige 600 mA gaat trekken voor opladen (50%) en dit verhoogt naar 700mA zodra je iets nuttigs gaat doet.
Te veel dus.
Bedoel je hiermee eigenlijk wat Freee!!! en Umbrah zeggen? Omdat de basis USB uitgang zelf misschien maar 0,5 a geeft, dat zo'n USB condoom ook niet zal werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

IndoBoy schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:03:
[...]
Bedoel je hiermee eigenlijk wat Freee!!! en Umbrah zeggen? Omdat de basis USB uitgang zelf misschien maar 0,5 a geeft, dat zo'n USB condoom ook niet zal werken?
Precies, die apparatuur kan geen energie uit het niets maken. Alles wat eruit komt, zal er ook in moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
De meeste pc's hebben geen actieve beperking van de stroom. Dat is duur. Misschien een polyfuse o.i.d., maar die kun je makkelijk overbelasten omdat ze erg traag zijn en vooral goed werken tegen directe kortsluiting.

USB 2.0 mag maximaal 500 mA per poort. USB 3.0 mag 900 mA. Dat zijn de limieten, en daar moet je binnen blijven als je geen identificatie gebruikt zoals Apple bijv. doet met de opladers.
http://hackaday.com/2010/...apples-recharging-scheme/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Ik denk dat ik 2 powerbanks ga kopen en die ga aansluiten op die ene usb poort. Op die powerbank kan ik dan eventuel die special usb hub aanlsluiten om te laden. Nu ben ik me wel van bewust omdat het vermogen van de usb aansluiting laag is dat de powerbank ook niet snel geladen zal zijn.

Pagina: 1