Goedemiddag tweakers,
Voor mijn vriendin ben ik bezig haar PC weer up-to-date te maken. Ze heeft in juli 2013 een PC aangeschaft die ik voor haar in elkaar heb gezet. Hij doet het met oude games nog uitstekend, maar ik merk dat bijv. GTA 5 op 'normal' (lees: laagste) settings niet eens op 1920x1080 gespeeld kan worden. Dit heeft voornamelijk te maken met het feit dat haar huidige GTX560 maar 1gB VRAM heeft. Een nieuwe videokaart is sowieso een must, echter heb ik te weinig kennis/ervaring m.b.t. hardware dat ik graag jullie advies wil hebben omtrent de andere onderdelen.
Ik zoek een?
Videokaart en wellicht een CPU/PSU/Moederbord aangezien ik niet zeker weet of deze nog goed zullen meedraaien met de huidige games. Graag hoor ik van jullie of een nieuwe CPU, PSU of moederbord aan te raden is (deze zijn sinds juli 2013 in gebruik).
Wat is je budget?
Maximaal €1000, assemblage doe ik zelf.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De voorkeur gaat uit naar een Nvidia videokaart en Intel processor. AMD heb ik persoonlijk slechte ervaringen mee. Voor PSU wil ik voor een betrouwbaar merk gaan zoals de Seasonic Gold voedingen. Qua moederbord niet echt een voorkeur, zo lang deze maar in de PC behuizing past en een aantal jaartjes vooruit kan.
Zelf zat ik te denken aan onderstaande onderdelen (mochten jullie adviseren deze te vervangen):
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De PC waar de onderdelen in zullen komen is:
Voor mijn vriendin ben ik bezig haar PC weer up-to-date te maken. Ze heeft in juli 2013 een PC aangeschaft die ik voor haar in elkaar heb gezet. Hij doet het met oude games nog uitstekend, maar ik merk dat bijv. GTA 5 op 'normal' (lees: laagste) settings niet eens op 1920x1080 gespeeld kan worden. Dit heeft voornamelijk te maken met het feit dat haar huidige GTX560 maar 1gB VRAM heeft. Een nieuwe videokaart is sowieso een must, echter heb ik te weinig kennis/ervaring m.b.t. hardware dat ik graag jullie advies wil hebben omtrent de andere onderdelen.
Ik zoek een?
Videokaart en wellicht een CPU/PSU/Moederbord aangezien ik niet zeker weet of deze nog goed zullen meedraaien met de huidige games. Graag hoor ik van jullie of een nieuwe CPU, PSU of moederbord aan te raden is (deze zijn sinds juli 2013 in gebruik).
Wat is je budget?
Maximaal €1000, assemblage doe ik zelf.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De voorkeur gaat uit naar een Nvidia videokaart en Intel processor. AMD heb ik persoonlijk slechte ervaringen mee. Voor PSU wil ik voor een betrouwbaar merk gaan zoals de Seasonic Gold voedingen. Qua moederbord niet echt een voorkeur, zo lang deze maar in de PC behuizing past en een aantal jaartjes vooruit kan.
Zelf zat ik te denken aan onderstaande onderdelen (mochten jullie adviseren deze te vervangen):
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 180,95 | € 180,95 |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 73,- | € 73,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 378,90 | € 378,90 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 64,95 | € 64,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 697,80 | |
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De PC waar de onderdelen in zullen komen is:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P8B75-M LX | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus ENGTX560 DC/2DI/1GD5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 77,- | € 77,- |
| 1 | HKC 7051ND Midi tower with 400W PSU | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 94,95 | € 94,95 |
| 1 | OCZ Solid State Drive 3.5" Adaptor Bracket | € 7,60 | € 7,60 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 60,- | € 60,- |
| 1 | OCZ ModXStream Pro 500W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 840 SSD 120GB | € 149,95 | € 149,95 |