Tweakers,
Zaterdag-dienst, even rust en tijd om de Excel-sheet wat bij te werken.
vraag die toch altijd bij mij blijft spelen: (ik wordt altijd door mijn werkgever om de oren geslagen dat de kilometer-registratie sluitend moet zijn, i.v.m. potentiële controle door de belastingdienst & bijtelling) hoe werk dit? ik neus wel eens bij de belastingdienst maar duidelijkheid krijg ik daar niet echt.
even grofweg wat feiten in willekeurige volgorde;
- woon-werk verkeer gaat met mijn eigen auto óf fiets
- 's-avonds staat de bestelbus binnen in het bedrijfspand
- ik betaal momenteel geen bijtelling
- de werkgever heeft de auto gekocht
- alle kilometer's zijn zakelijk. (soms rij ik direct naar huis i.p.v. bedrijfspand i.v.m. sluiting bedrijfspand = woon-werk verkeer?)
- ik rijd geen prive-ritten met de bedrijfsauto. (dan heb ik toch ook geen bedrijfsauto "tot mijn beschikking" zoals meermaals wordt vermeld bij de belastingdienst?)
mocht er nou ooit controle komen, is een sluitende rit-registratie van het hele jaar dan voldoende? misschien zelfs een aantal maanden?
* tiept zich verloren *
eventuele inzichten bijzonder welkom
Zaterdag-dienst, even rust en tijd om de Excel-sheet wat bij te werken.
vraag die toch altijd bij mij blijft spelen: (ik wordt altijd door mijn werkgever om de oren geslagen dat de kilometer-registratie sluitend moet zijn, i.v.m. potentiële controle door de belastingdienst & bijtelling) hoe werk dit? ik neus wel eens bij de belastingdienst maar duidelijkheid krijg ik daar niet echt.
even grofweg wat feiten in willekeurige volgorde;
- woon-werk verkeer gaat met mijn eigen auto óf fiets
- 's-avonds staat de bestelbus binnen in het bedrijfspand
- ik betaal momenteel geen bijtelling
- de werkgever heeft de auto gekocht
- alle kilometer's zijn zakelijk. (soms rij ik direct naar huis i.p.v. bedrijfspand i.v.m. sluiting bedrijfspand = woon-werk verkeer?)
- ik rijd geen prive-ritten met de bedrijfsauto. (dan heb ik toch ook geen bedrijfsauto "tot mijn beschikking" zoals meermaals wordt vermeld bij de belastingdienst?)
mocht er nou ooit controle komen, is een sluitende rit-registratie van het hele jaar dan voldoende? misschien zelfs een aantal maanden?
* tiept zich verloren *
eventuele inzichten bijzonder welkom