Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe budget (semi-game)laptop.

Pagina: 1
Acties:

• Aksurai
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Hallo Tweakers, omdat het scherm van mijn nu al 5 jaar oude laptop momenteel op afbreken staat is het tijd om eens een nieuwe te kopen. Na mijn onderzoek zie ik echt door de bomen het bos niet meer en weet niet wat nu wel of niet een echte meerwaarde is voor wat ik wil.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal vooral gebruikt worden voor school en wat gamen. De games zullen vooral LoL en Cabal online zijn, voor de rest heb ik een pc. Vandaar dat een intel HD gpu genoeg is. 4GB Ram is ook voldoende zolang de optie bestaat om het uit te bereiden tot minimaal 8 indien nodig.

Accuduur is leuk, maar zolang hij meer dan een halfuur/uur meegaat is het al prima.
Qua resolutie zit ik te denken aan minimaal 1600 x 900 en indien het in het budget past hoger.
Ook wil ik minimaal een 15" laptop.
Het geluid van de laptop hoeft niet denderend te zijn, maar wel leuk als ik de series kan verstaan terwijl ik mijn raam open heb (iets wat met mijn huidige laptop nog eens een probleem word)

Ssd is niet belangrijk, ik wil best iets langer wachten tijdens het laden. Waar ik momenteel vooral tussen twijfel is de resolutie (1920 x 1080 of 1600 x 900) en een I3 of I5. Mijn voorkeur gaat sterk naar een I5 en full HD maar als iemand mij kan overtuigen dat dit niet nodig is dan wil ik hier best van afwijken.

Wat is je budget?
Het budget is ongeveer 650 euro, hier wil ik eventueel van afwijken als het echt veel meerwaarde levert, maar niet veel.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar zoals gezegd is accuduur niet zo belangrijk het gaat mij vooral hier vooral om de stevigheid. Liefst niet al te zwaar, maar dit is ook niet iets waar ik de laptop op afreken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik sta open voor alle merken, maar mijn voorkeur (vooral door wat ik gehoord heb) gaat uit naar asus, lenovo, dell of toshiba. Zolang ik maar van de bloatware af kan komen.

Uit eigen onderzoek ben ik op de volgende laptops gekomen:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70 59438687

pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-13D

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik weet niet of een Intel HD GPU genoeg zal zijn om dat allemaal even fijntjes te draaien.
Je zou voor een AMD kunnen gaan, die hebben een wat sterkere GPU in dit segment laptop.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Is dit niet iets? Wel 50,- boven je budget maar beter dan een intel HD.

pricewatch: Acer Aspire E5-571G-55ZK

En als je 100 euro meer kan uitgeven dan heb je een CPU die ipv ULV CPU een mooie 47W i5 CPU heeft en 840M. Daar kun je veel betere prestaties mee behalen:

pricewatch: MSI GP60 2PE-440NL

Qua CPU performance iets sneller dan de i7-3540M.Sowieso een betere keuze dan die ULV troep.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Blijf dan binnen budget met een dedicated GPU (enfin niet zo'n beste maar wel prima voor deze eisen) en full HD en praktisch binnen budget.
pricewatch: Asus R556LD-DM400H

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Aksurai
iPodKiller schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 17:28:

En als je 100 euro meer kan uitgeven dan heb je een CPU die ipv ULV CPU een mooie 47W i5 CPU heeft en 840M. Daar kun je veel betere prestaties mee behalen:

Qua CPU performance iets sneller dan de i7-3540M.Sowieso een betere keuze dan die ULV troep.
Acer en MSI ben ik zelf niet zo'n fan van. Maar Cabal online draait nu ook op mijn laptop met een AMD Athlon II p320 dual core processor en ATI Mobility radeon 4200. Dus dat zou geen probleem zijn, LoL weet ik zo niet, dat zal sowieso meer aan het netwerk liggen lijkt me.

EDIT: Ik ken genoeg mensen die mij MSI en Acer afraden vanwege de slechte kwaliteit, ik weet niet of dit nog steeds het geval is.

[ Voor 6% gewijzigd door Aksurai op 30-05-2015 18:14 ]

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acer heeft de laatste jaren gewoon goede modellen uitgebracht. Beide op zich niks mis mee.

Als Acer deze model nog produceerde, dan zou ik die persoonlijk hebben gekocht, helaas ben ik al voorzien op dit moment. Een van de beste bang voor de buck laptops.

[ Voor 6% gewijzigd door iPodKiller op 30-05-2015 18:21 ]

• Aksurai
Net even een check gedaan, LoL loopt gewoon prima op een hd 4400. Ik verwacht op een laptop ook geen ultra high settings met 120 fps. stabiele 30-40 fps en medium settings is voor mij oké. Dus dat is niet iets waar ik zo snel extra geld aan uit zou geven.

Wel ben ik nu benieuwd wat er zo "troep" is aan ULV. Tot zo ver gaat mijn keuze nog steeds naar de Lenovo ideapad die ik in mijn post had gezet. Zo lang de laptop weer 3-4 jaar er mee door kan vind ik het allemaal goed.

Maar ik lees op fora nog steeds dat het kwalitatief gezien budget merken zijn en dit ook te merken is aan de kwaliteit van de producten die ze gebruiken.

Verwijderd

iPodKiller schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 17:28:

kun je bij die laptop nog een ssd inbouwen?

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:56

Tahref

God bless you

pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-75 (80EC00B8NX)

Is niet voor niets al uitverkocht bij een aantal winkels en kan zelfs een game als Witcher 3 op low/medium draaien :)
Btw, een intel processor is wel iets zuiniger dan de amd die hierin zit.

[ Voor 12% gewijzigd door Tahref op 31-05-2015 00:14 ]

Pagina: 1