• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-02 12:19
Hallo tweakers,

Gister kreeg ik een error in phpmyadmin (#2002).
Ik wist niet hoe je het moet oplossen en wou het vandaag proberen.

Als eerste ging ik updaten via webmin. Dat ging oké.
Toen ik via daar echter de reboot probeerde te doen (ook via webmin) is er iets mis gegaan en nu krijgt de server geen beeld meer na ik hem met de aan-uit knop uit en aan doe.
normaal doe ik dat met PuTTY

daarna heb ik hem volledig van stroom af gehaalt (de stekker uit het stopcontact). en nu blaast hij alleen maar. na een aantal minuten is er nogsteeds niets.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt
Dany

server info:
24gb ram (er zit ook nog 1 niet werkende 8gb stick in(blijkt een van 4 te zijn en hij geeft nogsteeds 24gb aan bij 8*4gb))
Ubuntu server 14.02 en altijd goed geupdate.
stonden aan aantal sites op met mysql
de sites zijn met joomla gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door peize9 op 01-06-2015 14:06 ]

The Reality LAN, 18 tm 20 September 2026

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Klinkt als een hardware probleem. Zou HP even bellen of iemand met veel verstand van die dingen.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• peize9
DennusB schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 15:16:
Klinkt als een hardware probleem. Zou HP even bellen of iemand met veel verstand van die dingen.
dat zou niet handig zijn.. er zit allang geen garantie meer op... maar ik zal maandag bellen... helaas kan dat niet op zaterdag.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:23

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Heb je een ILO in die server zitten? Misschien kun je daar zien wat er aan de hand is.
Een machine die alleen hard blaast hangt waarschijnlijk in de BIOS vast.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:02
peize9 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 14:54:
server info:
24gb ram (er zit ook nog 1 niet werkende 8gb stick in)
Heb je die defecte module er al eens uit gehaald?

• peize9
Nielson schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 17:39:
Heb je die defecte module er al eens uit gehaald?
nee, dat kan ik opzich nog wel proberen.
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 16:50:
Heb je een ILO in die server zitten? Misschien kun je daar zien wat er aan de hand is.
Een machine die alleen hard blaast hangt waarschijnlijk in de BIOS vast.
Ik heb geen idee.
IK haal het mobo batterijtje er wel even uit en reset de bios.
er zit wel een ILO in. dat staat in de gebruiksaanweizing :P ...

[ Voor 5% gewijzigd door peize9 op 30-05-2015 18:29 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:39
beste is inderdaad in de ILO het IML log checken, volgens mij zijn er geen DL380G5 servers zonder ILO, dus dat moet lukken. Daarnaast zou ik idd geen defecte sticks in de machine laten zitten, als je een ILO betaalde licentie erin heb zitten dan kun je ook het beeld van de server zien waar deze op hangt alsof er een monitor aan hangt. Desnoods kan je misschien nog een trial activeren als dit nog nooit gedaan is (en dit nog mogelijk is voor ILO2), anders is een key voor deze ilo's met een beetje googlen ook nog wel te vinden als is dit uiteraard niet helemaal legaal.

• peize9
Dennism schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 18:03:
beste is inderdaad in de ILO het IML log checken, volgens mij zijn er geen DL380G5 servers zonder ILO, dus dat moet lukken. Daarnaast zou ik idd geen defecte sticks in de machine laten zitten, als je een ILO betaalde licentie erin heb zitten dan kun je ook het beeld van de server zien waar deze op hangt alsof er een monitor aan hangt. Desnoods kan je misschien nog een trial activeren als dit nog nooit gedaan is (en dit nog mogelijk is voor ILO2), anders is een key voor deze ilo's met een beetje googlen ook nog wel te vinden als is dit uiteraard niet helemaal legaal.
ik heb er een monitor aan hangnen. die deed raar en liep vast. toen herstarte ik hem...

• E.T.O.
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:24
Klinkt inderdaad als hardware problem, zal niet te maken hebben met Joomla, phpmyadmin, MySQL of iets anders.

Heb je de monitor aan de VGA poort gehangen en zag je nog enige (power on self-test) informatie?

• peize9
E.T.O. schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 18:10:
Klinkt inderdaad als hardware problem, zal niet te maken hebben met Joomla, phpmyadmin, MySQL of iets anders.

Heb je de monitor aan de VGA poort gehangen en zag je nog enige (power on self-test) informatie?
nee helemaal niets. het lampje dat de monitor heeft werd niet eens blauw maar bleef oranje, oftewel de monitor bleef op standby.
verder als ik hem nu opstart heeft hij de kapotte dim ook niet aan. hij houd alles op groen.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:39
Dan zeker de ilo checken, dit is een soort van opichzelfstaand "mini systeem" in de machine die er juist voor is om bij dit gevallen mogelijk nog diagnostische informatie kan geven.

• peize9
Zou iemand mij willen helpen met het gebruik van ilo? ik heb het zelf nooit gebruikt en weet ook niet precies hoe het werkt. Op het internet kan ik niet echt precies vinden wat ik nodig zou hebben.

Ik heb hem nu aan
Geeft beeld
Maar niet wat het moet zijn. Dit is wat hij zegd:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EAfibi3.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door peize9 op 30-05-2015 21:56 ]

• E.T.O.
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:24
Wellicht kan je iemand je helpen in het juiste sub-forum?

(dit sub-forum gaar over Windows Server Software, en je vraag is daar niet aan gerelateerd).

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
peize9 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 20:22:
Zou iemand mij willen helpen met het gebruik van ilo? ik heb het zelf nooit gebruikt en weet ook niet precies hoe het werkt. Op het internet kan ik niet echt precies vinden wat ik nodig zou hebben.

Ik heb hem nu aan
Geeft beeld
[afbeelding]
iLo (Intergrated Lights Out) is een kvm welke via het netwerk te bereiken is, achterop de server zit een RJ45 poort met iLO erboven/naast geschreven, die sluit je aan op je netwerk en op een andere computer ga je met je browser naar het ip van iLO, waarschijnlijk weet je het wachtwoord niet, moet je de server open maken en op de deksel kijken welke van de schakelaartjes je moet omgooien om de beveiliging van iLO even uit te zetten zodat je erin kan om een nieuw wachtwoord in te stellen.
In iLO zitten dan opties voor logging en om de server vanuit je browser te besturen, kan zijn dat er geen licentie (meer) op zit, dan moet je even op de HP site een trial key downloaden (werkt in alle iLO versies) en dan kan je 60 dagen wat meer opties gebruiken.

Fixing things to the breaking point...

• peize9
Ik zit er ondertussen in. Waar kan ik precies een diganostics doen? ik zie het tapje maar weet niet precies wat ik nu moet doen... hij zegt nu dat al mijn 8 modules 4gb zijn, maar als ik de server opstart (voor het probleem) zij hij 24 gb... dus dan zouden er 2 kapotte dimms in moeten zitten terwijl hij er maar 1 als kapot ziet. ook al momenteel zegt hij dat er helemaal niks kapot is.
chaoscontrol schreef op zondag 31 mei 2015 @ 13:02:
[...]

Wut. Zou je die er niet uithalen?
opzich... alleen is het vrij veel werk en ervoor werkte hij wel met de dim er in.

[ Voor 75% gewijzigd door peize9 op 31-05-2015 13:05 ]

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:20
peize9 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 14:54:
24gb ram (er zit ook nog 1 niet werkende 8gb stick in)
Wut. Zou je die er niet uithalen?

Inventaris - Koop mijn meuk!

• peize9
Ik heb ondertussen de volgens de server kapotte dim in slot 2c verwijderd. Deze is 4 gb en de volledige server heeft 32 met 8 slots. Hij zij altijd dat hij maar 24 gb zou hebben dua of hij is niet kapot of de servers eigen diagnostics werken niet goed

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

E.T.O. schreef op zondag 31 mei 2015 @ 08:35:
Hij zij altijd dat hij maar 24 gb zou hebben dua of hij is niet kapot of de servers eigen diagnostics werken niet goed
Of er is in de bios ingesteld dat hij een dimm moet reserveren als spare memory dimm.

HP ProLiant DL380 G5 Servers - How to Set Specific Memory Bank as a Spare Memory or Spare Bank[

Anyways, het klinkt meer als een hardware issue. Ik verplaats het topic dan ook maar even naar: Complete Systemen & Laptops :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• peize9
DennusB schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 15:16:
Ik heb eindelijk HP kunnen bellen en ze kunnen alleen een offerte maken ?!? er is geen garantie op dat klopt. Maar ik kan blijkbaar niet een technisch iemand krijgen die mij wil helpen met het zoeken naar het probleem.
Weten jullie een beter contactadres dan hun 0900 117 0000? want daar krijg je dus niet iemand met verstand van servers (of volgens mij enige andere hardware)
Question Mark schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:35:

Of er is in de bios ingesteld dat hij een dimm moet reserveren als spare memory dimm.

HP ProLiant DL380 G5 Servers - How to Set Specific Memory Bank as a Spare Memory or Spare Bank[

Anyways, het klinkt meer als een hardware issue. Ik verplaats het topic dan ook maar even naar: Complete Systemen & Laptops :)
Dat lijkt mij niet echt het probleem omdat de voormalige eigenaar (ik heb de server voor 2-3 maanden) dat ook niet had gedaan.

[ Voor 36% gewijzigd door peize9 op 02-06-2015 16:42 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Question Mark schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:35:
[...]
Laat CSL nou geen problemen-subforum zijn, zoals te lezen valt in CSL Beleid. Ik pass hem door naar PMG :P.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
peize9 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 20:22:

Ik heb hem nu aan
Geeft beeld
[afbeelding]
Dit geeft aan dat Linux je root fs niet kan vinden. Echter kan je server wel Linux ergens van booten, dus dat betekent dat er van alles aan de hand kan zijn. Weet je hoe de configuratie van de schijven eruit hoort te zien? Dan zou ik eens te beginnen in de BIOS van de RAID controller of HBA te kijken of alles nog getoond wordt zoals het hoort.

• peize9
br00ky schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:43:

Laat CSL nou geen problemen-subforum zijn, zoals te lezen valt in CSL Beleid. Ik pass hem door naar PMG :P.
nobody wants méh :P
Bigs schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:55:
Dit geeft aan dat Linux je root fs niet kan vinden. Echter kan je server wel Linux ergens van booten, dus dat betekent dat er van alles aan de hand kan zijn. Weet je hoe de configuratie van de schijven eruit hoort te zien? Dan zou ik eens te beginnen in de BIOS van de RAID controller of HBA te kijken of alles nog getoond wordt zoals het hoort.
ik ga er direct mee bezig. heb momenteel wat onderdelen er uit liggen als de mogelijk kapotte ram stick.
Ik vraag me nogsteeds af waarom hij 24 gb zij terwijl er 7x4gb werkende ram in had moeten zitten.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:23

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

peize9 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:40:
Ik heb eindelijk HP kunnen bellen en ze kunnen alleen een offerte maken ?!? er is geen garantie op dat klopt. Maar ik kan blijkbaar niet een technisch iemand krijgen die mij wil helpen met het zoeken naar het probleem.
Weten jullie een beter contactadres dan hun 0900 117 0000? want daar krijg je dus niet iemand met verstand van servers (of volgens mij enige andere hardware)
Ze gaan je echt niet gratis helpen. Ik denk dat je van die offerte flink gaat schrikken, daar koop je een nieuwe tweedehands server van.

Een oneven aantal balkjes RAM in je systeem is nogal gek. Meestal gaat dat per twee. Het kan zijn dat een balkje niet wordt gebruikt omdat er geen partner is.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1