Video kaart stuk

Pagina: 1
Acties:

• pauloo7
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-09-2025
Mijn zoon zijn videokaart heeft het begeven.
Nu wil ik hem graag een vergelijkbare kaart cadeau doen maar hier loop ik helemaal vast.
Hij heeft nu een XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort Black Edition Dual Fan (HD-687A-ZDBC)
Deze zijn niet meer te koop.
Welke kaarten zijn vergelijkbaar en wel gewoon leverbaar?
Met andere woorden welke filters moet ik aan zetten in pricewatch om een overzicht te krijgen van gelijkwaardige videokaarten?

vrgr Paul

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis hier nog een hoop relevante andere informatie. Welke games worden er gespeeld of welke resolutie? Hoe ziet de rest van het systeem (in detail!) eruit? Wat is het budget? Het lijkt me dat dat uiteindelijk leidend is, en níet de prestatie van de kaart, met andere woorden, als iets beter is dan de 6870 en binnen je budget, doe je het niet?

Nou kreeg je net een keurige vragenlijst voorgeschoteld die dat allemaal behandeld. Doordat te negeren ontbreekt er een hoop...

[ Voor 21% gewijzigd door br00ky op 30-05-2015 14:58 ]

• pauloo7
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-09-2025
Sorry voor de beperkte info maar het is niet mijn pc.
En ik heb er maar weinig gegevens van.
En aangezien hij nu geen beeld meer geeft is het ook lastig bepaalde info te vinden.
Wat ik er van weet is ASRock P67 met een Intel Core i5-2400 en 8 gig geheugen.
Spellen die die onder andere speelt zijn far cry 4 en minecraft.
Maar wat ik belangrijk vind is dat die weer bij zijn huiswerk kan.!!
Heb hem nooit horen klagen over de prestaties van zijn computer dus ga er gemak halve vanuit dat een gelijkwaardige kaart voldoende zou moeten zijn.
Wat zoiets kost kost het hij doet goed zijn best op school en dat mag zo nu en dan ook wel eens beloond worden.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Die processor heeft een geïntegreerde GPU, dus aansluiten op het moederbord is voorlopig genoeg om weer beeld te hebben. Gamen zal nauwelijks gaan, maar je hebt in ieder geval weer beeld.

De voeding kan je achterhalen door even de kast open te schroeven en de sticker op de zijkant te bekijken.

Daarbij, stel toch echt een budget vast, in ieder geval voor ons. Dat werkt het makkelijkst. Elke ouder denkt immers anders over de grootte van een beloning ;).

[ Voor 13% gewijzigd door br00ky op 30-05-2015 23:40 ]

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:01

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

De kaarten van tegenwoordig kunnen ook op deze pc, maak hem blij en koop pricewatch: Asus GTX750TI-OC-2GD5 >:) beetje goedkoopst wat je nou kan krijgen maar stap vooruit of als echt lieve vader pricewatch: Asus R9280X-DC2-3GD5 Zoals de volgende zegt kijk ook even naar het stroom wat je nodig hebt.

[ Voor 100% gewijzigd door NLKornolio op 30-05-2015 23:48 ]

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-02 10:22
V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 7850 2GB GDDR5
V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5

Zoiets kan je in ieder geval niet fout mee gaan, maar moet je voeding dit uiteraard ook leuk vinden en het binnen je budget vallen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De voeding is imo nu even wat belangrijker welke videokaart erin gaat. Als het een MS-tech achtig iets is, gaat een HD7870XT wss mis.

Dus, wat voor voeding is het? Als je er zelf niet uit kan komen, is een goede foto van de sticker met daarop de wattages ook goed.

People as things, that’s where it starts.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:20
Een kaart die vergelijkbare prestaties neerzet is de R7 260X; http://www.anandtech.com/bench/product/1336?vs=1044

Echter, voor Far Cry 4 kun je beter naar iets krachtigers op zoek. Als de voeding het aankan (en de benodigde stroomkabels heeft) dan zou je een R9 280X kunnen overwegen en anders een GTX 960 of R9 270.

Tweedehands kun je R9 280(X) en R9 270 kaarten voor leuke prijsjes vinden;

V&A aangeboden: Gigabyte GV-R9270OC-2GD
V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:50
br00ky schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 23:39:
Die processor heeft een geïntegreerde GPU, dus aansluiten op het moederbord is voorlopig genoeg om weer beeld te hebben. Gamen zal nauwelijks gaan, maar je hebt in ieder geval weer beeld.

De voeding kan je achterhalen door even de kast open te schroeven en de sticker op de zijkant te bekijken.

Daarbij, stel toch echt een budget vast, in ieder geval voor ons. Dat werkt het makkelijkst. Elke ouder denkt immers anders over de grootte van een beloning ;).
Je hebt helemaal gelijk over het budget etc, maar het maakt niet uit dat de processor een iGPU heeft als het moederbord een P67 chipset heeft, die ondersteunt namelijk geen video-output. Daar moest je een H67 of Z68 voor hebben. Dus de PC kan momenteel geen beeld uitsturen.

Wat betreft videokaart, zonder te weten wat voor voeding er is en hoeveel het mag kosyrn, zou ik een HD7870, R9 270 of R9 270X aanraden. Die presteren wat beter dan de HD6870 en zouden in het budget moeten vallen.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
MacPoedel schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:41:
[...]

Je hebt helemaal gelijk over het budget etc, maar het maakt niet uit dat de processor een iGPU heeft als het moederbord een P67 chipset heeft, die ondersteunt namelijk geen video-output. Daar moest je een H67 of Z68 voor hebben. Dus de PC kan momenteel geen beeld uitsturen.
Scherp :X.
Pagina: 1