Toon posts:

Open source project management / ALM tools?

Pagina: 1
Acties:

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
In Team Foundation Server heb je de mogelijkheid om voor een project taken bij te houden (work items).

Dus stel ik maak project X en ik heb 2 gebruikers, dan kunnen deze gebruikers inloggen op de web portal van TFS en bijvoorbeeld melden dan het klantenscherm niet goed werkt. Daar een beschrijving bij doen, screenshots attachen, enzovoorts.

Vervolgens kan ik inloggen en zien dat er openstaande punten zijn, die fixen en vervolgens markeren als opgelost.

Voor een paar grotere projecten waar ik nu aan werk, wil ik ook zoiets gaan doen, maar zijn de licentiekosten van Team Foundation Server niet te verantwoorden.

De rest van Team Foundation Server heb ik ook niet nodig. Source control gaat via andere tools en dit is eigenlijk het enige dat ik serieus mis.

Ik heb al gezocht met Google, maar kon zo snel niet iets vinden.

Weten jullie een goed open source / gratis tool waarmee mijn gebruikers makkelijk bug reports kunnen melden en dat ik ze vervolgens weer eenvoudig kan afvinken? Het liefst zonder dat dit aan een version control system is gekoppeld (ik zit vast aan een legacy systeem hiervoor :X ).

Op dit moment worden er namelijk een hoop mailtjes heen en weer gestuurd en dat werkt erg onhandig. En voordat ik zelf zo'n web portal ga bouwen, wil ik toch even zeker weten dat er niet al iets is dat goed werkt en makkelijk verkrijgbaar is.

Alvast bedankt :)

[Voor 4% gewijzigd door Lethalis op 30-05-2015 14:40]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dit was letterlijk 3 seconde googlen :
http://www.mantisbt.org/

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:20

SeatRider

Hips don't lie

Ja, wat je zoekt is gewoon een bug/issuetracker. Jira is ook een goede, en erg goedkoop/gratis voor kleine teams.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:21
Je zou ook nog naar Bugzilla kunnen kijken, maar die is dan ook wel erg basic.
Werk zelf op een dagelijkse basis met Jira en vind dat zelf de prettigste tot op heden. Alleen die heeft dan weer licenties of beperkingen per x aantal gebruikers dacht ik.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ja ik kon niet op de term komen 8)7

"open source bug tracker" it is :)

http://www.thegeekstuff.com/2010/08/bug-tracking-system/

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:45
An open source issue tracking & project management application

"The moment disbelief arises, the spell is broken; the magic, or rather art, has failed." - Tolkien

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:44
Ik vind YouTrack van JetBrains erg prettig. Kun je koppelen aan build server/vcs maar hoeft niet.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:14
ShitHappens schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 14:48:
Je zou ook nog naar Bugzilla kunnen kijken, maar die is dan ook wel erg basic.
Werk zelf op een dagelijkse basis met Jira en vind dat zelf de prettigste tot op heden. Alleen die heeft dan weer licenties of beperkingen per x aantal gebruikers dacht ik.
Jira is goedkoop tot 10 gebruikers, maar elke klant telt als een nieuwe gebruiker toch? Dus niet zo erg als je klein team + paar vaste klanten hebt, maar anders kan het ook duur worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-01 15:48
Redmine?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Het probleem van veel bugtrackers - zeker de open-source varianten - is dat ze veel te veel functionaliteit aan een normale gebruiker laten zien. Bijvoorbeeld

Mantis:
en datzelfde geldt voor bugnet (screenshot) en bugzilla (screenshot)

Redmine lijkt dat beter te doen, youtrack en jira ook. Je kunt ook nog kijken naar Phabricator, dat daar ook een redelijke keus in maakt.

Een overweging zal ook nog zijn hoeveel werk het is om de tracker op te zetten. Mantis is een zipje uitpakken op een php-enabled webserver, terwijl phabricator en bugzilla praktisch een eigen (virtuele) server nodig hebbne.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:45
TicketDesk is eenvoudiger idd: https://github.com/NullDesk/TicketDesk/

"The moment disbelief arises, the spell is broken; the magic, or rather art, has failed." - Tolkien

• Oljoner
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-04-2020
Ben ik ook een fan van. Heeft zelfs een quickstart op openshift:
https://hub.openshift.com/quickstarts/5-redmine-2-4

[Voor 24% gewijzigd door Oljoner op 03-06-2015 10:45]

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:47
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee