Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 673602

Topicstarter
Hoi!

Ik denk erover een iPhone 5C aan te schaffen. Dit omdat ik op dit moment een android toestel heb maar hier kan ik maar niet aan wennen. Het enige toestel wat voor mij op dit moment betaalbaar is is de 5C. Ik vraag mij af of ik aan de opslag van 8GB genoeg zou hebben. Hiervoor had ik een iPhone 4S met 16GB en ik moet zeggen dat ik dit soms al weinig vond. Maar dat kwam vooral door mijn muziek. Nu dacht ik erover: als ik bijvoorbeeld Spotify op mijn telefoon zet, dan kan ik daar toch gewoon muziek luisteren zonder dat het veel opslagruimte in beslag neemt? Of zie ik dat verkeerd? Ik wil ongeveer een stuk of 10-20 apps erop zetten, foto's vind ik niet echt belangrijk. Heel af en toe neem ik een kiekje, maar ik heb meerdere goede camera's die ik gebruik als ik echt foto's wil maken. Selfies etc. doe ik niet aan. Sla soms plaatjes op maar die zijn niet van belang dus die kan ik snel weer verwijderen. Denken jullie dat ik het zo zou redden met 8GB? Of toch maar bij mijn android blijven? Doorsparen voor een duurdere iPhone vind ik ook niet echt een goede optie. Vind het erg veel geld voor een telefoon en ik verdien geen vetpot. Vind het besturingssysteem alleen zoveel fijner.

Help me uit de brand :F Ik zie ook even geen andere opties, jullie misschien wel?

edit: Ik heb overigens ook nog een iPad Mini met 16GB die makkelijk mee kan nemen. Hier kan ik dus ook nog wel muziek en foto's op kwijt. Mijn telefoon is ook meer omdat ik dan met 4G snel dingen op internet kan zoeken, wat vaak nodig is voor mijn werk.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 673602 op 30-05-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Nee, 8GB is echt te weinig. Ik zou geen moderne telefoon kopen die minder dan 32GB en geen SD-slot heeft, laat staan 8GB.

iPhones zijn dus nieuw geen optie zo te lezen, maar waarom haal je geen tweedehands iPhone 5? Die zijn wel aardig te betalen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:12
Als je de muziek niet lokaal opslaat dan zal Spotify niet veel ruimte in beslag nemen.

Zelf heb ik een 5C van 16GB en vindt de ruimte eigenlijk al wat mager.
Als ik mijn spotify playlist lokaal opsla dan loopt het geheugen zo vol (+- 400 nummers @ 320kbs).

Dus tja, ik zou de 8GB niet echt aanraden, zeker aangezien mijn 16GB al wat karig is.
En dan heb ik ook niet eens zoveel apps en foto's erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
461943 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 13:23:
Nee, 8GB is echt te weinig. Ik zou geen moderne telefoon kopen die minder dan 32GB en geen SD-slot heeft, laat staan 8GB.

iPhones zijn dus nieuw geen optie zo te lezen, maar waarom haal je geen tweedehands iPhone 5? Die zijn wel aardig te betalen volgens mij.
Hmm ja, maar via marktplaats vertrouw ik niet zo. Waar anders haal je een tweedehands iPhone waarvan je weet dat hij in orde is? Bij die kleine telefoonzaakjes op de zwarte markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Tweakers V&A is een mogelijkheid. Kijken of de aanbieders goede beoordelingen krijgen.

Overigens ligt het ook aan of je muziek opslaat. Sla je niets op dan kun je er misschien net mee uit de voeten (nog steeds krap), maar dan moet je wel een behoorlijke internetbundel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Anoniem: 673602 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 13:24:
[...]
Hmm ja, maar via marktplaats vertrouw ik niet zo. Waar anders haal je een tweedehands iPhone waarvan je weet dat hij in orde is? Bij die kleine telefoonzaakjes op de zwarte markt?
Bij Tweakers' Vraag en Aanbod natuurlijk :P http://tweakers.net/categ...EPMTXWUSioLUkH2KCUqxdYCAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 01:33
Ik zou het inderdaad niet aanraden, zeker als je met 16GB al niet uitkwam. Nu zul je zonder muziek en foto's aardig wat ruimte besparen, maar apps worden ook steeds groter.

Een tweedehandse is zeker een goed en betaalbaar idee. Marktplaats vertrouw ik ook niet zo, maar waarom kijk je niet eens op Tweakers Vraag en Aanbod of op het aanbod gedeelte op iCulture.nl? Daar kun je wat meer kijken naar de feedback en reputatie van iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:53

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ondanks dat ik Android-user ben wil ik toch wel even inhaken op dat 8 GB écht totaal verschrikkelijk enorm te weinig is ;)

Zonder gekkigheid: ik heb de 16GB-versie van de Nexus 5. Daar kom ik zelden boven de 5GB aan gebruikte ruimte uit, simpelweg omdat alles via de cloud loopt. Documenten, muziek, foto's: alles wat kán, gaat. Ik ben best een intensieve gebruiker en dit heeft me nooit tot problemen geleid. Uiteraard moet je dan wel even zorgen dat je met je databundel een beetje goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
haha bedankt! ik zit nog niet zo lang op dit forum, maar ik zal eens kijken.

Ik twijfel nu over dit abonnement: https://www.ben.nl/apple-iphone-5c?product_id=55532
Een internet bundel van 1500MB vind ik al heel wat. Ik had in het verleden een abonnement met 1000MB maar gebruikte vaak maar de helft.

Weten jullie hoe het zit met bijvoorbeeld een route zoeken via google maps? kost dat naast internet nog opslag? Want ik las net wel dat de tomtom app al 2GB is, maar zo werkt het niet met google maps toch?

Sorry ik ben echt een noob. Vandaar dat android me ook niet lukt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:35

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik heb een 8GB Iphone 4S en dat is bloed-irritant. Blijf druk met foto's steeds weer overzetten naar de PC en weinig gebruikte apps weggooien enzo, dat wil je gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bastiaan schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 13:29:
Ondanks dat ik Android-user ben wil ik toch wel even inhaken op dat 8 GB écht totaal verschrikkelijk enorm te weinig is ;)

Zonder gekkigheid: ik heb de 16GB-versie van de Nexus 5. Daar kom ik zelden boven de 5GB aan gebruikte ruimte uit, simpelweg omdat alles via de cloud loopt. Documenten, muziek, foto's: alles wat kán, gaat. Ik ben best een intensieve gebruiker en dit heeft me nooit tot problemen geleid. Uiteraard moet je dan wel even zorgen dat je met je databundel een beetje goed zit.
haha ja ik heb nu een OPO met 64GB. Maar ik heb hem nu 3 maanden en gebruik ongeveer 9GB. Waarvan 3,21GB aan apps en 0,92GB aan foto's en video's... En 1,71GB aan 'gegevens in cachegeheugen'. Geen idee wat dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Google maps is maar 65MB, dat valt mee.
Ik denk dat het wel internet gegevens gebruikt om de map te laden (positie weer via GPS).

Als je de muziek niet opslaat in Spotify maar via je databundel beluisterd, dan brand je wel door je databundel heen.
Ik maak zo ook makkelijk 5GB per maand op aan Spotify luisteren. Maar ik luister dan ook wel erg veel muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DGonlag2 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 13:42:
Google maps is maar 65MB, dat valt mee.
Ik denk dat het wel internet gegevens gebruikt om de map te laden (positie weer via GPS).

Als je de muziek niet opslaat in Spotify maar via je databundel beluisterd, dan brand je wel door je databundel heen.
Ik maak zo ook makkelijk 5GB per maand op aan Spotify luisteren. Maar ik luister dan ook wel erg veel muziek.
haha wat is 'erg veel'? Op het moment valt het bij mij wel mee. Maar straks wanneer ik weer naar school moet fietsen toch al snel 2 uur op een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

V&A aangeboden: Apple iPhone 5 32GB Zwart

Die? Zelfde hardware als de 5c, 32GB, iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Lastig te zeggen. Ik denk dat ik daar nog wel overheen ga. Maar ik vergeet dan ook vaak m'n WiFi weer aan te zetten. Ik heb ook een 6GB internetbundel, dus daar maak ik me ook niet zo druk om.

Ook ligt het aan de instellingen. Ik heb hem op 320kbs staan. Maar als je hem lager zet dan kost het ook minder MB.

Maar meestal is een nummer zo'n 3MB. Dus dan kun je ongeveer uitrekenen hoeveel je kunt luisteren met jouw internetbundel.

Als jij 120 minuten luisterdt. En dan ongeveer 3 minuten per nummer. En dan 3mb per nummer.

Dan zal dat zo'n 120MB zijn. Valt wel mee dus.
Maar reken niet op mijn snelle berekening. Zal vast wel niet kloppen :p

Edit: per dag dan. Dus dan heb je het over 5 dagen in de week en dan zo'n 4 weken in de maand.

Dus (120x5)x4 = 2400MB.
Maar het zou Natuurlijk meer kunnen zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Goudstalen op 30-05-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:33
iphone 5 (de non-C variant dus) heeft toch geen 4g in NL (behalve bij T-mobile). Dus wil je muziek streamen via 4g is dat al een probleem.

ik zou voor een iphone 5s gaan met 16gb. Vast meer dan genoeg opslagruimte... Stuk sneller ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-07 17:14

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

De vraag is natuurlijk hoeveel iOS zelf nodig heeft nu en in de toekomst.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je zoveel voor je werk moet opzoeken, kun je dan niets met je werk regelen? Zij moeten voor de middelen zorgen om je werk uit te kunnen voeren, niet andersom.

Wat is daarnaast je budget? Ik kan een 5C met maar 8GB nu echt niet meer aanraden voor iemand die z'n toestel ook maar half serieus gebruikt. Maar een 5s is nieuw inderdaad meteen een stuk duurder. Als qua prijs een sim only + een tweedehands 5s wel een optie is, waarom dan niet toch nieuw en dan iets meer per maand betalen als je zo huiverig bent voor tweedehands?

Daarnaast heb je met meer opslag misschien ook genoeg aan een lagere datalimiet van 500-1000 MB per maand? (Spotify offline sync etc.)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 14:27:
Als je zoveel voor je werk moet opzoeken, kun je dan niets met je werk regelen? Zij moeten voor de middelen zorgen om je werk uit te kunnen voeren, niet andersom.

Wat is daarnaast je budget? Ik kan een 5C met maar 8GB nu echt niet meer aanraden voor iemand die z'n toestel ook maar half serieus gebruikt. Maar een 5s is nieuw inderdaad meteen een stuk duurder. Als qua prijs een sim only + een tweedehands 5s wel een optie is, waarom dan niet toch nieuw en dan iets meer per maand betalen als je zo huiverig bent voor tweedehands?

Daarnaast heb je met meer opslag misschien ook genoeg aan een lagere datalimiet van 500-1000 MB per maand? (Spotify offline sync etc.)
Er zijn wel opties vanuit werk gelukkig. Alleen dat is vaak gewoon niet handig. Zo had ik laatst mijn TomTom mee, maar was ik de adressenlijst vergeten. Ja.. dan kun je je TomTom mee hebben maar kom je er nog niet. Op dat soort momenten baal ik ontzettend dat ik geen abo bij mijn telefoon heb. Dus dat wil ik sowieso wel, alleen niet voor meer dan € 25,- per maand. Een los toestel wil ik niet hoger dan € 300,- voor gaan. De stap naar een iPhone 5S is dan gelijk een paar honderd euro, dat vind ik op het moment toch eigenlijk wel teveel. Dan deal ik liever met de nadelen van mijn huidige telefoon, want ik kan wel wat anders voor dat geld verzinnen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Volgens mij is een goede gebruikte in jouw geval helemaal geen slechte optie, maar dan wel van een vertrouwde verkoper met voldoende goede feedback, bijv. V&A aangeboden: Apple iPhone 5c 16GB Blauw, perfecte staat, garantie, bon
Dit is de enige 5c op 't moment in V&A, maar misschien is dan ook nog wel een 5s mogelijk: pricewatch: Apple iPhone 5s 16GB Grijs
De 'gewone' 5 heb je idd niets aan, wanneer je 4G wil gebruiken.

Overigens kun je op Marktplaats prima kopen, wanneer je 't zelf ophaalt en op Tweakers moet je ook niet kopen (zeker geen iPhone!) van iemand die pas geregistreerd is en geen feedback heeft, dus zo zwart-wit is 't allemaal niet. Maar van iemand, die al jaren op Tweakers actief is en veel goede feedback heeft, kun je in V&A best wel een goede iPhone kopen. Kraampjes op een of andere zwarte markt zou ik met een heel grote boog omheen lopen, tenzij je de mensen kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Marly schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 17:57:
Volgens mij is een goede gebruikte in jouw geval helemaal geen slechte optie, maar dan wel van een vertrouwde verkoper met voldoende goede feedback, bijv. V&A aangeboden: Apple iPhone 5c 16GB Blauw, perfecte staat, garantie, bon
Dit is de enige 5c op 't moment in V&A, maar misschien is dan ook nog wel een 5s mogelijk: pricewatch: Apple iPhone 5s 16GB Grijs

Overigens kun je op Marktplaats prima kopen, wanneer je 't zelf ophaalt en op Tweakers moet je ook niet kopen (zeker geen iPhone!) van iemand die pas geregistreerd is en geen feedback heeft, dus zo zwart-wit is 't allemaal niet. Maar van iemand, die al jaren op Tweakers actief is en veel goede feedback heeft, kun je in V&A best wel een goede iPhone kopen. Kraampjes op een of andere zwarte markt zou ik met een heel grote boog omheen lopen, tenzij je de mensen kent.
Die blauwe 5C ziet er wel erg goed uit ja! Alleen Enschede is niet bepaald om de hoek, dus zou hij opgestuurd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Tja.., Tweakers V&A is natuurlijk niet Marktplaats, bij een vertrouwde verkoper met voldoende feedback zou ik 't wel aandurven, het toestel te laten opsturen, al vaak genoeg gedaan ook :)
Betreffende verkoper heeft ruim voldoende feedback (60), ik zou zeggen, lees ze eens door en beslis dan voor jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Marly schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 18:08:
Tja.., Tweakers V&A is natuurlijk niet Marktplaats, bij een vertrouwde verkoper met voldoende feedback zou ik 't wel aandurven, het toestel te laten opsturen, al vaak genoeg gedaan ook :)
Betreffende verkoper heeft ruim voldoende feedback (60), ik zou zeggen, lees ze eens door en beslis dan voor jezelf.
Jup ik was het al aan het doorlezen. Inderdaad goede reacties. Maar omdat ik nieuw ben op de site weet ik niet goed waarom ik dit meer zou vertrouwen dan bijvoorbeeld marktplaats. Vanwege de recensies? Ik heb al vaker miskopen gedaan via marktplaats bijvoorbeeld dus ben daarom een beetje huiverig geworden voor online aankopen van particulieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Snap ik, maar de feedback is inderdaad wel een heel belangrijk verschil, er worden sterren gegeven, gewoonlijk ook nog met toelichting, dan weet je toch een beetje, met wie je zaken doet, op Marktplaats weet je niets over de verkoper. Zoals gezegd zijn de meeste mensen ook daar gewoon eerlijk, maar je zult net maar een van die oneerlijke treffen.... Een goed verhaal hebben de oplichters ook, vaak nog beter, dan een eerlijke verkoper ;) en dan heb je toch wel houvast aan zo'n feedback systeem, zoals hier op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

True, en als iemand ook nog eens een bekend gezicht is op het forum, zit het gewoon wel snor.

Bij MP kun je eigenlijk niks controleren, iedere keer is het gokken zonder enige kennis, hier is het vaak genoeg niet eens gokken, iemand met een goede reputatie zal echt geen oplichter zijn.

Tech meuk haal ik eigenlijk alleen maar van Tweakers af, waarom nog naar dat enge MP gaan met al die wat vreemde verkopers.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
^ Dat is wel goed om te horen. Ik zit nu wel naar die iPhone 5C van hierboven te kijken. Stel dat ik er een Simyo abo bij neem voor 14 euro per maand kom ik uiteindelijk rond dezelfde prijs uit als bij het BEN abo voor 2 jaar.
Enige dilemma is dan: Wil ik die 8GB extra, of 1000MB per maand extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Bij de keuze tussen die abonnementen moet je ook laten meewegen, of je thuis en op de plaatsen waar je veel komt, met allebei een even goede dekking hebt, Ben gebruikt het netwerk van T-Mobile, Simyo is van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Marly schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 18:31:
Bij de keuze tussen die abonnementen moet je ook laten meewegen, of je thuis en op de plaatsen waar je veel komt, met allebei een even goede dekking hebt, Ben gebruikt het netwerk van T-Mobile, Simyo is van KPN.
Ja klopt, ik weet het niet zeker met t-mobile. Een vriendin van me heeft BEN, die had hier wel bereik. Maar volgens de dekkingskaart zit ik net in een slecht gebied. Mijn straat nog wel, maar de straat hiernaast niet meer zeg maar. KPN werkt sowieso wel. Ik heb op het moment Vodafone, die doet het ook prima. Echter is die dekkingskaart bijna hetzelfde als die van t-mobile. Lastig, want wil ook niet 2 jaar aan een abo vastzitten en geen bereik hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Zelf zou ik niks nemen met T-mobile netwerk, maar dat komt omdat die hier in Friesland slecht is vergeleken met Voda en KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
VasZaitsev schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 18:34:
Zelf zou ik niks nemen met T-mobile netwerk, maar dat komt omdat die hier in Friesland slecht is vergeleken met Voda en KPN.
ha ja dat is wel heel rot. En voor m'n bijbaan reis ik heel Nederland door dus dan sta ik straks in de polder zonder bereik... Ik val net buiten de randstad. Dus het meeste in de buurt hier zou het wel moeten doen. Maar bah KPN en Vodafone zijn gewoon zoveel duurder in de abonnementen ):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Wij wonen in Limburg, ook moeilijk gebied (grensregio), T-Mobile is hier een stuk beter, dan vroeger, maar nog altijd zwakker, dan KPN (beste dekking hier) en Vodafone. Vandaar, dat ik mensen ook altijd adviseer, er goed op te letten, vrienden en familie te vragen, of ze tevreden zijn, etc. Dekkingskaarten van providers zijn vaak nogal optimistisch ;)

Simyo gebruikt het netwerk van KPN, dat is dan toch een goedkopere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
voor 31 euro per maand (zie studentmobiel.nl) heb je wel een iphone 5s 16gb icm een hollandsnieuwe 1000min/sms/mb abbo. Is dat niet wat? 6 euro teveel, maar misschien kun je op t einde van de maand via thoorn.nl nog een paar ongebruikte euro's aan beltegoed opmaken?

5s is dusdanig sneller, dat hij wrsch ook wel 2 jaar langer meegaat dan een 5c, die toch wel behoorlijk oud begint te worden (zelfde hardware als de 3 jaar oude iphone 5...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HBSVDK schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 18:53:
voor 31 euro per maand (zie studentmobiel.nl) heb je wel een iphone 5s 16gb icm een hollandsnieuwe 1000min/sms/mb abbo. Is dat niet wat? 6 euro teveel, maar misschien kun je op t einde van de maand via thoorn.nl nog een paar ongebruikte euro's aan beltegoed opmaken?

5s is dusdanig sneller, dat hij wrsch ook wel 2 jaar langer meegaat dan een 5c, die toch wel behoorlijk oud begint te worden (zelfde hardware als de 3 jaar oude iphone 5...)
Waar valt hollands nieuwe onder? Ik had het een tijdje geleden kort gegoogled maar las er niet al te goede berichten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Vodafone als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
^ Ah oke, dat is wel goed. Nou ik heb in ieder geval genoeg opties gekregen hier. Ik ben er nog steeds niet helemaal over uit haha. Toen ik mijn iPhone 4S kocht was die net uit, en had ik zoiets van: ik betaal nu liever iets meer en dat ik er dan een aantal jaar mee kan doen. Ik heb hem ook 2 jaar gebruikt, werkt nog steeds prima maar de accu ging achteruit. Maar mijn vader gebruikt hem nu nog met veel plezier. Dus wat dat betreft zou het 'verstandig' zijn om gelijk maar een goede, wat duurdere (iPhone 5S of 6) aan te schaffen. Maar aan de andere kant blijf ik zoiets hebben van: Man, waarom zoveel geld betalen voor een gadget? Neem eens genoegen met wat je hebt enzo.

Ach, ik ben een twijfelkont to the max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
VasZaitsev schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 18:59:
Vodafone als ik het me goed herinner.
klopt helemaal. Prima bereik trouwens, en zelden (nooit) een storing.

Ik zie trouwens ook dat daar de iphone 6 16gb te bestellen is met dat 31 euro abbo. Dan hoef je alleen nog maar 119 euro bij te betalen. Niet dat ik dat van plan ben, maar dat lijkt niet eens een hele slechte deal. Onder de 900 euro voor 24 maanden toestel+abbo...

als je zo twijfelt, ik zou toch de iphone 5s wel overwegen. Desnoods tweedehands. denk dat 325 euro voor een net apparaat wel moet kunnen lukken. Klopt, het is best veel geld nog voor een tweedehandsje. Een iphone 5 doet nog 200 max? Of wacht nog een half jaar. Dan dalen de prijzen wrsch wel weer :) ik wacht ook al 2 jaar met mijn iphone 4... :) Hij doet t nog, dus dan is t zonde dat hij ligt te verstoffen...

[ Voor 29% gewijzigd door HBSVDK op 30-05-2015 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:43
Zelf heb ik vorig jaar mijn tweedehands 5s 32GB gekocht bij clevertronic.de voor €500. Ze worden daar gecontroleerd op werking, icloud-locks, optische staat en zijn simlockvrij. Inmiddels zullen deze prijzen wel weer gezakt zijn dus neem eens een kijkje.
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het met de garantie ook dik in orde is; Mijn 5s kon na een week ineens geen gsm netwerk meer vinden. Hij is toen kosteloos omgeruild door apple voor een gloednieuwe.

[ Voor 0% gewijzigd door jordje op 31-05-2015 13:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jordje schreef op zondag 31 mei 2015 @ 13:40:
Zelf heb ik vorig jaar mijn tweedehands 5s 32GB gekocht bij clevertronic.de voor €500. Ze worden daar gecontroleerd op werking, icloud-locks, optische staat en zijn simlockvrij. Inmiddels zullen deze prijzen wel weer gezakt zijn dus neem eens een kijkje.
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het met de garantie ook dik in orde is; Mijn 5s kon na een week ineens geen gsm netwerk meer vinden. Hij is toen kosteloos omgeruild door apple voor een gloednieuwe.
Klinkt goed, alleen is er ook een nederlandse versie van de site? ik zie het zo snel niet, maar ik spreek geen Duits :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
Anoniem: 673602 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 18:19:
[...]

Klinkt goed, alleen is er ook een nederlandse versie van de site? ik zie het zo snel niet, maar ik spreek geen Duits :X
Ik heb mij er ook maar doorheen geworsteld met Google Translate ;(
Was het trouwens eerst tegengekomen via eBay, maar via de site was het voordeliger dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jordje schreef op zondag 31 mei 2015 @ 20:10:
[...]

Ik heb mij er ook maar doorheen geworsteld met Google Translate ;(
Was het trouwens eerst tegengekomen via eBay, maar via de site was het voordeliger dacht ik.
Haha okee dat zou ik nog kunnen proberen inderdaad. Ik denk dat ik eerst mijn huidige telefoon eens op internet ga zetten en kijken of iemand daar nog interesse in heeft. Kwam net ook een mooie 5C met 16GB op marktplaats tegen, maar nog steeds twijfels over marktplaats.

Hebben jullie nog tips wanneer ik hem tweedehands koop en zelf op ga halen? Waar moet ik op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
Anoniem: 673602 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 20:29:
Hebben jullie nog tips wanneer ik hem tweedehands koop en zelf op ga halen? Waar moet ik op letten?
Zorg ervoor dat de verkoper de iPhone heeft afgemeld bij icloud. Dat kan vanuit icloud.com -> Zoek mijn iPhone
Als de verkoper dit in jouw bijzijn doet heb je ook meer zekerheid dat het geen gestolen model betreft.
Eventueel kan je nog het IMEI-nummer checken bij apple of er niet iets aan mankeert/garantie status.

[ Voor 0% gewijzigd door jordje op 31-05-2015 20:35 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Gezien het aantal apps, maar ook de ondersteuning zou ik voor een 5s 16 GB gaan. De 4s krijgt (speculatie) nog iOS 9, maar iOS 10 is de vraag voor 4s, 5 en 5c. Dat is vanaf nu over 16 maanden. Een 5s is nu iets duurder, langer mee laten gaan, en hoogstwaarschijnlijk nog wel iOS 11 over 28 maanden. Een ander gerucht is dat de 16 GB iPhone komen te vervallen bij nieuwe releases, dit wordt 32 GB. Hopelijk voorzien ze de instappers dan vanaf september met 16 GB.

Het is wat ver vooruit bekeken, maar ik denk dat mijn huidige iPhone die gebruiksduur hier gaat halen.

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397139

Ik zou lekker een 5s nemen voor 31 per maand. Geen verkeerde deal en dat is nog steeds een perfecte telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb inmiddels mijn eigen telefoon op tweakers staan en neig toch wel erg naar de blauwe 5C met 16GB die hier op de site word aangeboden. Dus dat, of een abo en wellicht een 5S. Dan iets meer per maand betalen. Maar eerst afwachten tot mijn eigen telefoon is verkocht. Gelukkig wel al interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 397139 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:14:
Ik zou lekker een 5s nemen voor 31 per maand. Geen verkeerde deal en dat is nog steeds een perfecte telefoon.
31? waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

€ 31,- per maand met hollandsnieuwe.. € 30,- per maand met tele 2 plus eenmalig € 39,- bij laatste.
Hn is of 1000 min, of 1000 sms, of 1000 MB. Tele 2 is of 150 minuten of 150 sms plus 500 MB.

Beide bij student(mobiel) of niet, je mag er altijd een abo en telefoon bestellen ;)

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
^ ah ja top! Ik ga het morgen nog eens nazoeken.

Edit vandaag:
Ik zit wat op internet de zoeken en vond bijvoorbeeld deze advertentie:
http://link.marktplaats.nl/m934578723

Ik zou langs kunnen gaan om hem te checken. Denken jullie dat die er nog oké uitziet? Jullie hebben natuurlijk ook geen glazen bol maar het is altijd handig wat tips te krijgen van mensen die er verstand van hebben. Ik ben nog wel wat aan het kijken voor een 5S ook.

Of toch via bijvoorbeeld deze site: https://www.iphoneoutlet.nl/apple-iphone-5c-16gb-wit.html

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 673602 op 01-06-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397139

Oke, 34 per maand, maar zonder bijbetaling.

https://www.studentmobiel...=&voice=438#bundle-anchor

Voorbeeldje, ik werk niet bij studentmobiel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 397139 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:30:
Oke, 34 per maand, maar zonder bijbetaling.

https://www.studentmobiel...=&voice=438#bundle-anchor

Voorbeeldje, ik werk niet bij studentmobiel :P
Haha ja ik had het gezien. Maar ik heb de dekkingskaarten van alle grote providers eens bekeken en het is voor mij gewoon het beste om toch voor Vodafone of KPN(simyo) te gaan. Want het dorpje waar ik woon valt net buiten de dekking van t-mobile en tele2. Hollands Nieuwe zou dan geloof ik nog kunnen, maar daar krijg ik gelijk slechte resultaten van als ik het google.

Oi oi wat een keuzes. Eigenlijk wil ik het duurste voor het minste geld (logisch, wie niet) en ik kan niet echt beslissen of ik een tweedehands aandurf. En dat is waardoor ik toch weer steeds bij mijn huidige telefoon blijf hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Anoniem: 673602 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:44:
^ ah ja top! Ik ga het morgen nog eens nazoeken.

Edit vandaag:
Ik zit wat op internet de zoeken en vond bijvoorbeeld deze advertentie:
http://link.marktplaats.nl/m934578723

Ik zou langs kunnen gaan om hem te checken. Denken jullie dat die er nog oké uitziet? Jullie hebben natuurlijk ook geen glazen bol maar het is altijd handig wat tips te krijgen van mensen die er verstand van hebben. Ik ben nog wel wat aan het kijken voor een 5S ook.

Of toch via bijvoorbeeld deze site: https://www.iphoneoutlet.nl/apple-iphone-5c-16gb-wit.html
Heb even naar die Marktplaats advertentie in je link gekeken, toestel ziet op zich wel goed uit, maar er staat 'met simlock'? Nu kan dat een foutje zijn, de adverteerder moet het immers in een drop-down menu selecteren, dan kun je je wel 'ns vergissen, maar als hij echt een simlock heeft, heb je er niets aan. Nederlandse iPhones hebben al sinds enkele jaren geen simlock meer en, om maar eens een voorbeeld te noemen, een simlock van T-Mobile USA werkt niet met een simkaart van T-Mobile NL, want het zijn twee verschillende netwerken. Uiteraard kun je dat bij afhalen makkelijk checken met je eigen simkaartje. Maar de iPhone is op Marktplaats de populairste telefoon, zelfs de oudere modellen, dan moet je toch extra opletten. Ik zou dan eigenlijk toch aan Tweakers V&A de voorkeur geven :)

Hou trouwens ook de Marktplaats outlet van Coolblue eens in de gaten : http://www.marktplaats.nl...postcode=&searchOnPage=on .
Op het moment staat er geen 5s of 5c bij, maar dat kan per dag veranderen en het is in ieder geval een vertrouwd bedrijf, dat eventuele problemen met het toestel goed en snel oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
^ Ah super, bedankt voor de tip. Ik hou nu ook het V&A op de site in de gaten. Ik heb ook deze advertentie nog gevonden: http://link.marktplaats.nl/m932277878
Die vond ik er ook wel goed uitzien, het valt me alleen op dat bijna niemand echte en uitgebreide beschrijving erbij zet van het waarom hij weg gaat, dat vind ik best vervelend. Ik heb degene met de 16GB blauwe 5C hier op V&A een berichtje gestuurd maar helaas nog niets terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
nogmaals, ik zou geen iphone 5 of 5c doen. met de apple A6 processor ondertussen behoorlijk aan het verouderen. In september komt vermoedelijk de A9 al weer uit in de nieuwe iphone. Dus of wacht tot je dan via marktplaats/ V/A voor 250 euro? een iphone 5s kunt kopen, of kijk dit eens:

https://www.clevertronic....le+iPhone+5s+16GB+silber+
die suggestie van clevertronic vond ik ook wel heel goed. Iphone 5s. redelijk nieuw geloof ik, iets met 24 maanden garantie? en enkele zeer lichte krasjes op de achterkant (staat in de omschrijving). moet het goedkoper? 310 euro voor een meer krasjes hebbende gebruikte iphone 5s.
https://www.clevertronic.de/kaufen/handy-kaufen/apple

Of haal via studentmobiel een 31/maand iphone 5s. En ja, ik zit bij hollandsnieuwe als klant (3 jaar nu?), prima ervaringen. Top zelfs. Vodafone netwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
^ haha ja iedereen zegt me dat ik voor een 5S of 6 moet gaan dus misschien moet ik minder koppig zijn en luisteren. Kunnen jullie me iets vertellen over de batterij van deze 2? M'n huidige telefoon gaat 2 dagen mee bij regelmatig gebruik en mijn vorige iPhone ging hooguit 4 uurtjes mee met 3G aan, dat was wel absurd weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
Anoniem: 673602 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:09:
^ haha ja iedereen zegt me dat ik voor een 5S of 6 moet gaan dus misschien moet ik minder koppig zijn en luisteren. Kunnen jullie me iets vertellen over de batterij van deze 2? M'n huidige telefoon gaat 2 dagen mee bij regelmatig gebruik en mijn vorige iPhone ging hooguit 4 uurtjes mee met 3G aan, dat was wel absurd weinig.
ik heb geen idee. Ik weet wel dat mijn iPhone 4 die ik al 4.5 jaar dagelijks gebruik ook erg snel leeg is op 3G. Op 2g, waar hij dus altijd opstaat, gaat hij makkelijk een dag mee. Whatsapp en bel er alleen mee, want verder is ie oud. De batterij is op 75 procent van oorspronkelijke capaciteit. Dus t zal wel aan t model liggen. Iets met die slechte antennes van de i4. Mensen om me heen met een recentere iPhone hoor ik nooit klagen over de batterij. Hij is ook veel sneller qua processor, dus de dataverbinding staat ook minder lang open en energie te verstoken bij internetten lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Misschien interessant om te weten: Ik ben toch voor een nieuwe iPhone 5S gegaan zonder abo. Flinke flinke hap geld, maar ik had het wel dus besloot toch maar 'verstandig' te doen zodat ik niet over een paar maanden weer spijt heb. Mijn huidige telefoon nog niet verkocht. Er was iemand die hem graag wilde hebben dus daar had ik hem voor gereserveerd, zegt ie na een aantal dagen af... Dom dom dom, ik ga hem dus niet meer voor iemand reserveren want nu heb ik al m'n andere geïnteresseerde afgezegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Redelijk oud topic, I know, maar wilde toch ff wat corrigeren:
HBSVDK schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 14:02:
iphone 5 (de non-C variant dus) heeft toch geen 4g in NL (behalve bij T-mobile). Dus wil je muziek streamen via 4g is dat al een probleem.
Marly schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 17:57:
De iPhone 5 uit 2012 heeft gewoon 4G, hier op Vodafone en werkt als een trein.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Railgunner schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:56:
Redelijk oud topic, I know, maar wilde toch ff wat corrigeren:

[...]

[...]

De iPhone 5 uit 2012 heeft gewoon 4G, hier op Vodafone en werkt als een trein.
Niet alle banden, dus niet overal bereik.

https://www.vodafone.nl/s...kking/dekkingskaart.shtml

zet daar iPhone5 maar eens aan, dan is je 4g bereik ineens een stuk minder.

Maargoed; offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Ah oké, ik woon & werk in de Randstad en hier is het bereik meer dan prima. Ik wilde alleen aangeven dat de iPhone 5 4G ondersteunt, i.t.t. wat HBSVDK en Marly beweerden.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:50
Railgunner schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:04:
Ah oké, ik woon & werk in de Randstad en hier is het bereik meer dan prima. Ik wilde alleen aangeven dat de iPhone 5 4G ondersteunt, i.t.t. wat HBSVDK en Marly beweerden.
Nou ja, hij ondersteunt het niet volledig. Want alleen op bepaalde banden.
Pagina: 1