Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gezocht virtualisatie laptop

Pagina: 1
Acties:

• robwiekart
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-10-2023
Beste mensen, Ik ben opzoek naar een Krachtige laptop waarmee ik voor school servers kan virtualiseren. Ik heb zelf al een beetje rond gezocht maar kan me niet goed bedenken wat ik nou allemaal moet kiezen. De opleiding duurt 4 jaar en wil er tot het eind alles mee kunnen doen.

Wat ga je met je laptop doen?
Het faat vooral voor het virtualiseren van servers enz. Maar het is een extraatje als er ook nog een beetje mee gegamed kan worden.

Wat is je budget?
Tussen de 800 en de 2000 euro Het gaat me er meer om dat het een goede laptop is die zeker 4 jaar mee kan.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop moet dagelijks mee naar huis en weer naar school. en moet er onderweg ook het een en ander mee kunnen doen. Hij moet in een tas of laptoptas. Dat is geen punt

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil er in iedergeval een 500GB of 1TB SSD in hebben en een 1TB> HDD naast.

Als iemand mij een paar tips zou kunnen geven?

Groetjes,
Rob

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:22
Wat heb je zelf gevonden en waarom twijfelde je daaraan?

• robwiekart
ShitHappens schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:08:
Wat heb je zelf gevonden en waarom twijfelde je daaraan?
Zelf heb ik deze gevonden uit een andere topic. maar ik weet niet of deze geschikt zou zijn enz,
pricewatch: Asus N751JK-T7129H

Verwijderd

Kom op zeg.
Doe eens gek en verzin eens wat opties die je absoluut nodig hebt en welke echt handig zouden zijn.
Zo kom je aan je randvoorwaarden. In jouw geval zou je kunnen denken aan veel geheugen en flink wat processor cores. Hoeveel? doe eens gek en zet er een nummertje op.
Verder wat vind je belangrijk? gewicht?, accuduur? schermresolutie? Mat/Glanzend scherm?

Zet er vervolgens een filtertje op in de pricewatch en maak eens een long list die je vervolgens door _zelf_ reviews door te nemen omzet naar een shortlist van 2-5 opties...

Ofwel, voordat je een topic op GoT plempt, laat eens zien wat je echt wil en wat je al gedaan hebt.

• robwiekart
denk dat je me verkeert begrijpt. Ik zoek naar advies van jullie. Maar ik zal rondkijken

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:41
robwiekart schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:35:
denk dat je me verkeert begrijpt. Ik zoek naar advies van jullie. Maar ik zal rondkijken
Maar dan wordt nog steeds wel wat inzet verwacht.

Tip: Kijk naar een processor met VT-X, kijk naar een laptop die veel werkgeheugen aankan en houd in je achterhoofd dat je altijd een harde schijf bij kan plaatsen door middel van een HDD caddy.

Verwijderd

Dan horen we het wel als je klaar bent met rondkijken.

Verwijderd

In principe is elke redelijke laptop geschikt voor dit soort doeleinden. However.. meer geheugen + processorkracht is nooit verkeerd.

We visualiseerden jaren geleden al servers op ouwe pc's en laptops, en die hardware was veeeeel trager dan een gemiddelde laptop van nu. Daar moet ik wel bij vermelden dat het booten van een virtuele server wel behoorlijk wat tijd in beslag nam maar er viel prima mee te werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2015 12:50 ]

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:56
Ik denk dat je dit forum niet helemaal begrijpt. Begin eens met het lezen van het beleid.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste Rob,
We verwachten hier bij het openen van een adviestopic gedegen vooronderzoek voor wat betreft geschikte laptops, zoals je ook kan lezen in het LAA beleid. Welke laptops voldoen volgens jou? Wat zijn de nadelen van die modellen, wat de voordelen?

Daarnaast mis ik ook nog een hoop over wat je precies van plan bent met de laptop. "Virtualiseren van servers" is een breed begrip. Wees zo duidelijk en specifiek mogelijk, dan krijg je het beste advies!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat voor OSen wil je zoal gaan virtualiseren?
Een Windows VM vergt namelijk wat meer resources dan bijvoorbeeld *Nix VM's.

Hoeveel VM's wil je tegelijkertijd draaien?
Drie VM's vragen immers meer dan één VM bijvoorbeeld.

Wat wil je gebruiken om mee te virtualiseren?
Is dat bijvoorbeeld Virtual Box, of VMWare Workstation?

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Imho kun je elke laptop kopen met voldoende geheugen (liefst 8gb of meer), core i5 of hoger en een sata of ssd disk. Eventueel kun je ook zelf een SSD aanschaffen en plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door Workaholic op 30-05-2015 14:51 ]

Mijn V&A

• robwiekart
Dank iedereen voor de adviezen. Ik ga hiermee aan de slag.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik maak veel gebruik van virtualisatie (Fusion en VirtualBox). Voornamelijk windows server, ubuntu en verschillende router software (gns3, VIRL, etc.).

Hiervoor heb ik een Macbook Pro met 512GB SSD en 16GB memory en dat bevalt me prima.
Een paar honderd euro buiten je budget maar Mac OS X als host-OS is super praktisch voor deze doelen.
Via XCode en Macports en kan je allerlei handige tools gebruiken (netcat, ostinato, scapy, wireshark).

Verder kan je in Fusion makkelijk een tap zetten op je virtual bridges om verkeer te bekijken; bijv met het volgende commando:
code:
1
sudo "/Applications/VMware Fusion.app/Contents/Library/vmnet-sniffer" -w dump.pcap -e vmnet8

EDIT: Het voordeel van het Retina scherm is trouwens dat je bijv. de KVM van Windows Server op 1024x768 kan zetten (imho de minimale maat om met server manager te werken) en dat dit vervolgens alsnog maar 25% van je beeld verbruikt. Zo kan je tail-f van logs, packet traces, CLI en GUIs van andere elementen allemaal naast elkaar zetten, wat makkelijk is om het overzicht te behouden.

[ Voor 23% gewijzigd door JackBol op 30-05-2015 15:22 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Pagina: 1