Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
Hoi,

Mijn zoontje speelt wel eens met een oude 1e generatie i-pad. In principe is het ding technisch nog perfect maar de ondersteuning is weg waardoor het kijken van youtube filmpjes lastig is. Ook zijn er steeds minder spelletjes beschikbaar die nog draaien op IOS5.

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe tablet dus voor hem. Wat ik zoek is een tablet die niet meteen barst bij de eerste val, dus bij voorkeur geen glas (ik weet niet of dat bestaat) en een tablet met een vrij recente versie van Android zodat ik in iedergeval weet dat de komende jaren zijn spelletjes draaien.

Daarnaast moet het natuurlijk een redelijke cpu zijn zodat zijn spelletjes redelijk draaien (hij is 5 he, dus geen counterstrike dingen)

Ik zat zelf te kijken naar zo'n samsung ding... maar misschien zijn er hier mensen die in een vergelijkbare situatie een hele goede tip hebben...

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:07
voor mijn dochters van 6 en 8 een samsung tab s gekocht....gelijk hoesje eromheen en draait alles hardstikke vlot.
ze liet laatst een steen vallen op het scherm maar geen krasje te bekennen.
ze zou nog kunnen overwegen om voor de tab pro te gaan maar die krijgt geen update naar lollipop.

hiervoor had ik een yarvik tablet gekocht voor mijn dochters maar die was snel weer weg wat een drama ding.

[ Voor 5% gewijzigd door Michel242186 op 30-05-2015 10:54 ]

• DeDooieVent
Michel242186 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 10:41:
voor mijn dochters van 6 en 8 een samsung tab s gekocht....gelijk hoesje eromheen en draait alles hardstikke vlot.
ze liet laatst een steen vallen op het scherm maar geen krasje te bekennen.
ze zou nog kunnen overwegen om voor de tab pro te gaan maar die krijgt geen update naar lollipop.

hiervoor had ik een yarvik tablet gekocht voor mijn dochters maar die was snel weer weg wat een drama ding.
Dat is deze he?

http://www.laptopshop.nl/...ab-s-10-5-wifi-grijs.html

Wel prijzig....

Maar Yarvik was inderdaad een van de dingen die ik had bekeken en door reviews had afgestreept

• Michel242186
ben ik met je eens wel prijzig maar wel goede specificaties...je kunt voor minder gaan bijvoorbeeld te tab 4 maar denk dat je daar op lange termijn weer spijt van krijgt kwa specs.

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Is het niet juist heel gunstig dat hij een wat langzamera/slechtere tablet heeft? Dan blijft hij er tenminste niet de hele dag achter plakken en komt hij tenminste nog eens buiten.

Een 1e generatie iPad lijkt mij juist briljant; goed genoeg om je kind tevreden te houden, slecht genoeg om te zorgen dat hij er niet de hele dag achter wilt zitten.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• DeDooieVent
En zoiets:

http://www.laptopshop.nl/...sus-memo-pad-8-zwart.html

Ok android 4.4 maar is er een reden om asus af te raden?

• DeDooieVent
link0007 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:04:
Is het niet juist heel gunstig dat hij een wat langzamera/slechtere tablet heeft? Dan blijft hij er tenminste niet de hele dag achter plakken en komt hij tenminste nog eens buiten.

Een 1e generatie iPad lijkt mij juist briljant; goed genoeg om je kind tevreden te houden, slecht genoeg om te zorgen dat hij er niet de hele dag achter wilt zitten.
Ja, ik ben het met je eens op alle punten behalve dat dit afhankelijk is van de hardware, dat is afhankelijk van de kwaliteit van ouderschap, dat is een heel ander topic

• Michel242186
DeDooieVent schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:06:
[...]

Ja, ik ben het met je eens op alle punten behalve dat dit afhankelijk is van de hardware, dat is afhankelijk van de kwaliteit van ouderschap, dat is een heel ander topic
haha helemaal met je eens...hoelang ze erachter zitten ben je zelf bij.

ikzelf heb voor 10 inch gekozen omdat mijn kids ook in de auto bij lange ritten de tablet gebruiken om films te kijken.

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
DeDooieVent schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:06:
[...]

Natuurlijk, goed ouderschap scheelt een hoop. Maar ik zie twee mogelijkheden:
1) Je zoontje speelt op het moment minder graag met z'n iPad omdat die te oud is
2) Je zoontje speelt nog even graag met z'n iPad, ondanks dat die wat ouder is

In situatie #2 is upgraden niet nodig. Maar is situatie #1 niet juist hartstikke fijn? Hij heeft niks te klagen want hij heeft een tablet, maar tegelijkertijd werkt 'ie nét slecht genoeg om het minder aantrekkelijk te maken.

Misschien ben ik gewoon een gemeen persoon, maar ik zou hartstikke blij zijn met situatie #1 :9

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• DeDooieVent
link0007 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:13:
[...]

Natuurlijk, goed ouderschap scheelt een hoop. Maar ik zie twee mogelijkheden:
1) Je zoontje speelt op het moment minder graag met z'n iPad omdat die te oud is
2) Je zoontje speelt nog even graag met z'n iPad, ondanks dat die wat ouder is

In situatie #2 is upgraden niet nodig. Maar is situatie #1 niet juist hartstikke fijn? Hij heeft niks te klagen want hij heeft een tablet, maar tegelijkertijd werkt 'ie nét slecht genoeg om het minder aantrekkelijk te maken.

Misschien ben ik gewoon een gemeen persoon, maar ik zou hartstikke blij zijn met situatie #1 :9
Nou het punt is dat bepaalde spelletjes niet zijn te downloaden die wel goed zijn voor zijn ontwikkeling, puzzel en woordspelletjes. Ook wil hij graag een lego chima spelletje spelen dat zijn neefje wel kan spelen maar hij niet.

En ja we hebben ook Jumbo ik leer lezen letterplankje met letters en dat spelen we regelmatig maar soms is het ook lekker als hij even zichzelf bezig houdt, enfin, ik heb geen zin in een discussie over ouderschap en hoe jij dent dat ik dat moet doen, ik heb een vraag over android tablets

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

Tazzios

..

Ik heb zelf deze overgenomen voor 90 euro maar nieuw is hij ook niet heel duur:
http://tweakers.net/product/395333/lg-g-pad-70/

Android 5.0 ,Lange accu duur, goed scherm en lekker vlot. :)

• DeDooieVent
Tazzios schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:56:
Ik heb zelf deze overgenomen voor 90 euro maar nieuw is hij ook niet heel duur:
http://tweakers.net/product/395333/lg-g-pad-70/

Android 5.0 ,Lange accu duur, goed scherm en lekker vlot. :)
Dat is inderdaad een goede prijsklasse voor een 5 jarige :)

En dat bedoel ik niet cynisch

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Vandaag de asus memopad 7 in de aanbieding bij bol.com voor 85€. Ideaal voor zo'n klein mannetje. Heb zelf ook een memopad voor een 5-jarige.

www.bol.com/nl/aanbieding...bf92970000000c8b000003501
Pagina: 1