Waar zijn de geheugenspecificaties voor AMD processors?

Pagina: 1
Acties:

• Weapon S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik ben aan het kijken wat een goedkoop systeem zou zijn met 32GB geheugen. Op Intel's site wordt netjes bij iedere processor aangegeven wat het maximale geheugen is dat de geïntegreerde geheugencontroller aankan. Voor moederborden ook altijd netjes aangegeven. Voor AMD processors kan ik het niet vinden.
Is het gespecificeerd per processorarchitectuur? Is er andere informatie waar ik het aan kan afleiden? Is er een site die deze informatie wel vermeld? Kunnen alle AMD processors terrabytes aan geheugen aan?
Het is ook moeilijk te Googlen, omdat er meestal moederborden en 32-bit vs. 64-bit worden besproken.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:22
FM2(+) en AM3(+) ondersteunen beide in ieder geval 32 GB.

Meer ondersteunen ze mogelijk als er geheugenmodules op de markt komen van 16 GiB die niet registered zijn.

Ik heb die modules al wel in de Pricewatch gezien, maar moederbordfabrikanten hebben 16GiB modules nog niet in de ondersteunde lijst staan. Het is dus afwachten of het werkt.

Volgens de pricewatch zijn er zelfs moederborden die 64 GiB (non registered geheugen) ondersteunen, met maar 2 geheugensloten.

Waarom wil je zoveel geheugen?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Er zijn in iedergeval SocketG34-bordjes te koop waar je 1TB RAM in kan steken. Maar niet goedkoop natuurlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door begintmeta op 30-05-2015 11:58 ]

• Weapon S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-09-2024
In ieder geval een probleem lijkt te zijn dat sommige goedkope processors slechts twee geheugenmodules kunnen aansturen.
Mijn Linux installaties zijn meestal rond de 20GB. Ik vroeg me af of voor huistuinenkeukengebruik het niet effectief zou kunnen zijn om alles in een RAM-disk met compressie/foutcorrectie te plaatsen.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:07

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

De FX processoren ondersteunen gewoon 32GB. De andere keuzes hebben denk ik weinig zin als je iets met 32GB geheugen wil gaan draaien ;)

@WhiteF Lab pc.
Heb er zelf ook 1 kijk daarnaast nog wel is een filmpje en zit beetje met photoshop te rotzooien. Dan komt het mooi uit :)