Vragen over 2 aparte samenstellingen (zelfgebouwde desktops)

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views

• TheMasterofDoom
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-03-2024
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum (Gathering of Tweakers) en heb een aantal vragen over het samenstellen van 2 aparte pc's.

De 1e pc die ik aan het samenstellen ben is een game pc voor mezelf.
De volgende onderdelen heb ik al samengesteld:

- Intel Core i5 3570K Boxed - pricewatch: Intel Core i5 3570K Boxed

- MSI B75MA-E33 - pricewatch: MSI B75MA-E33

- MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G - pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G

- Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB - pricewatch: Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB

- Crucial CT102464BA160B (8 GB) - pricewatch: Crucial CT102464BA160B

- Kingston SSDNow V300 120GB - pricewatch: Kingston SSDNow V300 120GB

Ik vroeg me af of deze samenstelling juist is, en ik heb nog een aantal vragen over:

1. Hoe sterk moet de voeding zijn (bijvoorbeeld 500W?)
2. Wat voor processor koeling past het beste bij deze samenstelling? (het liefst een fan).
3. Wat voor een behuizing kan ik hier het beste bij kopen? (het liefst zo goedkoop mogelijk, ik hoeft niet persee een super flashy behuizing!).

Ik wilde ook nog een andere Computer samenstellen voor mijn jongere broertje, hij wil graag het spel War Thunder opnemen, vandaar dat de specificaties niet al te hoog hoeven te zijn, maar dat het spel optimaal te spelen is. Bij deze pc werd mij ook gevraagd om de prijs zo laag mogelijk te houden!

Deze samenstelling is al volgt:

- Intel Pentium G3220 Boxed - pricewatch: Intel Pentium G3220 Boxed

- MSI B85M-E45 - pricewatch: MSI B85M-E45

- MSI GeForce GT 740 2GB GDDR5 - pricewatch: MSI GeForce GT 740 2GB GDDR5

- Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB - pricewatch: Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB

- Crucial CT51264BA160BJ (8GB) - pricewatch: Crucial CT51264BA160BJ

- Kingston SSDNow V300 120GB - pricewatch: Kingston SSDNow V300 120GB

Wederom wil ik u vragen wat voor benodigdheden ik hier nog nodig heb om de computer compleet te maken.

1. Hoe sterk moet de voeding zijn (bijvoorbeeld 500W?)
2. Wat voor processor koeling past het beste bij deze samenstelling? (het liefst een fan).
3. Wat voor een behuizing kan hier het beste bij kopen? (het liefst zo goedkoop mogelijk!).

Ik hoop snel van jullie te horen.
Mocht u meer informatie willen u kunt uw vraag altijd stellen!

Bijvoorbaad dank!

TheMasterofDoom

[ Voor 5% gewijzigd door TheMasterofDoom op 30-05-2015 01:26 ]

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
Zet die twee lijstjes even in het hier gebruikelijke format, dat maakt het voor ons wat makkelijker te lezen ;)
Zie: Handleiding Pricewatch

Mijn opmerkingen/vragen tot zover (jouw build):
Waarom een 3e (vorige) generatie CPU? Ga voor een Haswell I5 (4460) icm. een B85 mobo.

Die Kingston SSD heeft een slechte controller. De pricewatch: Crucial BX100 250GB is niet veel duurder, van betere kwaliteit en 2x zo groot :)

Voeding: 450W is genoeg, 550W wordt ook vaak gekozen. (afhankelijk van de voeding) Lees even een paar andere topics door om een idee te krijgen van goede modellen.

Kast: Lastig. Kasten zijn zowel puur persoonlijk als budgetgebonden.
Veelgekozen kasten hier zijn:
pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed) (no-nonsense budget)
pricewatch: Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding) (niet te duur en gericht op stilte.)
pricewatch: NZXT S340 Zwart (meer op uiterlijk gericht)
pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart (Zeer stil en goed afgewerkt, maar wel de duurste.)

Processorkoeling: Is niet perse nodig, maar zorgt wel voor een stiller systeem. De pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 is hier eigenlijk de meestgekozen optie. Stil, goedkoop en houd je CPU prima koel. :)

Voor je broertje:
Pak de pricewatch: ASRock H81M-HDS als moederbord. Bespaart weer een paar euro.

Graka: Het AMD-kamp is onverslaanbaar in het budgetsegment. Kijk hier bijvoorbeeld naar de pricewatch: Club 3D Radeon R7 265 royalQueen NW
Een paar euro duurder, maar wel gelijk een enorme verbetering over die 740.

SSD: Zie hierboven. Als je het mij vraagt kun je beter later een grotere SSD als upgrade halen, dan nu een 120GB model aan te schaffen. Lees: Doe het goed of doe het niet.

Processorkoeling is hierbij niet nodig.
Behuizing: CM N300.
Voeding: pricewatch: Antec VP350P
(Die voedng is voor dit systeem voldoende, maar niet upgradevriendelijk. Wellicht is het slim om een zelfde model als in jouw systeem te nemen.)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Je kiest hier voor een vrij onorthodoxe aanpak om twee pc's in één topic te bespreken. Dit maakt advies geven vrij rommelig. Ik stel voor dat je twee topics aanmaakt, tegelijkertijd of na elkaar maakt niet uit, waarin je volgens het DAA beleid te werk gaat.

Zoals je gister al zag wordt een groot gedeelte daarvan al gepresenteerd in de vorm van voorgedrukte vragen. Door die hier te negeren ontbreken nogal wat belangrijke elementen, zoals een richtprijs en je wensen voor wat betreft de build.

Zoals hierboven al wordt aangegeven, werken we hier ook met de Handleiding Pricewatch die de leesbaarheid aanzienlijk verhoogd.

Succes!

Dit topic is gesloten.