iPad mini (1th gen) flipt / onbestuurbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsK92
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:52
Beste mensen,

Aangezien mijn ervaringen met Apple tot nog toe altijd goed werkend was en ik simpele probleempjes zelf altijd wel opgelost kreeg moet ik jullie nu toch een keer te hulp roepen :P

Sinds enkele dagen heeft de iPad mini van m'n moeder vreemde kuren en is hij vrijwel onbestuurbaar geworden.

Het begon met de Facebook app. Ineens switchte de app naar allerlei andere pagina's dan waar ma op wilde (alsof je er op klikte en dan er naartoe gaat), vervolgens werd dit probleem steeds erger en als de iPad op homescreen stond start de iPad zelf allerlei programma's op en is er, buiten de knop om terug te gaan naar homescreen, waarna iPad vanzelf weer apps opstart, niks meer op te bedienen...

Als oplossing heb ik al reset dmv start & home knop in te drukken geprobeerd maar dit werkt helaas ook niet.

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor dit probleem? iPad is net 2 jaar oud en is niet gevallen of iets dergelijks.

Alvast bedankt!

Grt. Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:38
ik herken het probleem niet, maar zijn er nog software updates beschikbaar?

Je kunt het beste de iPad even aan de pc hangen en dan updaten en/of een backup maken en vervolgens herstellen naar fabrieksinstellingen

Als na fabrieksinstellingen het probleem nog niet is opgelost, is er iets mis met het touchscreen denk ik (cmiiw)

na fabrieksinstellingen het probleem wel opgelost? probeer dan de backup terug te zetten. misschien doet hij het dan wel weer normaal

Good luck

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsK92
Gisteravond de ipad via de macbook hersteld, maar het probleem is nog steeds niet verholpen helaas.

Iemand tips voor een betaalbaar hersteladres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Heb je het scherm laten vervangen toevallig?
Veel imitatieschermen hebben de nare "spook-aanrakingen" te detecteren.
Dit hoeft niet gelijk na het vervangen voor te komen, maar kan ook komen na een korte periode van wel goed werken.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 14:40
bartijn2 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 16:00:
Heb je het scherm laten vervangen toevallig?
Veel imitatieschermen hebben de nare "spook-aanrakingen" te detecteren.
Dit hoeft niet gelijk na het vervangen voor te komen, maar kan ook komen na een korte periode van wel goed werken.
Hij zegt toch on de OP dat hij hem niet heeft laten vallen... Lijkt me duidelijk ;)

Misschien het scherm eens heel goed schoonmaken met een heel klein beetje schoonmaak middel, en daarna direct met een vochtig doekje (zonder schoonmaakmiddel) af vegen en afdrogen.

Lijkt er op dat er "ghost inputs" gedetecteed worden op de digitizer.
Ik weet niet of je apple care er bij gekocht hebt, anders kun je eens naar de apple store gaan.

Success!

Omdat het kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Indien je de iPad bij dixons heb gekocht heb je 3 jaar garantie.

Ik denk inderdaad Zoals meerdere vertellen dat er een ghost-input van je digitizer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Helixon schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 16:10:
Hij zegt toch on de OP dat hij hem niet heeft laten vallen... Lijkt me duidelijk ;)
Scherm vervangen hoeft niet alleen omdat die eens gevallen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:38
Scherm al schoongemaakt met beetje alcohol?
Ik neem aan dat het probleem optreedt bij gebruik op batterij? Ik ken dit fenomeen namelijk wel van Android toestellen, dat het touchscreen gek ging doen als er een cheapo oplader uit China werd gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsK92
Probleem is inderdaad bij batterij gebruik.

Ook is het scherm met schermreinigingsdoekjes schoongemaakt maar heeft allemaal geen effect helaas.

iPad is niet bij dixons gekocht maar bij de inmiddels al niet meer bestaande iamstore....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
Ik heb het zelfde probleem met een Ipad air 2 , mijn IPad was net omgeruild. Toen ik hem ging gebruiken begon die ook kuren te krijgen. Ik heb ook een topic geplaatst.
Pagina: 1