Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Mijn cd-speler is rot; dvd-speler van de blokker, spotify abbonment onderweg, versterker 20 jaar oud, frontjes van de speakers vallen er steeds af; kortom tijd voor vervanging.

Ik overweeg een HTPC voor spotify, maar een AV-receiver met spotify is misschien een beter idee.
Full-size HIFI componenten zoek ik, anders loop ik het risico dat het niet lekker stapelt.

De TV is een 5 jaar oude hd-ready plasma met voldoende aansluitingen.
Ik krijg een nieuwe tv-decoder van KPN die ik dan via de receiver op de Tv wil aansluiten.

De Denon AVR-X1100 heb ik gevonden en is ongeveer wat ik zoek.
https://www.hifigasten.nl/nl/webshop/bekijk/denon_avr_x1100/971
Daarbij koop ik dan een blue-ray speler die alle schijfjes afspeelt en ik kan weer CD-DVD afspelen én spotify.

Wij kijken practisch geen films of serie's, de focus ligt op muziek, stevige rock vooral.
Surround wil ik niet, kabels liggen in de weg, subwoofer kan ik nergens laten.
De huidige stereo speakers zijn nogal groot van formaat en ik wil graag wat kleiners.

Daarom wil ik eigenlijk maar 2 speakers aansluiten; kan dat zomaar?

Zijn dit dan geschikte speakers?

http://www.receiverstore.nl/product/556975/category-205983/jamo-c-93-zwart-per-paar.html#product_specifications

Of raden jullie me toch wat anders aan?

Budget? bij een 355 Euro versterker ga ik geen 500+ Euro speakers kopen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Boogie op 29-05-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Als je in de Denon (of welke receiver dan ook) instelt dat je slechts twee speakers hebt zal de receiver alles downmixen en naar alleen die speakers sturen. Speakers verder op "large" zetten aangezien je geen subwoofer hebt.

Of de speakers de juiste keuze zijn is zo niet te zeggen. Speakers koop je op klank en niet op looks of specificaties. Enige manier om dat te weten is te gaan luisteren.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.