Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[waarschuwing] Golf van besmettingen over Steam

Pagina: 1
Acties:

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
De laatste week word ik overstelpt met pogingen tot besmetting via Steam. Vermoedelijk is het niet alleen bij mij, gezien de aard van het beestje. De gebruiker zelf is besmet en de trojan doet zich voor als een soort trade request.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nfentRgNfdKHkLW69uBnoPFi/full.png

"Hi man, i want trade with you. My offer at screenshot <URL>"

Voor doorwinterde Tweakers een eitje:
1) Bericht in het Engels van eventueel een niet-Engelstalige persoon.
2) Slecht Engels. Als is dat heden ten dage helaas schering en inslag op het net.
3) Externe site? Steam heeft geen interface voor zoiets of zo :')
4) Een Russische site dan nog! (*alarmbel*)
5) Een .scr bestand dat wil downloaden. Vast geen Win95 screensaver

Enfin, bestandje gedownload en tot mijn verbazing heeft NOD32 niet gepiept. Even geüpload naar VirusTotal en tot mijn verbazing gezien dat slechts 10 van 56 AVs die trojan herkennen :o

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/GTrsUssnFKZqGUaxj2rKclsh/full.png

Blijkbaar werd dit al gesignaleerd sinds augustus 2014. Omdat een hoop Tweakers met elkaar in contact staan op Steam is het niet uitgesloten dat er bij ons een epidemie uitbreekt :)

Bonus: een handleiding voor de malware. Gesloten forum, maar gecached in Google.

[ Voor 7% gewijzigd door YellowOnline op 29-05-2015 21:48 ]

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 15:01

BaRF

bijna kerst

Aan de ene kant zeg je dat het voor de Tweakers een eitje is om dit als 'eng' te bestempelen (.scr etc) maar aan de andere kant vermoed je wel dat er een epidemie op komst is onder diezelfde Tweakers? :+

Zelfs mijn moeder accepteert geen screensavers van vreemden :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
BaRF schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 21:52:
Aan de ene kant zeg je dat het voor de Tweakers een eitje is om dit als 'eng' te bestempelen (.scr etc) maar aan de andere kant vermoed je wel dat er een epidemie op komst is onder diezelfde Tweakers? :+

Zelfs mijn moeder accepteert geen screensavers van vreemden :P
;) Niet alle gamende Tweakers zijn echt computer savvy. Ik kan mij bovendien voorstellen dat bij sommigen extensions uitstaan. Een schandaal dat dat default behaviour is in Windows trouwens.

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 00:20
Ja, die russen (et al) proberen tegewoordig telkens vaker hun troep te verspreiden via bat cab reg cmd vbs com scr cab.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:17

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Heb een periode gehad waarin ik iedere dag 5! van die personen kreeg met een leuk verhaaltje en een link, allemaal blokkeren natuurlijk, maar daarna kunnen ze je nog 1 chat sturen en dan is het over voor dat botaccount.

Zwaar irritant, zeker als je in een game zit. Nu heb ik er om de een of andere reden geen last meer van (gelukkig), ben zeker niet meer leuk om te pesten...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:22

D4NG3R

kiwi

:)

Dit is al langer bekend. Krijg je een random invite van een steam account welke level 0 is en je niet kent? Gewoon weigeren.

Zie je vrienden die dit vertonen? Rapporteer hun profiel, de boel word dan namelijk op slot gezet totdat de daadwerkelijke eigenaar zich meld.

[ Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 31-05-2015 01:44 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-11 17:36

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Ging voor de grap is kijken op mijn steam en heb blijkbaar ook mijn eerste lvl0 als friend :) Ignore..

[ Voor 4% gewijzigd door NLKornolio op 31-05-2015 01:47 ]

Pagina: 1