Programmeren, welke taal

Pagina: 1
Acties:
  • 397 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-10 10:36
Hey tweakers.

Ik heb vroeger wat "gerommeld" in Basic op een MSX computer. Nu wil ik graag wat verder "rommelen" met programmeren om te kijken of ik hier wat meer mee kan en eventueel dan wat serieuzer te werk gaan.

Nu de vraag waar moet ik beginnen. Wat is een goede taal om te leren? Kan dit bijvoorbeeld via een site als Lynda.com. Waarschijnlijk zijn er ook wel andere sites. Graag wat adviezen, ervaringen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:25

Mavamaarten

Omdat het kan!

Deze vraag is al honderd keren gesteld en wederom, er is geen juist antwoord.
Welke taal je moet leren hangt af van wat je wil gaan programmeren, en persoonlijke keuze.

Wat ga je programmeren? "Gewone" programma's? Cross-platform? Web-apps? Mobiele apps?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-10 17:58
Het ligt er echt aan wat je wil maken. Wil je websites maken, ga HTML/CSS/JS leren. Voor iOS apps heb je Objective C nodig, voor Android Java en voor Windows (Phone) C# of JS.

Zelf zou ik, aangezien je verder geen echte ervaringen met programmeren hebt, starten met webtalen. HTML, Javascript, CSS en PHP dus.

Kijk eens op Codecademy, dat is een gratis en je hebt cursussen van alle webtalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-10 10:36
Bedankt voor de reacties.

Ik zie in het beleid dat deze vraag niet gesteld mag worden in het forum. Dit topic kan dus op slot.

Mijn excuses...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 23:35
Men zegt wel eens dat Python het nieuwe Basic is. http://rox.sourceforge.net/desktop/book/export/html/44.html

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MvL schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 21:42:
Bedankt voor de reacties.

Ik zie in het beleid dat deze vraag niet gesteld mag worden in het forum. Dit topic kan dus op slot.

Mijn excuses...
Deze vraag mag best gesteld worden en we laten topics als deze bij tijd en wijle ook wel open (omdat je anders in de search ook niks kan vinden over deze vraag), maar dan kiezen we meestal wel een topic waar wat meer eigen initiatief van uitstraalt dan 4 regeltjes. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.