Strijd der 'titanen' Alienware 17 R2 Vs. Asus RoG G751JY

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05 10:53
Niet eens zo lang terug heb ik hier voorgelegd of ik mijn huidige Dell XPS17 L702x) nieuw leven in zal blazen met een SSD en een nieuwe accu, maar ik wil gewoon een nieuwe 'moderne' laptop. In feite zou ik aan een laptop in de prijsklasse van rond de € 1200,- voldoende hebben, maar iets nieuws uitkiezen gaat niet altijd om het 'nodig hebben', maar soms heel fout om het 'willen hebben'. Dat laatste is een beetje het geval voor mij. Excuses als het arrogant klinkt, maar ik wil voor een keertje een high-end laptop kopen en ik heb daar maximaal € 2500,- voor over. Een Desktop PC heb ik over getwijfeld, maar om meerdere redenen wil ik dat zeer zeker niet.

Vroegah, uit de tijd van de Pentium III en de eerste GeForce kaarten bouwde ik regelmatig PC's, deed ik aan overklokken en was 3dMark mijn favoriete stukje software ;-) Het kleine kind in mij vind grafische prestaties nog steeds leuk, dus zoek ik eigenlijk een 'hybride' laptop die om kan gaan met de nieuwste games (ook al heb ik daar nooit tijd voor) en mij ondersteunt in mijn werk als fotograaf.

Omdat ik veel met Photoshop werk wil ik sowieso een full power Core i7. Een Ci7 5500u is dus echt uitgesloten. Een bovengemiddeld (IPS) scherm is erg welkom, al heb ik ook nog een gekalibreerde Eizo staan. Zelf extra geheugen inbouwen is geen probleem, maar uiteindelijk wil ik minimaal op 16GB RAM uitkomen. Als het kan dan toch het liefst meteen uit de verpakking al. Meer RAM is voor nu zeker niet nodig. Omdat ik veel met (grote) files aan het werk ben is een SSD een must. Minimaal 256GB, maar 512GB is wel iets waar ik eigenlijk naar zoek. Nog twee andere belangrijke punten zijn het toetsenbord en het trackpad. Het toetsenbord moet beslist een nummerriek gedeelte hebben en backlit zijn. Het trackpad moet glad en accuraat zijn, gepaard met dedicated muisknoppen. Wat blijft er dan nog over? Een Discdrive vind ik toch fijn om te hebben, maar is geen vereiste. Een externe drive heb ik nog liggen. Het formaat moet minimaal 15,6" zijn, maar 17,3" heeft de voorkeur.

Ik ben voor nu uitgekomen op de Asus RoG G751JY (Pricewatch) en de Dell Alienware 17 r2 (Pricewatch)

De Asus heeft als belangrijkste specs:
Intel Core i7 4870HQ
nVidia GTX 980m
16GB RAM
512GB SSD
1TB HDD
Prijs: € 2399,-

De Dell kan je zelf configureren (ik koos als basis de uitvoering met Ci7 4710HQ, GTX 980m, 8GB RAM, 1TB HHD) en die heb ik aangepast naar de volgende specs:
Intel Core i7 4720HQ (gratis upgrade)
nVidia GTX 980m
16GB RAM
512GB SSD
1TB HDD
Prijs € 2365,90

Het verschil in prijs valt te verwaarlozen, dus dat beïnvloed de keuze niet. Verder weet ik werkelijk niet welke ik zou moeten kiezen. De belangrijkste hardware is nagenoeg gelijk, al heeft de Asus een iets heftigere CPU. De Ci7 4720HQ in de Dell is echter meer dan goed genoeg en wordt mogelijk minder warm.
De Dell vind ik er een stuk mooier uitzien, maar ik weet van de Asus dat deze bijzonder stil en cool blijft onder zware load. Ik heb dit van de Dell nog niet kunnen vinden i.c.m. de door mij gekozen processor.
De Asus lijkt mij een veilige keuze, maar de Dell spreekt meer tot de verbeelding...

Wat ga je met je laptop doen?
Hoofdzakelijk foto's bewerken. Af en toe een (moderne) game spelen.

Wat is je budget?
Maximaal € 2.500,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop woord hoofdzakelijk binnenshuis verplaatst en anders gaat die in de auto mee. Gewicht is daarom niet echt een issue.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn huidige Dell XPS 17 is mij altijd goed bevallen en zit degelijk in elkaar. De kwaliteit van het toetsenbord en trackpad hoop ik in een nieuwe laptop zeker te kunnen evenaren. Wat ik aan ga schaffen moet gewoon goed zijn, werk merk er uiteindelijk op staat maakt mij dan niet zoveel uit.

Wat is jullie mening? Heb ik misschien nog kanshebbers over het hoofd gezien?

(Ik heb tevens nog gekeken naar de MSI GT72 Dominator Pro, maar volgens mij komt deze er alleen maar met een TN paneel en valt daarom af).

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Gt72 heeft ips paneel.

Daarnaast als je dat gaat uitgeven, neem geen bga gimped laptop cpu. Pak een clevo p751zm met 4790k, 16gb ram en wat je verder nog wilt. /topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
test_slang_776 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 22:06:
Gt72 heeft ips paneel.

Daarnaast als je dat gaat uitgeven, neem geen bga gimped laptop cpu. Pak een clevo p751zm met 4790k, 16gb ram en wat je verder nog wilt. /topic
Dank voor je bericht. Ik kan zowel bij Xnotebooks als bij Laptopplus nergens een 4790K kiezen bij een Clevo barebone. (zie ik iets over het hoofd?) Buiten dat heb ik nooit zo'n goed gevoel gehad bij de Clevo laptops, waarschijnlijk geheel onterecht, maar ik voel er gewoon weinig voor. Ik kan ook weinig tot niks vinden over het FHD scherm welke in vergelijk met de concurrentie een laag contrast lijkt te hebben. Op dit moment heeft de Asus voor nog altijd de beste kaarten. Degelijk scherm, stil, goed gekoeld en overal lees ik goede dingen over het trackpad en het toetsenbord. Ik zou graag nog wat meer willen vinden over de Alienware 17 r2, maar op dit moment is de informatie spaarzaam.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:24

Xymox

Determinism rulez !

Ik zit in hetzelfde luxe "schuitje".

Heb nu ook een Dell XPS 17 waar ik uitermate tevreden over ben, maar het wordt tijd voor een upgrade gezien de leeftijd van het machientje. Tevens kan het niet echt meer mee met de nieuwste games, de GPU is daar gewoon te zwak voor. Dus geen upgrade van de XPS meer voor mij.

Kijkende naar de opties ben ik zelf uitgekomen op een MSI GT72 versie.
Het uiterlijk is tweakbaar en de GPU kan je later upgraden.
Tevens heeft de 980M GPU 8Gb aan boord. Goede koeling en een IPS scherm.

Gezien de specs staat deze op mijn verlanglijstje:

pricewatch: MSI GT72 2QE-229NL (Dominator Pro)

- 16Gb geheugen
- 256 TB SSD
- 1 TB HDD
- 980M 8Gb

Wat een belangrijke factor voor mij is: de LAN en power aansluitingen moeten aan de achterkant zitten (gezien de plek waar hij komt te staan). Bij vele andere merken/modellen zitten deze aan de zijkant.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:54

Vidra

Vragen?

Alle topmodellen van MSI hebben in Nederland/EU gewoon een IPS panel in tegenstelling tot de Amerikaanse modellen.

Ik stond enkele maanden voor dezelfde keuze; een MSI, de Asus ROG G751 of een Alienware. Na het lezen van voldoende reviews, het bekijken van een MSI laptop bij Alternate.nl heb ik uiteindelijk gekozen voor de Asus.

Werkelijk waar een top ding - snel (oa een PCIE ssd), stil en mooi-niet schreeuwerig design.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

Xymox schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 15:56:

- 16Gb geheugen
- 256 TB SSD
- 1 TB HDD
- 980M 8Gb

Wat een belangrijke factor voor mij is: de LAN en power aansluitingen moeten aan de achterkant zitten (gezien de plek waar hij komt te staan). Bij vele andere merken/modellen zitten deze aan de zijkant.
Zo'n MXM kaart is leuk, maar super duur! De Asus heeft een snellere en grotere SSD - de videokaart van Asus heeft maar 4 gb.

Ik vond persoonlijk het SteelSeries toetsenbord van de MSI niet lekker tikken en dat is wel een van de vereisten!

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-04 21:59
Major_ton schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 15:30:
[...]

Dank voor je bericht. Ik kan zowel bij Xnotebooks als bij Laptopplus nergens een 4790K kiezen bij een Clevo barebone. (zie ik iets over het hoofd?) Buiten dat heb ik nooit zo'n goed gevoel gehad bij de Clevo laptops, waarschijnlijk geheel onterecht, maar ik voel er gewoon weinig voor. Ik kan ook weinig tot niks vinden over het FHD scherm welke in vergelijk met de concurrentie een laag contrast lijkt te hebben. Op dit moment heeft de Asus voor nog altijd de beste kaarten. Degelijk scherm, stil, goed gekoeld en overal lees ik goede dingen over het trackpad en het toetsenbord. Ik zou graag nog wat meer willen vinden over de Alienware 17 r2, maar op dit moment is de informatie spaarzaam.
Ik weet niet of het een clevo barebone is maar je kan wel een 17 inch model met de 4790k kiezen bij dit model op xnotebooks.

http://www.xnotebooks.nl/...0-k3100-k5100-p771zm.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Vidra schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 16:03:
[...]

Zo'n MXM kaart is leuk, maar super duur!
Dat is waar. Echter zie ik wel het voordeel dat je los de GPU kan upgraden als de rest nog prima meekan. Zie nu mijn Dell XPS 17. Alles is ok, behalve de GPU. Daar erger ik mij nu onderhand aan. Zou leuk zijn om deze te kunnen vervangen, ook al is dat niet goedkoop. Nu moet ik opzoek naar een complete nieuwe laptop.
De Asus heeft een snellere en grotere SSD
Ook waar. Maar met het prijsverschil tussen de MSI en ASUS kan ik een SSD bijprikken voor dat bedrag.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Ceg-hardcorecustom of laptopplus is die configuration wel te kiezen. Plus zit er een ips scherm in. Je kan zeggen wat je wilt, maar die laptop wint de 'titanenstrijd' met gemak van die bga gimped cpu laptops.

Check p751zm batman topic op notebook review forum...
Major_ton schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 15:30:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Wellicht voor velen niet een argument bij het kiezen voor een laptop, maar voor mij is de locatie van aansluitingen van belang. De twee aansluitingen die permanent gebruikt worden zijn het netsnoer en gigabit LAN. Deze moeten zeker in mijn geval op een handige plek zitten.
Als deze aan de zijkant zitten neemt dat ruimte in op de tafel, grotere kans dat door beweging de aansluitingen lam worden en met veel mappen en andere zaken rechts en links naast de laptop zitten die draden continue in de weg.

De Alienware valt hiermee meteen af. Niet alleen zitten de aansluitingen aan de zijkant, maar ook nog eens aan beide kanten.

Ben ik nou zo'n pietlut wat dit betreft of is dit gewoon een dom ontwerp?
Ik zou verwachten dat aansluitingen die vrijwel permanent in gebruik zijn aan de achterkant geplaatst worden. Een desktop heeft toch ook dit soort aansluitingen niet aan de voorkant/zijkant zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Xymox schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:01:
Wellicht voor velen niet een argument bij het kiezen voor een laptop, maar voor mij is de locatie van aansluitingen van belang. De twee aansluitingen die permanent gebruikt worden zijn het netsnoer en gigabit LAN. Deze moeten zeker in mijn geval op een handige plek zitten.
Als deze aan de zijkant zitten neemt dat ruimte in op de tafel, grotere kans dat door beweging de aansluitingen lam worden en met veel mappen en andere zaken rechts en links naast de laptop zitten die draden continue in de weg.

De Alienware valt hiermee meteen af. Niet alleen zitten de aansluitingen aan de zijkant, maar ook nog eens aan beide kanten.

Ben ik nou zo'n pietlut wat dit betreft of is dit gewoon een dom ontwerp?
Ik zou verwachten dat aansluitingen die vrijwel permanent in gebruik zijn aan de achterkant geplaatst worden. Een desktop heeft toch ook dit soort aansluitingen niet aan de voorkant/zijkant zitten?
Ik begrijp je argument volledig en het zou voor iemand die zo'n laptop echt gebruikt om te gamen en naar lanparties te gaan ook zeker opgaan, maar in mijn geval is het niet zo'n issue waar de aansluitingen zitten. Je ziet maar weinig laptops met veel aansluiting aan de achterkant. MSI en toch ook Alienware hebben hun HDMI en DP poorten wel aan de achterkant zitten wat voor een externe monitor wel fijn is.
Xymox schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 15:56:

Heb nu ook een Dell XPS 17 waar ik uitermate tevreden over ben, maar het wordt tijd voor een upgrade gezien de leeftijd van het machientje. Tevens kan het niet echt meer mee met de nieuwste games, de GPU is daar gewoon te zwak voor. Dus geen upgrade van de XPS meer voor mij.

- 16Gb geheugen
- 256 TB SSD
- 1 TB HDD
- 980M 8Gb

De GT72 waar jij naar linkt wordt overal aangeboden met een TN paneel. Ik heb ondertussen wel een uitvoering gevonden met een IPS paneel, maar die is € 100,- duurder dan de Asus en heeft maar een half zo grote SSD.
n0isH schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 16:13:
[...]

Ik weet niet of het een clevo barebone is maar je kan wel een 17 inch model met de 4790k kiezen bij dit model op xnotebooks.

http://www.xnotebooks.nl/...0-k3100-k5100-p771zm.html
Bedankt voor je reactie. Die P771ZM heb ik ondertussen ook gevonden en dat is inderdaad een Clevo barebone. Na wat speurwerk blijkt de 4790K niet zijn volledige potentieel te kunnen halen in een laptop behuizing en dat is eigenlijk geen wonder als je bedenkt wat voor soort koelers er op geplaatst worden in een desktop PC.
test_slang_776 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 16:50:
Ceg-hardcorecustom of laptopplus is die configuration wel te kiezen. Plus zit er een ips scherm in. Je kan zeggen wat je wilt, maar die laptop wint de 'titanenstrijd' met gemak van die bga gimped cpu laptops.

Check p751zm batman topic op notebook review forum...

[...]
Het zal inderdaad zeker zijn voordelen hebben, maar ik heb ook al gevonden dat de 4790K niet zijn volledige potentieel bereikt in een laptop behuizing. En ongetwijfeld zal dan nog altijd wel meer voordelen hebben t.o.v. een gimped CPU, maar ik krijg gewoon geen warm gevoel bij de Clevo laptops. Ze zullen ongetwijfeld goed zijn, maar eens mens kan nou eenmaal niet alles interessant vinden ;-)

De Asus G751JY blijft voor alsnog op Nr.1 staan voor mij. De Alienware 17 r2 vind ik er waanzinnig uitzien, maar ik lees (te) veel negatieve berichten, ook wat betreft warmte ontwikkeling en het geluid van de koelers. De hardware schijnt best koel te blijven, maar de behuizing en dan met name het toetsenbord moet het ontgelden en wordt erg warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
En de kogel is door de kerk. Ik ben voor de Alternate aanbieding gegaan en heb de minder heftige G751JT besteld met GTX 970m € 1499,-. Ik knal er zelf wel 8GB ram bij. De grafische kracht van de 980m ga ik toch niet gebruiken en met het geld dat ik nu bespaar kan ik gaan nadenken over een nieuwe monitor om de Eizo ColorEdge te gaan vervangen voor een model met een hogere resolutie :-)
Bedankt voor jullie nuttige opmerkingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Graag gedaan.
Inderdaad ik stop er later ook 8GB bij als het niet genoeg is , eerst een weekje testen met 8 GB.
Hou er wel rekening mee dat je geheugen koopt op 1.35v en niet 1.50 lees ik op het forum :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
chucky666 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 05:47:
Graag gedaan.
Inderdaad ik stop er later ook 8GB bij als het niet genoeg is , eerst een weekje testen met 8 GB.
Hou er wel rekening mee dat je geheugen koopt op 1.35v en niet 1.50 lees ik op het forum :)
Goeie tip! Ik begrijp hier uit dat jij hem ook hebt besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ja ik heb hem ook besteld.
Wilde eerst ook degene met 16GB en 980 erin.
Maar door een tegenvallertje moest ik uitwijken naar deze die ik dan over 2 weken wilde kopen.
Maar voor 130 minder heb ik hem maar gelijk gekocht.
En ik denk dat ik voorlopig wel genoeg heb aan een 970.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 18:17
Het verschil tussen een 47xx en 48xx i7 is enkel de iGPU en wat virtualisatie instructies in de CPU, als je die niet nodig hebt maakt de keuze tussen deze twee niet uit. En ik zou dan voor de 47xx series kiezen omdat deze toch een stuk goedkoper is (~100 Euro).

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Ok! De G751JT is binnen :-) De eerste indruk is erg positief. Het geheel voelt lekker sturdy aan en in the flesh ziet de Asus er beter (en kleiner) uit dan verwacht! De rode koelvinnen vind ik erg stoer (ook al ben ik al 30 jaar) en ook het rode licht onder de toetsen vind ik wel wat hebben. Het IPS scherm is een enorme stap vooruit ten aanzien van de XPS17, al moet ik nog wel een beetje te veel geel en groen weg kalibreren om optimaal foto's te kunnen bewerken. Normaal zou het denk ik geen issue zijn (de afwijking is niet erg groot), maar naast mijn Eizo scherm valt het wel op. Terwijl ik dit typ lijkt het toetsenbord prima, al is het altijd even wennen. Het trackpad voelt wat stroever dan ik gewend ben, maar het is geen afknapper. Wel heel fijn zijn de dedicated muisknoppen. Windows 8.1 zonder een touchscreen vind ik nu al drama (ik heb ook een Asus T100), dus het is goed dat Windows 10 er aan zit te komen. Dat is geen nadeel van de laptop zelf natuurlijk, maar na 4 jaar dagelijks met Windows 7 gewerkt te hebben ben ik nu een beetje de weg kwijt... Wat ook nog even uitzoeken wordt is het wegwijs worden met alle game gerelateerde gizmo's die de G751 huisvest. Ik ben al 13 jaar geen 'hardcore' PC gamer meer (zal ik ook nooit meer worden) en opties als Shadowplay, een Steamknop, een compleet nVidia game gerelateerd softwarepakket waar van alles mee valt te doen... Ik ga vanavond op ontdekkingsreis!

Mocht iemand vragen hebben over deze laptop, stel ze hier en zal mijn best doen om ze zo goed mogelijk te beantwoorden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Major_ton schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:49:
Ok! De G751JT is binnen :-) De eerste indruk is erg positief. Het geheel voelt lekker sturdy aan en in the flesh ziet de Asus er beter (en kleiner) uit dan verwacht! De rode koelvinnen vind ik erg stoer (ook al ben ik al 30 jaar) en ook het rode licht onder de toetsen vind ik wel wat hebben. Het IPS scherm is een enorme stap vooruit ten aanzien van de XPS17, al moet ik nog wel een beetje te veel geel en groen weg kalibreren om optimaal foto's te kunnen bewerken. Normaal zou het denk ik geen issue zijn (de afwijking is niet erg groot), maar naast mijn Eizo scherm valt het wel op. Terwijl ik dit typ lijkt het toetsenbord prima, al is het altijd even wennen. Het trackpad voelt wat stroever dan ik gewend ben, maar het is geen afknapper. Wel heel fijn zijn de dedicated muisknoppen. Windows 8.1 zonder een touchscreen vind ik nu al drama (ik heb ook een Asus T100), dus het is goed dat Windows 10 er aan zit te komen. Dat is geen nadeel van de laptop zelf natuurlijk, maar na 4 jaar dagelijks met Windows 7 gewerkt te hebben ben ik nu een beetje de weg kwijt... Wat ook nog even uitzoeken wordt is het wegwijs worden met alle game gerelateerde gizmo's die de G751 huisvest. Ik ben al 13 jaar geen 'hardcore' PC gamer meer (zal ik ook nooit meer worden) en opties als Shadowplay, een Steamknop, een compleet nVidia game gerelateerd softwarepakket waar van alles mee valt te doen... Ik ga vanavond op ontdekkingsreis!

Mocht iemand vragen hebben over deze laptop, stel ze hier en zal mijn best doen om ze zo goed mogelijk te beantwoorden :-)
Ik zou zeggen, schrijf een (uitgebreide) review :P ! Dat bereikt meer mensen, en je helpt t.net er mee :D

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
pwillemske schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:16:
[...]

Ik zou zeggen, schrijf een (uitgebreide) review :P ! Dat bereikt meer mensen, en je helpt t.net er mee :D
Voor nu doe ik eerst verwoede pogingen om Far Cry 3 (legaal) te downloaden, maar dat lijkt tocht echt onmogelijk! Bij Media Markt en bij Actiehunt heb ik een digitale download gevonden, maar als je op de downloadknop klikt gebeurt er NIKS. Bummer! Ik ben nu aan het downloaden via Steam, maar man man man... Wat gaat dat traag! 2 MB/s terwijl ik buiten steam om gewoon 16 MB/s haal. Weet ik ook weer meteen waarom ik een PS4 heb!

[ Voor 16% gewijzigd door Major_ton op 02-06-2015 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

Gefeliciteerd met je nieuwe Asus laptop! Goede keuze!

Ik hoop dat je er veel plezier van hebt, de afgelopen maanden heb ik al veel plezier gehad van de mijne (wel met i7 4860HQ en 980m).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Vidra schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 10:29:
Gefeliciteerd met je nieuwe Asus laptop! Goede keuze!

Ik hoop dat je er veel plezier van hebt, de afgelopen maanden heb ik al veel plezier gehad van de mijne (wel met i7 4860HQ en 980m).
Bedankt :) Tot nu toe bevalt hij érg goed. Ondertussen heb ik Far Cry 3 draaiende en dat loopt vlekkeloos op Ultra instellingen! Verder is het ook een genot met Photoshop en Lightroom. Vanavond ga ik even het scherm kalibreren.

Ik was ook graag voor de G751JY gegaan en wilde daarvoor mijn zakelijke 18% investeringskorting gebruiken, maar dat kan pas van € 2300,- Ex. BTW. Met andere worden... Hij was té goedkoop 8)7 Uitwijken naar Alienware had ik toch geen zin in uiteindelijk en dus is het de G751JT geworden. Een prima keuze eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Kwa prijs vindt ik het ook perfect! Je ziet wel eens de laptop met een betere kaart en misschien wat grotere ssd voor 300/400 duurder...maar dat is echt 1/3 meer betalen voor een kleine upgrade :p

En kwa koeling/stilte schijnt hij ook echt superb te zijn! Voornamelijk koeling staat hoog op mijn lijstje aangezien ik vaak met headset op zit of oordopjes zal ik van de fans weinig merken

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

weszz schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:29:
Kwa prijs vindt ik het ook perfect! Je ziet wel eens de laptop met een betere kaart en misschien wat grotere ssd voor 300/400 duurder...maar dat is echt 1/3 meer betalen voor een kleine upgrade :p

En kwa koeling/stilte schijnt hij ook echt superb te zijn! Voornamelijk koeling staat hoog op mijn lijstje aangezien ik vaak met headset op zit of oordopjes zal ik van de fans weinig merken
Ik gebruik alleen maar headphones (met addon mic) en is gewoon top! Nooit geklaag op Teamspeak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Omdat ik de Asus G751JT (dat is de slome versie) nu alweer een tijdje in bezit heb, heb ik de pricewatch aangevuld met een beknopte review van deze laptop. Geïnteresseerde kunnen de review hier lezen: Asus ROG G751JT review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cappuccino
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-04 00:00
De alienware 17 r2 lijkt echt m'n ding! Jammer dat er blijkbaar geen nieuwe dell vip leden kunnen gemaakt worden want een korting op zo'n bedrag is toch mooi meegenomen. Is het gelukt bij iemand om toch zo'n vip kortingscode te bemachtigen?
Pagina: 1