beste mensen,
Voor een klein projectje probeer ik met Access via Visual Basic Code een form te openen met behulp van:
DoCmd.OpenForm "form-naam"
Je kan zelfs zoals de meeste weten een WHILE conditie meesturen zodat het betreffende formulier wordt gefilterd op basis van deze while conditie. Nu lukt het me bij een groot aantal formulieren wel, maar lijkt het bij een ding niet te lukken.
Wat is het doel?
Ik heb op het formulier 2 tekstboxen genaamd:
- Begin datum
- Eind datum
Hierin worden 2 datums opgegeven. Bij het openen van het form moet er gefilterd worden op datums BINNEN deze 2 datums. Dus wat ik wil is eigenlijk:
WHERE datum >= begin_datum AND datum <= eind_datum
Ik krijg dit maar niet op een of andere manier gepropt in de WHILE conditie van de Visual Basic code.
Een voorbeeld van werkende code die ik nu voor andere forms gebruik is:
search_filter = "VoorwerpID LIKE '*" & Me.zoek_titel_bar.Value & "*' "
DoCmd.OpenForm "#3 Veilingitems zoekresultaat", acNormal, , search_filter
Wellicht dat jullie een beetje hulp in de goede richting kunnen geven?
Bedankt alvast.
Voor een klein projectje probeer ik met Access via Visual Basic Code een form te openen met behulp van:
DoCmd.OpenForm "form-naam"
Je kan zelfs zoals de meeste weten een WHILE conditie meesturen zodat het betreffende formulier wordt gefilterd op basis van deze while conditie. Nu lukt het me bij een groot aantal formulieren wel, maar lijkt het bij een ding niet te lukken.
Wat is het doel?
Ik heb op het formulier 2 tekstboxen genaamd:
- Begin datum
- Eind datum
Hierin worden 2 datums opgegeven. Bij het openen van het form moet er gefilterd worden op datums BINNEN deze 2 datums. Dus wat ik wil is eigenlijk:
WHERE datum >= begin_datum AND datum <= eind_datum
Ik krijg dit maar niet op een of andere manier gepropt in de WHILE conditie van de Visual Basic code.
Een voorbeeld van werkende code die ik nu voor andere forms gebruik is:
search_filter = "VoorwerpID LIKE '*" & Me.zoek_titel_bar.Value & "*' "
DoCmd.OpenForm "#3 Veilingitems zoekresultaat", acNormal, , search_filter
Wellicht dat jullie een beetje hulp in de goede richting kunnen geven?
Bedankt alvast.