Powerbank 2 Amp veilig aansluiten op iPhone 5C?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboman
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-03-2019
Hallo,

Ik heb een powerbank gekocht van 6600mAh en deze heeft 2 usb aansluitingen van 1 ampere en van 2 ampere voor de zoon van mijn vriendin ,.deze heeft een iphone 5C. Kan het kwaad als hij zijn iphone 5C aansluit op de 2 ampere usb aansluiting . In de mediamarkt konden ze me geen duidelijk antwoord geven!!!

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:01

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Nee, de 2 amp is meer voor het laden van tablets maar een telefoon kan ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:40
2 ampere gaat prima, laad gewoon sneller op dan 1 ampere poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:38
USB kan je niet teveel vermogen op zetten bij enigszins moderne apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboman
Maar dat kan dan geen kwaad voor de levensduur van de batterij ??

Alvast bedankt voor de reacties !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:38
Nee. Hij vraagt namelijk een vermogen en dat krijgt hij. Of de bron nu 2, 3 of 8A kan leveren maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboman
Wat ik dan niet snap is dat de fabrikanten van mobiele telefoons geen opladers meegeven van 2 amp , als dit sneller is , want meestal zit er een oplader bij van 0.5 amp of 1 amp ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Een apparaat krijgt volts en vraagt amps.
Een lader geeft volts en levert amps op aanvraag. Dus als je telefoon niet meer vraagt dan 0,5amps, dan krijgt hij ook niet meer dan 0,5amps.
De amps waarde van de aansluiting (of oplader) is slechts een waarde hoeveel er maximaal gevraagd kan worden.

Daarom heeft het dus geen nut om een lader bij een telefoon te leveren die meer amps kan geven. Het wordt gewoon niet gebruikt, want je telefoon vraagt er niet om.

Pas als je telefoon meer amps vraagt, heeft het nut om een meer-amps-lader erbij te doen.
Als het goed is, is het gewoon netjes op elkaar berekend, dus gaat het niet sneller.
Stel dat je een te kleine lader erbij hebt gekregen, ja dan gaat het wat sneller op de 2A aansluiting van je powerbank.

Stel dat je de batterij uit je telefoon haalt en die appart oplaad, dan is het afhankelijk van hoeveel amps de losse oplader in je batterij kan stoppen.
Daarom bestaan er ook snel-opladers voor normale batterijen.
Echter, snel-laden is negatief voor de levensduur van je batterij.
418O2 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 08:04:
Nee. Hij vraagt namelijk een vermogen en dat krijgt hij. Of de bron nu 2, 3 of 8A kan leveren maakt niet uit.
Hij vraagt stroom (ampere) ;)
Hij krijgt spanning (volt)
Samen maken stroom en spanning het vermogen (watt).
volt * ampere = watt, in gelijkstroom toepassingen. Bij wisselspanning (stopcontact) werkt dat nog weer anders omdat je een 50hz dutycycle hebt en moet je het vermenigvuldigen met ongeveer 0,8

[ Voor 80% gewijzigd door McKaamos op 30-05-2015 09:50 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboman
Super bedankt , hij kan dus zonder problemen zijn iphone 5c in de 2 amp usb aansluiting duwen !!
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:40
Ja hoor, ik heb een Belkin oplader gekocht bij de AMAC die levert 2,1 ampere per usb poort. En is geschikt voor een iPad en iPhone op te laden. Ik gebruik hem om mijn powerbank op te laden en mijn Motorola.
Pagina: 1