Pc start niet meer op met nieuwe MSI GTX 970 Gaming 4G

Pagina: 1
Acties:

• justme27
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Hallo,

Ik heb een nieuwe videokaart gekocht. Een MSI GTX 970 Gaming 4G . Ik heb voor de installatie de drivers van de vorige Nvidia geforce gtc 560 TI verwijderd en de kaart erin gezet. Aangesloten met de twee pc-e stroomadapters die ik heb. Hiervoor heb ik de bijgeleverde verloopkabel gebruikt (1x pc-e direct aangesloten en de tweede dus met de verloopkabel).

Verder heb ik een Gigabyte Z77X-d3H moederbord en een Antec 550 watt modulaire voeding en een Icore I-5 met 8gb geheugen.

Als ik de pc opstart krijg ik wel het biosscherm te zien maar er gebeurt verder niets. Heb een minuut ofzo gewacht maar geen resultaat. Zet ik de oude kaart er weer in kan ik gewoon weer aan de slag in Windows.

Wat kan het zijn? Te weinig voeding? Kapotte kaart? Oude bios?

Hoor het graag. Ik heb geen idee wat het kan zijn :-(

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:25
welke voeding heb je? antec 550watt zegt niet veel. en wat gebeurt er al je de 970 er in stopt en je monitor aan je igpu hangt?

tevens welke aansluiting gebruik je? grote kans dat via je igpu de nieuwe drivers moet instaleren. had ik ook met mijn r9 290 via hdmi.(dvi werte normaal).

• justme27
Ik kan helaas niet meer achterhalen welk type mijn voeding is, alleen dat het een antec is en 550watt, modulair is. De monitor heb ik nog niet aangesloten op het moederbord terwijl de gtx 970 erin zat. Moet ik proberen.

Wat bedoel je met aansluitingen? Ik heb de monitor op dvi aangesloten.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:25
als je wil weten welke voeding het is kan je toch even op de sticker van de voeding kijken? en bedoelde inderdaad hdmi of dvi of displaysport.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-12 19:56
Laatste bios erop? Bios #14 heeft als update note: "improve vga compatability". Mogelijk dat een oude versie van je bios ICM een recente gpu issues veroorzaakt?
http://www.gigabyte.com/p...t-page.aspx?pid=4144#bios

• justme27
Ja, dat dacht ik ook. Helaas zit er helemaal geen stickers op. Alleen het merk. Staat waarschijnlijk op onderkant en dan moet ik die er helemaal uit slopen om het te weten. :-(.

• justme27
Ardjee schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 21:20:
Laatste bios erop? Bios #14 heeft als update note: "improve vga compatability". Mogelijk dat een oude versie van je bios ICM een recente gpu issues veroorzaakt?
http://www.gigabyte.com/p...t-page.aspx?pid=4144#bios
Biosupdate heb ik indd nog nooit gedaan. Zal uitzoeken hoe het werkt/moet en wellicht helpt het.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-12 19:56
Ik zou beginnen met je oude kaart erin te stoppen, en je bios van je mobo te updaten. Mocht dat niet werken, dan zou ik gaan zoeken naar een vriend/collega/medetweaker die je tijdelijk een voeding kan uitlenen zodat je dat weer kan uitsluiten. Eventueel je gpu in een andere pc proberen?

Edit: Aangezien je blijft hangen voordat je je windows uberhaubt inkomt heb ik het gevoel dat een bios update nog wel eens de oplossing gaat zijn voor je probleem.

[ Voor 22% gewijzigd door Ardjee op 29-05-2015 21:24 ]

• justme27
Bios update uitgevoerd en toen de nieuwe kaart erin gezet. En het werkt. Nieuwe drivers erin en de boel loopt als een zonnetje. Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1