• pr1nsje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-12-2025
Hopelijk kan iemand mij vertellen wat het meest waarschijnlijke scenario is (of dat ik toch nog iets verkeerd doe)
Heb een i5-2500k 3,5 jaar oud met offset overclocked geweest en draaide zo`n beetje 24/7, heeft vrijwel altijd met temps onder 70 graden gedraait en met offset kwam deze niet hoger dan 1.4v

nieuwe mobo: ecs z77h2-a3d
oude mobo: p8p67 rev 3.1
geheugen: g.skill f3-10666cl7d-8gbxh
gpu: hd7950 (ook 6850 getest)

Met oude Asus mobo had ik het probleem dat hij totaal niet meer wilde opstarten.
Fans wilden zelfs niet meer spinnen zelfs met alleen een ram kaartje+cpu on desk (geen beeps niks, behalve led lampje op mobo geen teken van leven).
Dus een nieuw goedkoop mobotje gekocht om de tijd tot skylake en broadwell door te komen.

Psu/mem/gpu zijn getest op fouten en werken prima in andere pc.

Nieuwe mobo ben ik helaas nooit in de bios kunnen komen nog. cmos diverse keren al gereset op alle manieren.

Start ik met alleen cpu dan krijg ik de 3 beeps voor no ram.
Start ik met cpu+ram (verschillende slots) draaien de cpu+psu fans en stopt/start na ong 30 seconden waarna deze blijven draaien (na elke keer opnieuw starten doet deze hetzelfde).
Naar verwachting zou ik dan de code voor geen vga moeten krijgen welke wegblijft.

Kom er dus niet echt uit of mijn cpu nu kapot is of mijn mobo doa is.
Heb helaas geen manier om de cpu in een ander systeem te testen.
Mijn hypothese: Zou het kunnen dat de asus board eerder detecteerd dat mijn cpu kapot is of mijn cpu mee de dood in geholpen hebben?

Hopelijk kan iemand mij helpen, bij voorbaat dank

Verwijderd

Heb je ander geheugen om te testen?

• pr1nsje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-12-2025
ja, verschillende ram en psu`s getest.

Verwijderd

Je zou eigenlijk even moeten testen met een andere processor, een goedkope celeron of even vragen of een lokale computerzaak even wil helpen.
Het lijkt mij sterk dat allebei de moederborden stuk zijn maar goed ik heb vreemdere dingen gezien.
Zet anders een oproep in vraag & aanbod of er iemand in de buurt woont met een s1156 processor om even te testen.