Hallo medetweakers,
heb dit systeem 4 jaar geleden gekocht om voornamelijk te gebruiken voor muziek productie, heb 1,5 jaar geleden de r9 270 en 4 gig ram extra bij gehaald (8gig totaal)
verder spel ik games als Battlefield en AC Unity. The Witcher 3 komt er nog aan
Nu merk ik vooral bij battlefield dat ik in een lege server makkelijk 100+ fps (medium settings) krijg maar in een volle loopt dat terug naar 60 en duikt er ook onder bij veel drukte, cpu geeft ook 80 - 90% usage aan.
hoogste settings hoeft niet, heb ik de videokaart ook niet voor, maar wat extra stabiliteit in de games zou wel prettig zijn.
Voordat ik mijn systeem echt wil upgraden, wil ik eerst proberen wat meer uit mijn Phenom II X6 1100T te krijgen. na wat onderzoek kwam ik er achter dat mijn moederbord niet heel erg geschikt is voor overclocken, zelfs worden moederborden met 4+1 fase icm een hexacore afgeraden.
Ik zoek een?
Nieuw moederbord geschikt om mijn 1100T te overclocken en later nog te gebruiken bij een cpu upgrade. eventueel nieuwe cooler.
Wat is je budget?
zo rond de 120 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
zit nu alleen een hdd in, een ssd komt er zowiezo.
nu heb ik het volgende gevonden wat mij geschikt leek:
Vooral de Mugen roept wat vragen op, het is nogal een lomp ding, gaat dit wel passen (wat ik tot nu toe kan vinden wel) of zijn er betere alternatieve
Alvast bedankt!
Groeten Sebas
heb dit systeem 4 jaar geleden gekocht om voornamelijk te gebruiken voor muziek productie, heb 1,5 jaar geleden de r9 270 en 4 gig ram extra bij gehaald (8gig totaal)
verder spel ik games als Battlefield en AC Unity. The Witcher 3 komt er nog aan
Nu merk ik vooral bij battlefield dat ik in een lege server makkelijk 100+ fps (medium settings) krijg maar in een volle loopt dat terug naar 60 en duikt er ook onder bij veel drukte, cpu geeft ook 80 - 90% usage aan.
hoogste settings hoeft niet, heb ik de videokaart ook niet voor, maar wat extra stabiliteit in de games zou wel prettig zijn.
Voordat ik mijn systeem echt wil upgraden, wil ik eerst proberen wat meer uit mijn Phenom II X6 1100T te krijgen. na wat onderzoek kwam ik er achter dat mijn moederbord niet heel erg geschikt is voor overclocken, zelfs worden moederborden met 4+1 fase icm een hexacore afgeraden.
Ik zoek een?
Nieuw moederbord geschikt om mijn 1100T te overclocken en later nog te gebruiken bij een cpu upgrade. eventueel nieuwe cooler.
Wat is je budget?
zo rond de 120 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom II X6 1100T Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | ASRock 880GMH/USB3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire R9 270 2GB DUAL-X (Battlefield 4 Edition) | € 195,99 | € 195,99 |
| 1 | Antec Two Hundred | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR13LE9S8/4 | € 38,80 | € 38,80 |
| 1 | OCZ ModXStream Pro 500W | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 234,79 | |
zit nu alleen een hdd in, een ssd komt er zowiezo.
nu heb ik het volgende gevonden wat mij geschikt leek:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Gigabyte GA-970A-UD3P | € 77,95 | € 77,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 35,95 | € 35,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 113,90 | |
Vooral de Mugen roept wat vragen op, het is nogal een lomp ding, gaat dit wel passen (wat ik tot nu toe kan vinden wel) of zijn er betere alternatieve
Alvast bedankt!
Groeten Sebas