Nieuw moederbord

Pagina: 1
Acties:

• SebaSlash
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-02 16:02
Hallo medetweakers,

heb dit systeem 4 jaar geleden gekocht om voornamelijk te gebruiken voor muziek productie, heb 1,5 jaar geleden de r9 270 en 4 gig ram extra bij gehaald (8gig totaal)
verder spel ik games als Battlefield en AC Unity. The Witcher 3 komt er nog aan

Nu merk ik vooral bij battlefield dat ik in een lege server makkelijk 100+ fps (medium settings) krijg maar in een volle loopt dat terug naar 60 en duikt er ook onder bij veel drukte, cpu geeft ook 80 - 90% usage aan.
hoogste settings hoeft niet, heb ik de videokaart ook niet voor, maar wat extra stabiliteit in de games zou wel prettig zijn.

Voordat ik mijn systeem echt wil upgraden, wil ik eerst proberen wat meer uit mijn Phenom II X6 1100T te krijgen. na wat onderzoek kwam ik er achter dat mijn moederbord niet heel erg geschikt is voor overclocken, zelfs worden moederborden met 4+1 fase icm een hexacore afgeraden.

Ik zoek een?
Nieuw moederbord geschikt om mijn 1100T te overclocken en later nog te gebruiken bij een cpu upgrade. eventueel nieuwe cooler.

Wat is je budget?
zo rond de 120 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X6 1100T Black Edition€ 0,-€ 0,-
1ASRock 880GMH/USB3€ 0,-€ 0,-
1Sapphire R9 270 2GB DUAL-X (Battlefield 4 Edition)€ 195,99€ 195,99
1Antec Two Hundred€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Hyper TX3€ 0,-€ 0,-
1Kingston ValueRAM KVR13LE9S8/4€ 38,80€ 38,80
1OCZ ModXStream Pro 500W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 234,79

zit nu alleen een hdd in, een ssd komt er zowiezo.

nu heb ik het volgende gevonden wat mij geschikt leek:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-970A-UD3P€ 77,95€ 77,95
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 113,90

Vooral de Mugen roept wat vragen op, het is nogal een lomp ding, gaat dit wel passen (wat ik tot nu toe kan vinden wel) of zijn er betere alternatieve

Alvast bedankt!

Groeten Sebas

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Ik denk dat het het geld niet waard is om te upgraden in een nieuw moederbord. Je kan beter die 113 euro die je nu wilt spenderen opsparen en in de toekomst een leuke i5 met een moederbord halen. Daar haal je veel meer prestatie winst uit.

Een 4460 heb je voor 180euro. Voor 60-80euro een moederbord erbij en je bent klaar.

Een CPU upgrade die jij wilt gaan doen op het moederbord wat je wilt aanschaffen, zoals de 8350, of een van de andere FX processoren kosten ook weer geld. Zo een 8 core processor ben je ook snel 160-180euro kwijt.

Tel dat bij aanschaf van dit moederbord op en je komt op net zoveel kosten uit als toekomstige i5 + moederbord.

Ik ging van een wat oudere 955 BE van AMD met 6950 naar een i5 2500k met 6950 en in battlefield had ik ineens stabiele fps.

Met de AMD processor was het echt 40-80-60-70-40. En met die i5 ineens 60-80 constant. En toen later een 290 er in gegooid toen was het helemaal compleet natuurlijk.

En dan is de 2500k een wat oudere processor.

een 4460 presteert in games beter dan de snelste FX processor (9500 nog wat?). Natuurlijk ligt dat maar net aan de optimalisatie van de game, maar over het algemeen genomen gebruiken games geen 8 cores.

Battlefield heeft er baat bij, maar daar is de i5 nog steeds gewoon gelijkwaardig, en je wilt toch ook andere games in de toekomst spelen neem ik aan. En dan is de i5 nog steeds een betere keuze.

Ik zie nu dat je 4 gig ram hebt. Dat moet je haast wel upgraden tegenwoordig. 8 gig is toch wel de norm. En daar ga je zeker baat bij hebben.

[ Voor 86% gewijzigd door legendareN op 29-05-2015 19:42 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
geen geld aan spenderen. lekker wachten tot skylake komt(sep/aug).

• SebaSlash
Ik was een beetje in de veronderstelling dat een upgrade naar een i5 erg prijzig zou zijn, dus heb daar nooit echt na gekeken. Dit is inderdaad een mooi alternatief

Denk dat ik maar wacht tot na de zomer, misschien dat skylake nog wat voor me is (of een prijsdaling van de i5 4460)

heb trouwens nu 8 gig in me systeem zitten, iets niet goed gegaan in de lijst..

Bedankt voor de reacties!

• loki504
SebaSlash schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 13:07:
Ik was een beetje in de veronderstelling dat een upgrade naar een i5 erg prijzig zou zijn, dus heb daar nooit echt na gekeken. Dit is inderdaad een mooi alternatief

Denk dat ik maar wacht tot na de zomer, misschien dat skylake nog wat voor me is (of een prijsdaling van de i5 4460)

heb trouwens nu 8 gig in me systeem zitten, iets niet goed gegaan in de lijst..

Bedankt voor de reacties!
skylake zal helaas niet voor een prijs daling zorgen. dat heeft het voor voorgaande series ook niet gedaan.
hooguit dat het fallen van euro er nog een schepje boven op doet. upgrade naar een i5 is niet heel erg duur.
als ik het goed begrijp zal skylake ddr3 en ddr4 ondersteunen. dus je kan je oude geheugen nog even gebruiken en dan eventueel later over gaan op ddr4. maar het voordeel is wel. dat skylake de zelfde prijs als haswell zal hebben.

• SebaSlash
loki504 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 14:08:
[...]

skylake zal helaas niet voor een prijs daling zorgen. dat heeft het voor voorgaande series ook niet gedaan.
hooguit dat het fallen van euro er nog een schepje boven op doet. upgrade naar een i5 is niet heel erg duur.
als ik het goed begrijp zal skylake ddr3 en ddr4 ondersteunen. dus je kan je oude geheugen nog even gebruiken en dan eventueel later over gaan op ddr4. maar het voordeel is wel. dat skylake de zelfde prijs als haswell zal hebben.
Euro is wel erg laag nu, is nog wel waard om ff te wachten om te kijken wat die doet!
Dat skylake de zelfde prijs zal hebben als haswell verbaasd me wel, we gaan afwachten wat er gaat komen.

• loki504
Als je kijkt naar de i5 3570k en de haswell i5 4xxxk zijn tussen de 200-250 euro(verschild van tijd tot tijd). En de i5 2500k was geloof ik ook zo tussen de 200-250 euro. Dus vermoed dat de skylake ook ong 200-250 gaat kosten.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wel, de i5 2500k was toendertijd 175 euro ongeveer. Het is er de afgelopen jaren dus niet echt goedkoper op geworden.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Een goed moederbord kost 80 euro.
Je kunt je huidige mobo nog wel voor een paar tientjes verkopen.
Investering: 50-60 euro

Een nieuwe (niet overklokbare) i5 setup kost je 225-250 euro, dan zou je wel je huidige mobo + proc kunnen verkopen, levert waarschijnlijk zo'n 75 euro op.
Investering: 150-175 euro.

Die mugen 4 kun je natuurlijk gewoon meenemen naar je volgende setup, dat is sowieso geen weggegooid geld.

Ik denk dat je met een nieuw moederbord nog wel een leuke winst uit je 1100T kunt halen voor niet al teveel geld.
Pagina: 1