Hallo allemaal,
Ik wil graag mijn computer vervangen om weer eens 'ouderwets' (nu vooral consoles) te gamen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Over het algemeen huis-tuin-en-keuken meuk en spellen zoals GTA5 op de hoogste instelling
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 2000 euro exclusief assemblage, inclusief verzending. Assemblage ga ik zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Als monitor wordt een Philips 32" tv gebruikt op 1080p
Heb een Logitech K800 als tobo en muis combi
Heb ook onlangs een 3TB harde schijf aangeschaft die meegenomen zal worden in deze build
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Één goede videokaart (ik houd niet van SLI en crossfire, slechte ervaringen mee in het verleden) voor 1080p, miss 4k in de toekomst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU intel en qua GPU maakt het me niet zoveel uit. Heb qua GPU altijd ATI/AMD gehad, maar vind het absoluut niet erg om bijvoorbeeld een nVidia kaart te nemen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een zo groot mogelijke efficientie van de voeding en dat de voeding volledig modulair is, en dat de fan van de voeding in idle gewoon uit staat
Verder wil ik graag een zo stil mogelijke build. Raampje in de behuizing is leuk maar absoluut geen vereiste.
Vraag me meer af of ik voor mijn doel (ga niet overklokken) de onderdelen voor het stil zijn mss niet te overkill zijn.
Ga je overklokken?
Nee, systeem moet zo stil mogelijk zijn.
Ben benieuwd wat jullie van de build vinden die ik nu heb en of ik voor dezelfde stilheid (of nog stiller) goedkoper kan gaan.
Ik heb trouwens expres het ASRock Z97 Extreme6 mobo gekozen vanwege de PCIe 3.0 m.2 connector en de daarbijbehorende Samsung SSD in die snelheid.
Ik wil graag mijn computer vervangen om weer eens 'ouderwets' (nu vooral consoles) te gamen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Over het algemeen huis-tuin-en-keuken meuk en spellen zoals GTA5 op de hoogste instelling
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 2000 euro exclusief assemblage, inclusief verzending. Assemblage ga ik zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Als monitor wordt een Philips 32" tv gebruikt op 1080p
Heb een Logitech K800 als tobo en muis combi
Heb ook onlangs een 3TB harde schijf aangeschaft die meegenomen zal worden in deze build
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Één goede videokaart (ik houd niet van SLI en crossfire, slechte ervaringen mee in het verleden) voor 1080p, miss 4k in de toekomst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU intel en qua GPU maakt het me niet zoveel uit. Heb qua GPU altijd ATI/AMD gehad, maar vind het absoluut niet erg om bijvoorbeeld een nVidia kaart te nemen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een zo groot mogelijke efficientie van de voeding en dat de voeding volledig modulair is, en dat de fan van de voeding in idle gewoon uit staat
Verder wil ik graag een zo stil mogelijke build. Raampje in de behuizing is leuk maar absoluut geen vereiste.
Vraag me meer af of ik voor mijn doel (ga niet overklokken) de onderdelen voor het stil zijn mss niet te overkill zijn.
Ga je overklokken?
Nee, systeem moet zo stil mogelijk zijn.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 206,70 | € 206,70 |
| 1 | ASRock Z97 Extreme6 | € 172,95 | € 172,95 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 384,80 | € 384,80 |
| 1 | be quiet! Silent Base 800 Zwart/Oranje | € 111,95 | € 111,95 |
| 1 | Intel Dual Band Wireless-AC 7265 | € 23,72 | € 23,72 |
| 1 | Nofan CR-95C Copper - Passive | € 85,- | € 85,- |
| 4 | Noctua NF-P14s redux-900, 140mm | € 14,40 | € 57,60 |
| 1 | Noctua NF-S12B redux-700, 120mm | € 11,95 | € 11,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 110,- | € 110,- |
| 1 | TP-Link TL-ANT2409A | € 19,97 | € 19,97 |
| 1 | Corsair HX750i | € 159,32 | € 159,32 |
| 1 | Samsung SM951 512GB | € 379,- | € 379,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.722,96 | |
Ben benieuwd wat jullie van de build vinden die ik nu heb en of ik voor dezelfde stilheid (of nog stiller) goedkoper kan gaan.
Ik heb trouwens expres het ASRock Z97 Extreme6 mobo gekozen vanwege de PCIe 3.0 m.2 connector en de daarbijbehorende Samsung SSD in die snelheid.