Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

13 tot 14 inch laptop voor onder de €400

Pagina: 1
Acties:

• jeroenv89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-11 20:22
Wat ga je met je laptop doen?
Het simpele werk als surfen, mailen en office, slechts af en toe een filmpje maar grafisch weinig eisen. Windows is een must.

Wat is je budget?
Onder de €400, liefst lager.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet heel vaak maar af en toe heen en weer gereis ivm studie. Hierdoor ook de eis van 13,3 of 14 inch. (huidige laptop is een 13,3 en dat bevalt erg goed.)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik weet dat bijv acer en packerd bell een slechte reputatie hebben maar door het lage budget kan hier niet teveel geëist worden. Daarnaast verschilt de kwaliteit van een merk volgens mij per type of serie.

Extra informatie
Ik zoek een laptop voor een vriendin maar heb eigenlijk weinig ervaring met de prijsklasse. Aangezien ik haar graag een laptop aanbeveel waar ze voor weinig geld weer een aantal jaar mee vooruit kan vraag ik om jullie hulp. Het dilemma waar ik vooral mee zit is de processor. Na wat rond gespeurd te hebben op notebookcheck.net heb ik het idee dat een celeron afvalt, maar is het verschil in praktijk wel zo groot en ook het prijsverschil wel waard?

Wat heb ik zelf in gedachte
Pricewatch: Lenovo Ideapad G40-80-(80ky001knx)
Pricewatch: Acer Aspire V3-331-p44d
Pricewatch: Lenovo Essential B40-30-mcg27mh

Lenovo Ideapad G40 (€366):
Voordeel is dat deze een i3 bevat en 5GHz aan kan
Nadeel dat deze een stuk duurder is dan een celeron (hij is overigens wel net €33 in prijs gezakt in 2 dagen)

Acer Aspire V3 (€399):
Voordeel is het gewicht (1,5kg tegenover 2/2,1kg) en 5GHz
Nadeel kan dus de pentium processor zijn terwijl hij duurder is dan de G40 en één USB minder

Lenovo Essential B40 (€229):
Voordeel is voornamelijk de prijs en 2x USB 3.0
Nadeel de celeron processor en maar 2 GB werkgeheugen

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Tja de B40 valt wat mij betreft gelijk af, echt handig is 2GB niet, misschien dat die gemakkelijk open kan en je er 4GB in kan zetten dan is het een prima deal voor die prijs.
Acer schijnt tegenwoordig beter hun best te doen en het beter voor elkaar te hebben. Ligt natuurlijk sowieso aan hoe lang ze met de laptop wilt doen, als het +/- 2jr is zou ik het prima met een Acer durven wagen.
Anders hou je alleen de G40 over wat een behoorlijke laptop is in dit segment.
Maar als we die CPU pakken in deze klasse zijn die van Acer weer duurder. Ik zou voor de G40 gaan, of B40 met geheugen bij plaatsen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• JaapN
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-11 08:16
pricewatch: BTO U-Book 13CL21 Deze? Kan geconfigureerd worden zodat ie een 120gb SSD heeft voor net onder de 400 euro.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
In plaats van een nieuwe kan je ook voor tweedehands gaan, krijg je vaak meer specs voor je geld. Met specs bedoel in in dit geval een previous-gen Intel Core series CPU, maar dan wel in een ultrabook jasje ;-)

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Wat hier vergeten wordt is dat er bij zo'n geconfigureerde geen Windows licentie standaard bij zit. Deze moet dus nog wel elders gekocht of verkregen worden.
Via mijn hogeschool kan ik voor een paar tientjes Windows bijvoorbeeld aanschaffen, en via mijn opleiding specifiek kan ik het gratis krijgen.
Wellicht dat even voor haar controleren/navragen voordat je een laptop in elkaar laat zetten zonder licentie.

• jeroenv89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-11 20:22
Bedankt voor jullie reacties! Met een goedkope Windows versie is de BTO inderdaad een goede optie.
Heb het zelf nog even uitgezocht en kan via surfspot alleen aan een Windows upgrade komen. Maar als ik het goed begrijp kan ik hier in dit geval geen gebruik van maken omdat er dan al een Windows versie op de laptop moet staan.

Verder ga ik morgen uitzoeken of de b40 goed te tweakers is. Als hier makkelijk werkgeheugen bij te prikken is en of er misschien wel een kleine/goedkope ssd in/bij te plaatsen is blijft hij qua kosten zelfs onder de BTO.

Het enige wat ik me dan nog afvraag is of een celeron met ssd sneller is (of in ieder geval sneller aanvoelt) dan een i3 met 5400 rpm hdd. Ik denk dat ik het antwoord al weet maar vraag het toch even voor de zekerheid.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Ja.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ja bij een Upgrade moet er al windows op de laptop staan.

Een celeron met ssd zal voor de huis tuin en keuken en office taken sneller aanvoelen. Zal wel iets minder tegelijkertijd kunnen maar wel stukken sneller zijn die de normale taken.

Verwijderd

Jammer dat Windows een must is anders zou ik zeggen, kijk eens naar een Chromebook
Pagina: 1