Krijg refurbished in plaats van nieuw.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrrrrrrr
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 18:36
Ik had graag jullie mening hierover.

Ik heb vorige week een nieuwe pc gekocht bij Dragon in Kerkrade.
Toen ik een smart test uitvoerde bleek de HDD al 40 dagen te hebben gedraaid, ze hebben er dus een gebruikte in gezet.
Deze Seagate tikte ook en draaide niet met 7200rpm zoals de advertentie zei, ook bleek het een Sata2.

Toen ik hier melding van deed, vonden ze dit erg vervelend en zouden ze me een nieuwe Toshiba toezenden van 500GB, Sata3 7200rpm.

Pak ik net mijn pakketje uit vind ik een schijf met een sticker er op waarop staat dat het een refurbished exemplaar betreft, refurbished by HGST specifications!

Vinden jullie dit acceptabel?

Ik vind het maar vreemd dat ze dit zomaar durven te doen.

groet,

Richard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:52
Als je het als 'nieuw' koopt hoor je geen refurbished te krijgen. Daar heb je ook niet voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:27

Cheezus

Luiaard

Nee.
Je hebt een nieuw product gekocht en geen gebruikte. Dit kan per ongeluk zijn gebeurd maar de oplossing is om dan alsnog een nieuw product te sturen en niet een gerepareerd exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53
Hoort inderdaad niet. Gewoon even contact opnemen met de shop, waarschijnlijk lossen ze het gewoon netjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Een 500 GB schijf in een nieuwe PC is sowieso opmerkelijk, ik wist niet dat ze die nog maken :p

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrrrrrrr
Er gebeurt wel heel erg veel per ongeluk bij dat bedrijf.
Ander merk ram latjes dan de ad., 1 usb3 poort vooraan niet aangesloten.

Ik kwam er per ongeluk achter dat de schijf al had gedraaid, anders had ik hem er waarschijnlijk nog gewoon in gehad, als ik daar niet op had gelet.

Nu hebben ze zich verontschuldigd voor de fout en zouden ze me dus die nieuwe toesturen.

Krijg ik dus een opgelapte.

Kun je smart gegevens lezen zonder OS op de schijf eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

rrrrrrrrr schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 17:58:
Er gebeurt wel heel erg veel per ongeluk bij dat bedrijf.
Ander merk ram latjes dan de ad., 1 usb3 poort vooraan niet aangesloten.

Ik kwam er per ongeluk achter dat de schijf al had gedraaid, anders had ik hem er waarschijnlijk nog gewoon in gehad, als ik daar niet op had gelet.

Nu hebben ze zich verontschuldigd voor de fout en zouden ze me dus die nieuwe toesturen.

Krijg ik dus een opgelapte.

Kun je smart gegevens lezen zonder OS op de schijf eigenlijk?
Heb persoonlijk niet zo'n heel hoge pet op van dat Dragon gebeuren, heb 2 PC's van ze gezien en zo geweldig zit het allemaal niet in elkaar...

Maar ja, naar je vraag: waarschijnlijk kun je dit doen door een Ubuntu op een CD of USB te gooien, zal vast wel ingebakken zitten. Zo installeer je dus geen OS maar werk je vanaf je CD of USB.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrrrrrrr
Ik had me bij voorbaat een beetje ingelezen in recencies van dat bedrijf en het viel me nog mee.
Een tweede keer zou ik daar niet zo snel meer komen.

Een live-cd, daar dacht ik al aan, wist alleen niet of daar dat programmaatje in zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb net voor de lol even een nieuwe HDD aangesloten om te kijken hoelang deze gedraaid zou hebben.

Net nieuw uit verpakking een Toshiba 1TB heeft er al 28 uur opzitten, dus inderdaad 40 dagen is wel veel. En neen Refurbished is niet nieuw. Geld terug vragen of een deugend product leveren.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrrrrrrr
ik heb de gegevens uitgelezen en het is zelfs niet eens een Toshiba, maar een Hitachi.

Waarschijnlijk zijn de smart gegevens gewist, want de power-up tijd is 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

rrrrrrrrr schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 18:43:
ik heb de gegevens uitgelezen en het is zelfs niet eens een Toshiba, maar een Hitachi.

Dat zou op zich nog wel kunnen wat sommige Toshiba's zijn rebadged Hitachi's

(Toshiba DT01ACA300 = Hitachi HDS723030BLE640 bijv)

HGST (Hitachi) is onderdeel van Western Digital. en WD heeft Toshiba weleens hdd's laten maken voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrrrrrrr
Oh, okee, dat zou dan nog kunnen kloppen.
Het gaat om een Hitachi HDS721050CLA662

Als je nu deze sticker bekijkt, wat zou je er dan van zeggen?

En dan vooral de regel onderaan, refurbished to HGST specifications.

(De verkoper heeft inmiddels gemaild dat hij bijna niet kan geloven dat hij niet nieuw is)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VO2f3qel.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door rrrrrrrrr op 29-05-2015 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:34

Twazerty

AVCHDCoder developer

Let ook op de datum: april 2014. Meestal is een nieuwe schijf niet zo oud. Maand of 6 oud is de oudste nieuwe die ik volgens mij ooit kocht.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Als ik hier zo lees staat je nog wat te wachten https://nl.trustpilot.com/review/dragoncomputers.eu.

Ben beneuwd of ze moedwillig de pcs niet volgens de genoemde specificaties bouwen of dat er gewoon onkundig personeel rondloopt.

Hoop voor je dat ze geleerd hebben van de negatieve reviews en je goed en snel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrrrrrrr
Die reviews had ik gelezen en buiten enkele negatieve reacties waren ze doorgaans redelijk positief..
Hmm, ik kan hem iig terug sturen en dan maar weer zien wat ik dan krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Refurbished schijven zijn vermoedelijk beter getest dan degene die direct uit de fabriek komen.
rrrrrrrrr schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 18:43:
Dat gebeurt volgens mij bij refurbished schijven altijd, bij elk merk.

Ik zou voor een 500 GB schijfje verder niet moeilijk doen. Stuur ze een mail dat je het niet zo netjes vindt maar dat je het wel prima vindt. Misschien krijg je er een leuke waardebon voor terug ofzoiets. Soms moet je ergens niet te veel energie in steken. Waarschijnlijk had de winkel niet eens door dat het een refurbished schijf betreft.

[ Voor 13% gewijzigd door Trommelrem op 29-05-2015 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik zou het hele systeem retour sturen. Eindeloos zeuren over oplossingen die het toch eigenlijk niet zijn zou ik geen zin in hebben.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een schijfje van 500gb zijn meestal al oudere batches , dat lijkt mij logisch . Dat iemand hier boven zegt dat nieuwe schijven niet ouder zouden zijn dan 6 maanden is (zeker omdat het om een 500gb schijf gaat hier) maar een rare gedachtendang .

Refurbished to HGST specifications wil volgens mij zeggen dat dit ofwel en Hitachi of een Toshiba schijf was origineel en wegens overname of zo een nieuwe HGST sticker erop met de specificaties volgens HGST .
Ik geloof dus wel dat de schijf nieuw zou kunnen zijn .

Refurbished hebben meestal een aparte sticker bovenop de originele sticker hangen . Deze is namelijk 1 sticker .

Ik zou online kijken op serienummer bij HGST hoeveel garantie er nog op zit op de schijf . Indien er gewoon 2 jaar staat bij de check is er absoluut niets om je zorgen over te maken .
http://www.hgst.com/porta...upport/warranty/#step_two

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Medione1210 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:22:
Als ik hier zo lees staat je nog wat te wachten https://nl.trustpilot.com/review/dragoncomputers.eu.

Ben beneuwd of ze moedwillig de pcs niet volgens de genoemde specificaties bouwen of dat er gewoon onkundig personeel rondloopt.

Hoop voor je dat ze geleerd hebben van de negatieve reviews en je goed en snel helpen.
Nope, echt niet. Ik heb ergens 2006-2007 een pc daar gekocht voor een redelijk lage prijs. Moederbord moest best al snel worden vervangen (paar maanden) omdat die dood was. Nu kan dat gebeuren, maar na het opsturen van de pc lang niets gehoord, tig keer bellen, maar dat mens nam bijna nooit op (eigenaresse?). En Duits/Nederlands combinatie helpt ook niet geweldig. Weet niet of dat nu veel veranderd is.

Geen goede ervaring gehad dus met matige producten en slechte communicatie.

Maar Apr. 2014 valt dan mee qua datum, er zijn ergere dingen wat hun flikken. Maar een opmerking naar hun sturen dat het net wat beter kan lijkt mij ook op zijn plaats.

[ Voor 4% gewijzigd door ByteMe_ op 29-05-2015 21:43 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 13:59

BaRF

bijna kerst

RonaldDesigns schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 21:42:
[...]
En Duits/Nederlands combinatie helpt ook niet geweldig.
Dat heet Limburgs :+

edit: toevallig, de nieuwste review is er ook een over een gebruikte hdd:
https://nl.trustpilot.com.../555cbdaf0000ff0002e72cca

[ Voor 27% gewijzigd door BaRF op 29-05-2015 21:47 . Reden: update ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:39
Refurbished by HGST specifications is een disk die terug komt van RMA, nieuwe disks van Toshiba staat dat niet op. Verder wat betreft HGST/Toshiba: WD mocht alleen Hitachi overnemen als ze een deel van de technologie zouden verkopen aan een andere fabrikant. Zie daar: Hitachi heeft de 7K3000 en 5K3000 lijnen verkocht aan Toshiba. In de begintijd zijn die disks met Toshiba sticker en Hitachi firmware uitgeleverd.

Als ik jouw disk zo opzoek op Google gaat dat om de 7K1000.C, die serie is nooit door Toshiba verkocht, je hebt dus een ouder type disk gekregen die in 2014 refurbished is. De 7K1000.C serie zelf is al tig jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:13
Voor een dubbeltje op de eerste rang proberen te zitten (Dragon...) dan kun je verwachten dat je wat extra moeite moet doen om e.e.a. goed geleverd te krijgen. Voor mij reden om dit soort winkeltjes te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Dat Dragon nog bestaat is me echt een raadsel :') ..
Overal waar ik bakken van hun tegen kom zijn er alleen maar problemen XD

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mensen, dit topic is niet bedoeld als shopreview :) . Blijf dus on-topic, meningen over de shop zijn dat niet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-10 13:51
prutser001 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 18:12:
Ik heb net voor de lol even een nieuwe HDD aangesloten om te kijken hoelang deze gedraaid zou hebben.

Net nieuw uit verpakking een Toshiba 1TB heeft er al 28 uur opzitten, dus inderdaad 40 dagen is wel veel. En neen Refurbished is niet nieuw. Geld terug vragen of een deugend product leveren.
Is heel normaal om er 1 dag op te hebben zitten. Zo kunnen ze in de fabriek testen of de schijf de snelheid wel kan halen/alle sectors wel goed zijn etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrrrrrrr
1 dag proefdraaien kan ik me indenken, maar 40?
Dan wil je wel heel zeker weten dat hij het blijft doen.

En voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, tja, misschien heb je daar wel gelijk in, maar dat is nog geen reden om gebruikte waren als nieuw te verkopen imho.

Ik heb de schijf iig zaterdag teruggestuurd en wacht nog op de verse aanvoer.

Ik verwacht dat hij vandaag zou komen, ook zouden ze de verzendkosten betalen, daar zij geen antwoordnummer hebben of op andere wijze de kosten dragen voor het terug sturen van spullen die niet deugen.

Ik heb al wel gezegd dat als ze weer met een ouwe schijf aan zouden komen zetten ze de hele rotzooi terug konden krijgen.

Ook dat was geen probleem, haha.

ik heb ook de garantie gecheckt..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WnTePJ7.png

[ Voor 5% gewijzigd door rrrrrrrrr op 03-06-2015 11:35 ]

Pagina: 1