Hallo Tweakers,
Gezien mijn vorige PC uit 2008 stamt (ik heb alleen de GPU 2 keer vervangen) is het wel weer eens een keer tijd voor een nieuwe. Ook eindelijk een SSD voor mij!
Ik ben geen hardware man, dus ik moet er iedere keer weer een beetje in duiken.
Vandaar dat ik misschien wat rare keuzes heb gemaakt met mijn 'eerste opzet'.
Hopelijk willen jullie mij helpen om de setup kloppend te maken!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, veelal wat oudere spellen. Zo nu en dan een nieuwe AAA title (Witcher 3/GTA V).
Verder visual studio, en internet gebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik mik op een max van €1000,-. Als het iets goedkoper kan is het altijd mooi mee genomen!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De GPU die in het voorbeeld staat heb ik op het moment in het bezit. Het lijkt mij overbodig om deze op dit moment te vervangen. De kosten wegen IMO niet op tegen de prestatie winst.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet nieuw basis systeem (CPU/MOBO/Mem), mijn huidige platform (Socket 775) is niet opnieuw te gebruiken.
Randapparatuur zoals toetsenbord, muis, headset en monitoren heb ik al staan. Deze zijn ook nog niet aan vervanging toe.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk, zo lang het maar een beetje betrouwbaar is. Prijs/Kwaliteit verhouding is het belangrijkste.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gezien mijn systeem zich in de woonkamer bevind, zou het fijn zijn als het systeem een beetje stil zou zijn. Het hoeft niet geruisloos, maar de vrouw zit natuurlijk niet te wachten op 120dB aan fan lawaai.
Ik zou graag een SSD willen waar ook nog veel gebruikte games/applicaties op kunnen (CS:GO/SC II/Eve Online)
Ga je overklokken?
Overklokken heb ik nog nooit gedaan, dit heeft dan ook geen prioriteit.
Bij deze mijn huidige boodschappenlijstje:
Ik vraag mij wel heel erg af of een fanless PSU wel een verstandige zet is.
De kast is ook geen echte pré, maar wel mooie eyecandy. Extra storage zet ik over uit mijn oude PC.
Hier heb ik voldoende aan.
Hebben jullie nog ideeën hoe dit beter kan?
Ik hoor het graag!
Bij voorbaat dank voor de moeite
Gezien mijn vorige PC uit 2008 stamt (ik heb alleen de GPU 2 keer vervangen) is het wel weer eens een keer tijd voor een nieuwe. Ook eindelijk een SSD voor mij!
Ik ben geen hardware man, dus ik moet er iedere keer weer een beetje in duiken.
Vandaar dat ik misschien wat rare keuzes heb gemaakt met mijn 'eerste opzet'.
Hopelijk willen jullie mij helpen om de setup kloppend te maken!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, veelal wat oudere spellen. Zo nu en dan een nieuwe AAA title (Witcher 3/GTA V).
Verder visual studio, en internet gebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik mik op een max van €1000,-. Als het iets goedkoper kan is het altijd mooi mee genomen!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De GPU die in het voorbeeld staat heb ik op het moment in het bezit. Het lijkt mij overbodig om deze op dit moment te vervangen. De kosten wegen IMO niet op tegen de prestatie winst.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet nieuw basis systeem (CPU/MOBO/Mem), mijn huidige platform (Socket 775) is niet opnieuw te gebruiken.
Randapparatuur zoals toetsenbord, muis, headset en monitoren heb ik al staan. Deze zijn ook nog niet aan vervanging toe.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk, zo lang het maar een beetje betrouwbaar is. Prijs/Kwaliteit verhouding is het belangrijkste.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gezien mijn systeem zich in de woonkamer bevind, zou het fijn zijn als het systeem een beetje stil zou zijn. Het hoeft niet geruisloos, maar de vrouw zit natuurlijk niet te wachten op 120dB aan fan lawaai.
Ik zou graag een SSD willen waar ook nog veel gebruikte games/applicaties op kunnen (CS:GO/SC II/Eve Online)
Ga je overklokken?
Overklokken heb ik nog nooit gedaan, dit heeft dan ook geen prioriteit.
Bij deze mijn huidige boodschappenlijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 239,90 | € 239,90 |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 73,- | € 73,- |
| 1 | Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 Vapor-X | € 253,31 | € 253,31 |
| 1 | NZXT H440 Wit | € 111,95 | € 111,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 39,- | € 39,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 101,- | € 101,- |
| 1 | Seasonic Platinum Series 460 Watt Fanless | € 128,95 | € 128,95 |
| 1 | Crucial MX100 512GB | € 204,90 | € 204,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.152,01 | |
Ik vraag mij wel heel erg af of een fanless PSU wel een verstandige zet is.
De kast is ook geen echte pré, maar wel mooie eyecandy. Extra storage zet ik over uit mijn oude PC.
Hier heb ik voldoende aan.
Hebben jullie nog ideeën hoe dit beter kan?
Ik hoor het graag!
Bij voorbaat dank voor de moeite