Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

thuisgebruik en internetlaptop met i3-4005U voldoende CPU?

Pagina: 1
Acties:

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 18:32
Wat ga je met je laptop doen?
internet, email, bankieren, filmpje kijken, misschien ligt foto bewerking in picasa of photoshop Essentials en officewerk.

Wat is je budget?
Liefst ongeveer 450 a max 500 euro inclusief SSHD of 240 GB SSD (deze wil ik best later zelf inbouwen)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
soms wel

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Toshiba, Lenovo, MSI, Asus

Toelichting: tijdje terug nam ik altijd een Core i3-M maar nu zijn het bijna allemaal U modellen die volgens mij een zo'n 30% langzamer zijn Ik had de volgende laptop in gedachte pricewatch: Lenovo IdeaPad G50-80 (80L0002XNX)
  • Is deze laptop voldoende zijn voor het bestemde gebruik? (met schijfaanpassing)
  • Zou de laptop ook voldoende zijn met de standaard harde schijf?
PS ik heb nog een topic lopen waarin ik dieper op de verschillende CPU's wil aangaan dit gaat even over een specifieke aankoop vandaar.

[ Voor 11% gewijzigd door piethoogland op 29-05-2015 14:55 ]

• piethoogland
Niemand antwoord op de vraag of een Core I3-U CPU voldoende is voor mijn doel?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:25

DukeBox

loves wheat smoothies

Een pc van 10 jaar oud kan wat je wilt.. waarom zou een recente dat niet kunnen ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• piethoogland
Ik vind een core I3-U een slap aftreksel van een M. Het moet natuurlijk wel een beetje vlot gaan, in ieder geval bedankt.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Zolang er een ssd in komt voelt ieder ding snel aan. Voor photoshop is een U cpu niet het fijnste, maar zolang je er je brood niet mee verdient en/of niet diep in de buidel wil/kan tasten, kan het allemaal wel. Zelfs op een core m processor kun je photoshoppen :) . De rest is allemaal niet zo spannend, en gaat dan ook gewoon goed.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Als je nu een i3 M hebt, waarom niet alleen een SSD er in zetten en aanschaf van een nieuwe laptop verder uitstellen?

www.ping-win.nl

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:12
Een i3 heeft geen turbo en omdat ulv-modellen standaard op een lagere frequentie lopen is er flink verschil tussen i3 U en i3 M- cpu's.

Anders moet je kijken naar een i5, die heeft wel turbo en doet dan opeens (4200u) 2.3 (2 cores) /2.6 (1core) GHz ipv 1.7 voor de i3.

[ Voor 6% gewijzigd door White Feather op 30-05-2015 23:17 ]

• piethoogland
@ Rye ik heb nu geen M laptop gaat over aanschaf van een nieuwe laptop.

Valt me op dat de meningen verschillen ik meen persoonlijk dat een I3-U net te licht is als je een beetje snel wilt werken en behoorlijk onderdoet voor een M. Natuurlijk met een SSD loopt alles. Maar de vraag is of een U model "afgeraden" zou moeten worden zoals ik denk.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Als de U afgeraden wordt voor huis tuin en keuken office gebruik, lijkt het me niet dat ze die überhaupt op de markt zouden brengen. Voordeel ze zijn undervolted dus zuinig, en ja wat trager maar ga je dat in je dagelijkse gebruik merken met deze dingen? Zeker met een SSD er bij niet.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Pagina: 1