Koelkast; LG of Bauknecht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 20:50
Ik ben op zoek naar een nieuwe koelkast van rond de 400 euro. Nu heb ik twee vergelijkbare modellen gevonden qua inhoud, prijs, ontwerp e.d.
Deze zijn van het merk Bauknecht en van het merk LG. Voor mij is dat allebei even onduidelijk; iemand die hier wellicht ervaringen mee heeft? Bouwkwaliteit, storingen, dat werk

Dank voor alle suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:29

CeesKees

I rest my Kees

Welke geeft de langste garantie?
Welke verbruikt t minste stroom.

Dat zijn de twee pijlers waaruit ik zou kiezen, als de rest gelijk is.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superfunki
CeesKees schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:10:
Welke geeft de langste garantie?
Welke verbruikt t minste stroom.

Dat zijn de twee pijlers waaruit ik zou kiezen, als de rest gelijk is.
Beiden vrijwel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:29

CeesKees

I rest my Kees

Dan zou ik de mooiste kiezen.

Of de goedkoopste...

Of de stilste.

Of een combinatie van all the above

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superfunki
CeesKees schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:33:
Dan zou ik de mooiste kiezen.

Of de goedkoopste...

Of de stilste.

Of een combinatie van all the above
Daar gaat het niet om, het gaat me om ervaringen met bouwkwaliteit, storingen etc. Zoals aangegeven in de OP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit topic past niet echt in CEA en krijgt een schopje naar TL, waar meer soortgelijke topics een plekje hebben gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik heb nog nooit een "storing" meegemaakt aan een koelkast. Er kan simpelweg weinig aan kapot...
Wat wel gebeurt, is dat plastic afbreekt. Dus de voorkant van een zware vriesla, rekjes in de deur, plastic bevestigingspootjes aan de glazen platen, etc. Dus even kijken wat er degelijk uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
RemcoDelft schreef op maandag 01 juni 2015 @ 07:42:
Ik heb nog nooit een "storing" meegemaakt aan een koelkast. Er kan simpelweg weinig aan kapot...
Wat wel gebeurt, is dat plastic afbreekt. Dus de voorkant van een zware vriesla, rekjes in de deur, plastic bevestigingspootjes aan de glazen platen, etc. Dus even kijken wat er degelijk uitziet.
Exact dit. Let ook op de indeling, die is soms wat handiger. Colaflessen schijnen bij mijn type koelkast uit de deur te vallen. Dat drink ik toch niet, maar ik herken het probleem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:17
S1NN3D schreef op maandag 01 juni 2015 @ 07:33:
Dit topic past niet echt in CEA en krijgt een schopje naar TL, waar meer soortgelijke topics een plekje hebben gevonden.
Ik denk dat mijn collega niet helemaal op de hoogte was van AZ. Ook kan TS niet in TL, ook weer zo lullig. ;)

Ik heb inmiddels van alles gehad aan witgoed.
Whirlpool koelkast: stuk na 3 jaar (koelde niet meer)
AEG vaatwasser: stuk na 7 jaar (werd niet meer warm en maakte programma niet af, wasresultaat holde achteruit).
AEG wasmachine: stuk na 7 jaar door structureel overbeladen. ;)
Zanussi koelkast: stuk na 9 jaar (was al aanwezig in huis, zelfde als de Whirlpool)
Whirlpool wasmachine: stuk na 7 jaar (foutcode, internettrucjes werkten niet, dus mogelijk kostbare reparatie).

Veel merken hebben eenzelfde moeder:
Electrolux - Electrolux/AEG/Zanussi/Ikea(?)
Bosch/Siemens - Bosch/Siemens/Gaggenau/Neff
Miele
Whirlpool - Whirlpool/Indesit/Bauknecht/Ignis
ATAG - Atag/Etna/Pelgrim
Samsung
LG

[ Voor 56% gewijzigd door Señor Sjon op 01-06-2015 09:30 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:27

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik wel (kapotte motor).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Het kan, maar is zeldzaam. Ik meen dat 99% van de afgedankte koelkasten nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ga voor een zo zuinig mogelijk model. Wat je bij de aanschaf extra betaald voor een zuinig model verdien je terug op de stroomkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:30

Cheezus

Luiaard

Niet nuttig voor de TS maar met een samsung koelvries combinatie:
- 'Defrost' functie na een paar jaar defect - water kwam terug de vriezer in zodat je daar elke maand een blok ijs uit moest bikken
- Zijkant (radiator) werd zo heet dat aanraken onaangenaam was, vast niet goed voor de efficiëntie
- Plastic vergeelde na een jaar (geen inbouw)
- Rest van de koelkast volgde niet veel later

Er kunnen dus wel wat meer issues zijn met een koelkast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 22:14

ScSi

Belg.

Ik zou voor de LG kiezen, puur omdat ik met Bauknecht zelf slechte ervaring heb gehad. Koelkast van < 3j oud, waarbij een scharnier gewoon stuk ging. Zelf kunnen vervangen gelukkig (a 60 euro), maar dat zou mijns insziens niet mogen.

Ik heb zo de indruk dat het met Bauknecht echt 'hit or miss' is en dat er met regelmaat 'maandag-modellen' toch de klant bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:53

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Señor Sjon schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:11:
[...]

Electrolux - Electrolux/AEG/Zanussi
Bosch/Siemens - Bosch/Siemens/Gaggenau/Neff/Constructa/
Miele
Liebherr ( produceert ook de koelapparatuur voor Miele )
Whirlpool - Whirlpool/Indesit/Bauknecht/Ignis/IKEA
ATAG - Atag/Etna/Pelgrim
Samsung
LG
Kleine correctie en aanvulling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

bauknecht zou niet zo'n goed merk zijn heb ik me in een winkel laten vertellen.
Echter betwijfel ik of LG veel beter is.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:02

SeatRider

Hips don't lie

Bosch of Siemens.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is hetzelfde. Alleen sticker op de voorkant is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:02

SeatRider

Hips don't lie

Señor Sjon schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:25:
Dat is hetzelfde. Alleen sticker op de voorkant is anders.
Daarom!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

S1NN3D schreef op maandag 01 juni 2015 @ 07:33:
Laten we daar maar AZ van maken.. :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-06 17:20
Mij werd in de winkel ook verteld dat Bosch en Siemens puur teren op hun imago maar dat de kwaliteit al jaren niet meer zoveel beter is dan de goedkope merken. Geen idee of het waar is natuurlijk want iedere winkel verkoopt natuurlijk het liefst waar hij het meeste marge op heeft.

In de volgende keukenzaak werd me weer verteld dat je voor de kwaliteit geen ATAG hoeft te kopen omdat onder de motorkap exact hetzelfde zit als in hun budgetmerken etna/pelgrim. Dit was weer precies het tegenovergestelde van een andere zaak die me juist weer ATAG adviseerde. Ook hier weer, geen idee wat er waar is :-)

Reken ook nog even na wat wat de terugverdientijd is als denkt voordeliger uit te zijn met een zuiniger model. Met die 10-20 watt zuiniger kwam ik al snel uit op meer dan 10 jaar voordat je de meerprijs terugverdiend hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 15-06 16:53
Koelkasten zijn van Liebherr...
Anders zijn het geen koelkasten...
Behalve als ze van Smeg zijn...
Maar dan is het eigenlijk een kunstwerk...

^ En hier heb je niets aan, want 1000 mensen, 1000 meningen over witgoed ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Makkelijk op 02-06-2015 13:08 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:54
^^ mijn koelkast is ook van Liebherr en heb 'm nu al ongeveer 15 jaar. Begint laatste tijd wel wat vaker aan te slaan, maar verder prima in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 20:41
Señor Sjon schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:11:
[...]

Electrolux - Electrolux/AEG/Zanussi/Ikea(?)
Bosch/Siemens - Bosch/Siemens/Gaggenau/Neff
Miele
Whirlpool - Whirlpool/Indesit/Bauknecht/Ignis
ATAG - Atag/Etna/Pelgrim
Samsung
LG
En dat zegt ook betrekkelijk weinig. Skoda, Audi en Bentley hebben ook dezelfde moeder... Atag, Pelgrim en Etna zijn zowel qua kwaliteit en prijs niet vergelijkbaar.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaskoF
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-05-2024
Kies voor een BEKO koelkast. Zijn meestal goedkoop en ook nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:58

Tijntje

Hello?!

Ik kan alleen maar zeggen geen Bauknecht.
Zie https://www.facebook.com/....31/posts/833156580070909 voor mijn ervaringen met Bauknecht.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Malt007 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:59:
Mij werd in de winkel ook verteld dat Bosch en Siemens puur teren op hun imago maar dat de kwaliteit al jaren niet meer zoveel beter is dan de goedkope merken. Geen idee of het waar is natuurlijk want iedere winkel verkoopt natuurlijk het liefst waar hij het meeste marge op heeft.

In de volgende keukenzaak werd me weer verteld dat je voor de kwaliteit geen ATAG hoeft te kopen omdat onder de motorkap exact hetzelfde zit als in hun budgetmerken etna/pelgrim. Dit was weer precies het tegenovergestelde van een andere zaak die me juist weer ATAG adviseerde. Ook hier weer, geen idee wat er waar is :-)

Reken ook nog even na wat wat de terugverdientijd is als denkt voordeliger uit te zijn met een zuiniger model. Met die 10-20 watt zuiniger kwam ik al snel uit op meer dan 10 jaar voordat je de meerprijs terugverdiend hebt.
Er staat als het goed is op wat ie per jaar verbruikt. Reken 22-23 ct/kWh en je kan zo narekenen wat de terugverdientijd is. Voorbeeldje

A+: http://www.inbouw.nl/arg861a+.html > 217 kWh
A++: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90282340/ 184 kWh
Beiden zijn (indirect) Whirlpool koelkasten. Scheelt 33 kWh = € 7,50/jaar. Binnen 6,7 jaar is het verschil terugverdiend. Aangezien een koelkast toch wel een jaar of 10 mee zou moeten gaan, is het dus rendabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tijntje schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:15:
Zie https://www.facebook.com/....31/posts/833156580070909 voor mijn ervaringen met Bauknecht.
En zo zullen er ook wel vergelijkbare incidenten over Bosch, Miele, Siemens etc te vinden zijn. Een n=1 ervaring is nu niet echt een gedegen grond om een heel merk te boycotten...

Daarnaast, alle waar naar zijn geld. Als je een medium-to-low budget merk als Bauknecht koopt, moet je ook geen Bosch/Siemens-kwaliteit verwachten. Er is een reden dat die prijs de helft of nog minder is...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

wildhagen schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:18:
[...]

En zo zullen er ook wel vergelijkbare incidenten over Bosch, Miele, Siemens etc te vinden zijn. Een n=1 ervaring is nu niet echt een gedegen grond om een heel merk te boycotten...

Daarnaast, alle waar naar zijn geld. Als je een medium-to-low budget merk als Bauknecht koopt, moet je ook geen Bosch/Siemens-kwaliteit verwachten. Er is een reden dat die prijs de helft of nog minder is...
Is ook niet een n=1
Ik heb namelijk mijn Bauknecht koelkast al 3 keer stuk gehad, de vaatwasser 1 keer en de afzuigkap 2 keer.
En dat voor een keuken van nu 6 jaar oud waar we echt wel zuinig mee om gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
[...]

Bosch/Siemens kwaliteit? Dat is wellicht slechts imago :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
argro schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:04:
[...]
Atag, Pelgrim en Etna zijn zowel qua kwaliteit en prijs niet vergelijkbaar.
Weet jij dat deze merken qua kwaliteit niet vergelijkbaar zijn of denk je dat? Een van mijn keukenboeren vertelde me dat ze allemaal dezelfde motor en onderdelen hebben. Wellicht een wat betere afwerking maar onder de motorkap hetzelfde.

Ik zelf heb geen idee maar heb het idee dat veel mensen dun lokale winkel napraten, helemaal als dat mooi in je eigen straatje past (lees: als je net ATAG heb gekocht). Viel me gewoon erg op dat elke keukenboer een ander verhaal had over de verschillende merken.

Mijn conclusie is dat er tegenwoordig niet meer echte troep verkocht wordt en dat je gewoon een stukje geluk moet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 22:14

ScSi

Belg.

[...]

'Toevallig' heb ik met Bauknecht toch écht dezelfde ervaringen. N=2 bij deze. En echt goedkoop is Bauknecht nou ook niet (zeker niet in keukenapparatuur als oven, magnetron, ..) Kortom, in de ogen van de TS: 'koop geen Bauknecht, want grotere kans dan bij de LG dat de scharnieren stuk gaan'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
Heb hier ook al een aantal keukentoestellen gekocht. Eerst een vaatwas van Siemens, was een topapparaat, altijd heel proper resulltaat en glas voelde niet raar aan. Nu heb ik een inbouw AEG en de glazen komen er 'raar voelend' uit plus het glas krijgt een witte schijn.
Mijn schoonmoeder heeft ook een siemens vaatwas, werkt perfect en heeft ook niet de problemen zoals mijn AEG heeft(nochtans een vaatwas van meer dan 1000 euro)
Wasmachine van bosch werkt al meer dan 5 jaar zonder de minste storing of onderhoud.

Ik ben fan van apparatuur van Bosch en Siemens, heb er nog nooit problemen mee gehad. Naar het schijnt is Whirpool wel goed voor koelkasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Malt007 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:59:
Niet alleen de kwaliteit van het apparaat speelt mee, maar ook de garantie en afhandeling bij problemen, en de specificaties van het apparaat. Bij wasmachines heeft AEG bijv. een gebruiksduur van bijv. 3000-3500 wasbeurten terwijl Zanussi maar 2000 wasbeurten opgeeft. Hierdoor is Zanussi goedkoper maar geschikter voor kleine gezinnen of voor 1 persoon, terwijl AEG dan meer geschikt is voor hele gezinnen. Dat soort dingen spelen ook een rol.
Daarnaast heb ik een siemens vriezer en de no-frost functie geeft een vrij zacht geluid (wat bij sommige andere merken harder schijnt te zijn), terwijl voor mijn situatie de specificaties beter zijn dan die van een beko-vriezer, waardoor ik dus voor de siemens heb gekozen.
Het is dus niet alleen een kwestie van bouwkwaliteit, maar ook van garantie(-afhandeling), specificaties, en gebruiksdoel van het apparaat, waar ook verschillen in kunnen zitten.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Agreed, jammer dat je dat nergens in een goed overzicht kan vinden. Nu moet je het doen met dit soort topics of heel veel onderzoek doen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Makkelijk schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:07:
Koelkasten zijn van Liebherr...
Anders zijn het geen koelkasten...
Dit.

Voor die paar tientjes meer, heb ik een Liebherr gekocht. in die ~5 jaar dat ik 'm heb, 1x de vergrendeling v/h vriesvak moeten vervangen, omdat ik de vriezer te vol had gepropt.

Ik heb een wasmachine van LekkerGoedkoop, die doet het ook al 2-3 jaar goed.

Maar wat een summiere OP van TS, niks over de grootte, geen modelnummers.

En die paar individuele negatieve ervaringen, bereiken het internet. Tevreden gebruikers klagen niet.
Tijntje schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:15:
Zie [onnodige link] voor mijn ervaringen met Bauknecht.
Samsung maakt ook koelkasten, volgens je Twitter account heb je met dat merk ook fijne ervaringen.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 02-06-2015 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Anoniem: 63975 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 17:51:
[...]

Dit.

Voor die paar tientjes meer, heb ik een Liebherr gekocht. in die ~5 jaar dat ik 'm heb, 1x de vergrendeling v/h vriesvak moeten vervangen, omdat ik de vriezer te vol had gepropt.

En die paar individuele negatieve ervaringen, bereiken het internet. Tevreden gebruikers klagen niet.

[...]

Samsung maakt ook koelkasten, volgens je Twitter account heb je met dat merk ook fijne ervaringen.
Ik heb inderdaad een TV en wasmachine van Samsung.
En daar heb ik inderdaad problemen mee gehad echter is dat in alle gevallen netjes op gelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:54
[...]

[...]
Bij deze dan.... Godgloeiende, stomme p*$%@%p koelkast die ik heb. Ik heb het helemaal gehad met dit flut merk... dan heb ik het over mijn Liebherr koelkast.... jaren en jaren maar gewoon werken en niet kapot gaan... jonge jonge, wat een uitslover, wanneer kan ik nou eens een nieuwe kopen, heh!? Beetje de bing uithangen in mijn keuken, bah... ik kan daar gewoon niet tegen. Ik ga dit melden bij Kassa, punt.

Lucht eigenlijk wel op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Dit.

[...]

Eigenlijk zou je expert moeten zijn gezien je nickname. _O-

Maar inderdaad: maat, inbouw wel/niet, vriesvak wel/niet. Er mag wel wat meer eigen onderzoek van de TS plaats gaan vinden.

Pagina: 1