Toon posts:

Hardeschijf formatteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen!

Ik heb laatst een SSD besteld en wil het volgende gaan doen. Momenteel heb ik een HDD in mijn pc zitten waar windows 7 op staat. Nu wil ik deze schijf helemaal leeg maken en windows op mijn SSD zetten.

Hoe kan ik dat nu het beste gaan doen? Ik wil een echte clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online

Vanaf 02:00 minuten geeft het filmpje de mogelijkheden weer die ik hieronder beschrijf

Bovenstaande YT filmpje geeft duidelijk weer hoe je schijven of partitie formatteert/verwijderd vanuit de Windows installatie. Het is nu dus alleen nog maar een kwestie van de Windows CD/USB in je Pc stoppen en de installatie doorlopen. Zodra je bij het venster komt (zie ook YT video op ca. 02:00 minuten) kan je schijven en partities wijzigingen (verwijderen/formatteren). Ook krijg je in dit venster de keuze waar je Windows wilt installeren.

Het handigst is om te kijken hoe groot beide schijven zijn. De installatie geeft namelijk de grote van de schijven weer en zo is makkelijker te onderscheiden op welke schijf je wat installeert.

Edit: type fouten en verduidelijking tekst.

[ Voor 16% gewijzigd door init op 29-05-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx! Is gelukt! ben nu aan het installeren op de SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog wel een tip, maar misschien ben ik wat laat er mee.
Je kan Windows namelijk gewoon op je nieuwe schijf installeren terwijl de oude nog opstartbaar blijft aangezien er dan een dualboot wordt gecreëerd.
Daarna kan je kiezen welke je op wil starten.
Daarna kan ik je verder wel vertellen hoe je de boot weer enkel maakt via msconfig en machtiging neemt over de partitie waar de oude Windows op stond.
Dan kan je daar alles verwijderen of eventueel die schijf formateren.
Of je behoud de mogelijkheid om je andere schijf opstartbaar te houden met een systeem indien er problemen ontstaan.