Caiway Kabel/glasvezel vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stegg001
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-01 14:38
Ik had een vraagje ik ben een paar maanden geleden overgestapt op caiway kabel, ik had ziggo maar dat ging van het netwerk af (woon in Twente)

Ik heb het kabel alles in 1 HD extra pakket maar dit pakket word niet meer aangeboden op hun website.
Ook viel het me op dat de pakketten die er wel op staan aanzienlijk langzamer zijn als de aangeboden glasvezel abonnementen. Het duurste/snelste kabel pakket wat nu word aangeboden kost 71 euro per maand en heeft een up/down van 50 om 4 mbit. Mijn huidige pakket word dus niet meer aangeboden...

Mijn huidige kosten zijn 59 euro per maand en mijn down en up zijn altijd stabiel. Via de verschillende test website's haal ik altijd circa 180 mbit down om 19 mbit up. De aangeboden snelheden op kabel zijn in verhouding dus erg duur met wat ik bij ziggo had en het abonnement wat ik bij het overstappen heb genomen.

Wil ik dezelfde snelheden op glasvezel bereiken zou ik het Alles-in-1 Glas G200 moeten nemen á 52 euro per maand.

Nou had ik een paar vragen hierover:

Waarom bied men het kabel hd extra pakket niet meer aan?
Als ik overstap op glasvezel haal ik dan dezelfde bandbreedte?
Zijn de glasvezel snelheden net zo betrouwbaar als mijn huidige kabel abonnement?
Ben ik 1 van de laatste kabels gebruiker ofzo?

Bedankt alvast voor de antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Waarom bied men het kabel hd extra pakket niet meer aan? : geen idee! vraag het Caiway?
Als ik overstap op glasvezel haal ik dan dezelfde bandbreedte?: Ik heb G200, en haal altijd 210/210.
Zijn de glasvezel snelheden net zo betrouwbaar als mijn huidige kabel abonnement?: ik zou zeggen ja.
Ben ik 1 van de laatste kabels gebruiker ofzo?: vast niet1

En per 1 juli ga je 54,50 betalen, en gaat het abbo G200 naar G250, je krijgt dan dus een 250/250 verbinding...

Wat betreft deze opmerking: "Wil ik dezelfde snelheden op glasvezel bereiken zou ik het Alles-in-1 Glas G200 moeten nemen á 52 euro per maand."

Je hebt nu 180/19 .. das toch aanzienlijk minder als 200/200 (of 250/250)
Die abbo's zijn eigenlijk niet te vergelijken natuurlijk. Volgens mij ga je met G250 er alleen maar op vooruit. Ik ben er in ieder geval erg tevreden over!

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stegg001
[b][message=44321665,noline]

Wat betreft deze opmerking: "Wil ik dezelfde snelheden op glasvezel bereiken zou ik het Alles-in-1 Glas G200 moeten nemen á 52 euro per maand."

Je hebt nu 180/19 .. das toch aanzienlijk minder als 200/200 (of 250/250)
Klopt daar heb je inderdaad helemaal gelijk aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:07

D4NG3R

kiwi

:)

Even iets anders trouwens, het G100 pakket gaat binnenkort naar 150Mbit en het G200 pakket naar 250Mbit: nieuws: Caiway verhoogt tarieven en snelheden van Alles-in-1 Glas-pakketten

Mocht je 150/150 ook snel zat vinden ;)

Maargoed, dat kabelpakket was voor de overgang Ziggo > Caiway, de prijzen kwamen redelijk overeen met wat je bij Ziggo betaalde, echter was vanaf dag 1 glasvezel al goedkoper als je Ai1+ had of hoger.

Gooi je vraag even in [Cogas] Glasvezel in Twente, ik verwacht dat je sneller en beter respons krijgt. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 29-05-2015 13:44 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:44
Qua internet is glasvezel echt superieur aan kabel.
Qua tv zullen de meningen misschien verschillen, maar je houdt naast je glasvezel ook je kabel dus kan gewoon via DVB-C blijven kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Het G100 pakket wat automatisch omgezet gaat worden naar G150 is nog veel goedkoper wat je nu hebt en je haalt ALTIJD je snelheid. Met name de upload is vele malen sneller dan van kabel. En voor tv kijken veranderd er totaal niets dus ik wist het wel en zou snel het G100 pakket bestellen!!. En wil je een sneller pakket glasvezel dat kan ook nog. En iptv kijken is en blijft een optie. als je wel iptv wil kijken dan gaat dat vanaf het G200 abonnement en betaal je 5 euro extra voor de entone iptv box. Deze is voor 1 tv. Coaxsignaal blijf je gewoon houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Beste stegg001,

Hieronder antwoord op je vragen;

Waarom bied men het kabel hd extra pakket niet meer aan?
We bieden het Alles-in-1 HD extra pakket nog steeds aan, zie https://www.caiway.nl/site/nl/applicatie/twente tabblad coax.

Als ik overstap op glasvezel haal ik dan dezelfde bandbreedte?
Je haalt ongeveer dezelfde, of zelfs meer (binnenkort tot 500Mbit/s). Dit is uiteraard afhankelijk van je abonnement.

Zijn de glasvezel snelheden net zo betrouwbaar als mijn huidige kabel abonnement?
Net zo betrouwbaar als je huidige kabelabonnement. Haal je om wat voor reden dan ook je snelheid niet, kun je contact opnemen met onze helpdesk.

Ben ik 1 van de laatste kabels gebruiker ofzo?
Absoluut niet, met jou zijn er nog zat andere kabelgebruikers!

Vriendelijke groeten,

^NL

Caiway Webcare

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stegg001
Top bedankt allen voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige nadeel wat je hebt als je overgaat naar een alles in 1 glaspakket van Caiway dat je van 9,95 per maand opeens bijna 22 euro per maand moet gaan betalen voor onbeperkt bellen naar vast en mobiel.

Ik had gehoopt dat Caiway per 1 juli 2015 ook wat deed aan zijn extreem hoge telefonietarieven, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-10-2021
Het zou fijn zijn als Caiway eens wat minder star wordt.
Ziggo staat nu in zijn hele gebied, vier smartcards met CI module toe.
Caiway blijft maar hangen in het verleden met onveranderlijk slechts 3 smartcards per huishouden.

Er zit bij iedere aanbieder beweging in de afgelopen jaren , behalve bij Caiway lijkt het wel.
Pagina: 1