@Home 2-ip constructie werkt niet!!?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
hello, kheb nu bij een vriend van mij 2 nieuwe pc's neergezet, en zij hebben @Home.
Nu had al 1 pc (de ouwe die r stond) kabelaansluiting. Maar aangezien zijn huisgenoot ook kabel wil, hebben we een 2e IP aangevraagd, wat er inmiddels is.
Sitecom 10mbit hubje van 70 piekies aangeschaft, paar utp kabels (die 100% goed zijn) en plug en play maar!

Nou mooi niet, heb dus de modem in de hub geplugd (in een gewone aansluiting, niet de uplink) en alvast 1 pc. maar de verbinding doet et op deze manier dus Mooi Niet! Het lichtje tussen de PC en de Hub gaat wel aan, lichtje tussen de Kabelmodem en hub.... Niet!! :(
als je de modem gewoon direct op de pc aansluit is er helemaal no problemo en doet alles het naar behoren, maar daar hebben we niets aan voor de 2e pc!

bij @Home helpdesk willen ze je niet helpen met zulke problemen, staat op de website dus hun heb ik niet gebeld. (word je meestal toch nix wijzer van)

weet iem wat het probleem is, heeft iem ervaring hiermee?

(btw de hub, Nic's en Modem hebben naar mijn mening en testen allemaal geen fout of defect, alles werkt perfect)

• Da_Bink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
crosscable tussen hubje en modem, of modem op de uplinkpoort van het hubje. KLAAR

• Boeie
Modem in uplinkpoort = al geprobeerd, zonder resultaat.....

Crosslink kabel?? denkje echt? hmm heb ik nog niet geprobeerd, maar proberen we dat ook ff...

heeft iem nog meer suggesties??

• Da_Bink
  • Laatst online: 15-12-2025
gewone kabel in uplink is het zelfde als een crosskabel in een gewone poort. Als de modem het met een gewone utp kabel en niet in de gewone en niet in de uplink poort doet ligt het waarschijnlijk ergens anders aan. bij mij werk het in ieder geval wel.

• Boeie
hoe heb jij het dan precies? die crosslink kabel constructie of een gewone kabel in de uplink??

wat kan er dan mis zijn? de kabels zijn allemaal 100% en de modem en pc's en NIC's zijn ook allemaal flex..... vind dit zeer vreemd

• Silverfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Inet in de uplink van je hub
en zorgen dat je instellingen goed staat (ip, domein, PC-naam etc)

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
dus je wil dit maken

Afbeeldingslocatie: http://www.zuipfeest.nl/athome.jpg

PC_1 met een gewone Kabel in je Hub. de naam is iets van CP12345-A.

PC_2 met een gewone Kabel in je Hub. De naam is iets van CP51596-B.

dan je Kabel modem met een Cross kabel in je Hub.

of

Je je Kabel modem in de Uplink poort. Wel ff kijken of er een knopje zit dat je dus die poort wel als Uplink hebt staan.

als je de namen van de PC's niet goed hebt staan werkt het niet.

de werkgroep heeft er volgens mij niks mee te maken maar moet anders @home zijn.

dit heb ik al bij 2 mensen zo gemaakt en het werkt Perfect.

• marcus22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 23:45
Bovenstaande oplossing is door mij ook met succes gebruikt.

Dus kijk je config nog een keer goed na en let goed op de uplink poort van de hub.
Succes

There is no place like 127.0.0.1

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb 2 ip's en ik heb het zo:

patchkabel van modem naar uplink
patchkabel van poort 1 naar pc 1
patchkabel van poort 2 naar pc 2

Toch nie zo moeilijk d8 ik

• serkoon
  • Niet online

serkoon

mekker.

Hou er rekening mee dat bij hubs (vaak?) een poort uitvalt als je gebruik maakt van de uplink. Als je net daar je andere utp-kabel in hebt zitten werkt 1 van beide dus niet..

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 17 juni 2001 18:00 schreef Da_Bink het volgende:
crosscable tussen hubje en modem, of modem op de uplinkpoort van het hubje. KLAAR
Zo moet het. @Home had mij daar bij geholpen door te zeggen hoe ik die kabel zelf kon maken dus zo dom zijn ze niet.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 17:55 schreef NrGBoeie het volgende:
lichtje tussen de PC en de Hub gaat wel aan, lichtje tussen de Kabelmodem en hub.... Niet!! :(
Als dat lichtje niet aan gaat, is er iets met de kabel of de aansluiting. Dus switch 'm eens tussen uplink of normaal (waarbij je er rekening mee moet houden dat de uplink en de laatste normale meestal dezelfde aansluiting zijn en maar 1x gebruikt kunnen worden) en vervang anders de kabel.

Verwijderd

Nou mooi niet, heb dus de modem in de hub geplugd (in een gewone aansluiting, niet de uplink)

sorry maareh????? dom mischien???

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
* Blue-eagle is op @home in D`ter, en hier werkt alles ok:

Modem in pc, netwerk kaart in diezelfde pc, doorlussen naar andere pc via HUB (of zonder, lukt ook) en een paar dingen instellen: KLAAR!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12
Op maandag 18 juni 2001 00:09 schreef Blue-eagle het volgende:
* Blue-eagle is op @home in D`ter, en hier werkt alles ok:

Modem in pc, netwerk kaart in diezelfde pc, doorlussen naar andere pc via HUB (of zonder, lukt ook) en een paar dingen instellen: KLAAR!
Nou gewoon modem naar uplink van UNEX switch en beide machines op poort 1 en 2 en gaan met die ban.... ehhhh internet verbinding >:)
Dus hier in Zwolle ook no problem :)

Gewoon spullen

• Boeie
Op maandag 18 juni 2001 00:21 schreef soepzooitje het volgende:

[..]

Nou gewoon modem naar uplink van UNEX switch en beide machines op poort 1 en 2 en gaan met die ban.... ehhhh internet verbinding >:)
Dus hier in Zwolle ook no problem :)
heb het zelluf ook zo, via een pc.
nou ja zal ff klooien met de verschillende poorten op de Hub.... De kabels zijn (zoals al eerder gezegd) wel 100% goed, maar van de Modem naar de hub Crosslink?? vink nogsteeds vreemd.

nahja zal ff die Uplinkpoort tryen....

• Boeie
Op zondag 17 juni 2001 22:41 schreef ssj4__Goku het volgende:
Nou mooi niet, heb dus de modem in de hub geplugd (in een gewone aansluiting, niet de uplink)

sorry maareh????? dom mischien???
tkan aan mij liggen, maar is die Uplinkpoort niet voor verbinding tussen 2 hubs?????

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Crosscable in de up-link, poort 1 NIET gebruiken. Pc's aansluiten vanaf poort 2.

• MrEdge_
  • Laatst online: 17-11-2023
Op maandag 18 juni 2001 15:15 schreef NrGBoeie het volgende:

[..]

heb het zelluf ook zo, via een pc.
nou ja zal ff klooien met de verschillende poorten op de Hub.... De kabels zijn (zoals al eerder gezegd) wel 100% goed, maar van de Modem naar de hub Crosslink?? vink nogsteeds vreemd.

nahja zal ff die Uplinkpoort tryen....
Okeej, ik heb zelf sinds kort de verbinding via een 100/10 switch lopen via de uplink poort. Heb het daarvoor met een 10mb hubje gedaan. Die had geen uplinkpoort maar dan gebruik je echt gewoon een crosscable. De uplinkpoort is nix anders dan een "gewone" poort, maar dan intern met dezelfde verbinding als een crosscable.

• Boeie
Op maandag 18 juni 2001 15:30 schreef Mr Edge het volgende:

[..]

Okeej, ik heb zelf sinds kort de verbinding via een 100/10 switch lopen via de uplink poort. Heb het daarvoor met een 10mb hubje gedaan. Die had geen uplinkpoort maar dan gebruik je echt gewoon een crosscable. De uplinkpoort is nix anders dan een "gewone" poort, maar dan intern met dezelfde verbinding als een crosscable.
Daaruit kan ik dus opmaken dat een Crossover kabel van Modem naar HUB niet nodig is???

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op maandag 18 juni 2001 16:18 schreef NrGBoeie het volgende:

[..]

Daaruit kan ik dus opmaken dat een Crossover kabel van Modem naar HUB niet nodig is???
Nee, om een kabelmodem te laten werken op een hub, switch e.d. heb je gewoon altijd een cross nodig.........

probeer nou eens wat ik eerder gezegd heb.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Is je hub wel 10/100 of 10 megabit? (Dus niet alleen 100 megabit)

Je kabelmodem is namenlijk 10 megabit en dat moet die hub wel snappen natuurlijk.

• Boeie
Op maandag 18 juni 2001 16:22 schreef Kirpeknots het volgende:
Is je hub wel 10/100 of 10 megabit? (Dus niet alleen 100 megabit)

Je kabelmodem is namenlijk 10 megabit en dat moet die hub wel snappen natuurlijk.
Stond er wel (1e post) 10mbit.
alsie 10/100 is dan pikt ie auto 10 uiteraard.
maare HET WERKT!!!!! :) :) :) :)

Gewoon de Gewone kabel (Geen crossover) in de Uplink en de pc's vanaf poort 3 erin.
poort 1 en 2 doen het niet meer....

*happy, happy, joy joy*

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 18:05 schreef NrGBoeie het volgende:
Modem in uplinkpoort = al geprobeerd, zonder resultaat.....

Crosslink kabel?? denkje echt? hmm heb ik nog niet geprobeerd, maar proberen we dat ook ff...

heeft iem nog meer suggesties??
Je bent toch hopenlijk wel zo slim geweest om de uplink poort alleen voor uplink te gebruiken?

De uplink poort word meestal geshared met poort 1 of poort 8 (waar ie naast zit) dus duw je hem in uplink dan kun je die normale straight poort niet GEBRUIKEN!
Pagina: 1