Onderzoek over effectiviteit van e-mail nieuwsbrieven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 10:48
Dag Tweakers,

Met toestemming van de Moderator heb ik dit topic aangemaakt om mijn onderzoek te kunnen uitbreiden. En daar heb ik jullie hulp bij nodig!

In het kort: mijn naam is Michel Hartog en ik ben aan het afstuderen aan de Universiteit Twente (Master Communication Studies). Mijn afstudeeronderzoek gaat over hoe de effectiviteit van e-mail nieuwsbrieven kan worden verhoogd.

Mijn vraag: willen jullie mij helpen door de enquête in te vullen? Het duurt ongeveer 5 tot 8 minuutjes en het is uiteraard ook mogelijk om het op je telefoon te doen. Dit is de link: https://utwentebs.eu.qualtrics.com/SE/?SID=SV_1SLIOBagxhz3gwt

Alvast hartelijk dank voor het invullen van de enquête! Uiteraard is dat niet het enige doel van dit topic. Ik wil namelijk ook graag met jullie discussieren over het experiment zelf. Daar maak ik wel een spoiler voor aan, omdat ik niet wil dat mensen zien wat nou exact het doel van mijn onderzoek is voordat ze mijn enquête invullen.

spoiler:
In het kort wil ik gaan onderzoeken of bepaalde elementen in een e-mail nieuwsbrief invloed hebben op de effectiviteit van de e-mail nieuwsbrief. Met e-mail nieuwsbrief bedoel ik de promotionele emails die, in dit geval, vanuit Bruna.nl verstuurd worden naar klanten. Overigens, Bruna dient in mijn onderzoek puur voor de context.

Deze elementen zijn:
* Directe contactmogelijkheden (bi-directionaliteit)
* Sociale aanwezigheid

Het idee is dat nieuwsbrieven relatief onpersoonlijk, anoniem en geautomatiseerd zijn. Mijn hypothese is dat door het toevoegen van sociale-, persoonlijke- en "menselijke" elementen er gunstige effecten zullen zijn op hoe klanten tegen een nieuwsbrief aankijken. Ook de mogelijkheid tot het geven van feedback zal, in mijn verwachting, positieve effecten hebben.

Ik heb hieronder een afbeelding dat weergeeft in hoeverre de nieuwsbrieven van elkaar verschillen (de 4 verschillende experimentele condities):

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2aj2yiw.jpg

Zoals je kunt zien zijn de verschillen subtiel. Naast het feit dat het voor mij nodig is om respondenten te verzamelen wil ik graag de mening van jullie horen over de manipulaties. Dingen waarover te discussieren valt zijn onder andere:

- Zijn de gemanipuleerde elementen aanwezig genoeg?
- Grotere knop: KLIK HIER?
- Valt de uitnodiging om de enquete in te vullen (in de nieuwsbrief) wel genoeg op? Misschien moet het ergens anders geplaatst worden?
- De foto van de medewerker moet een "echte" foto zijn en geen "stock photo". Wat vinden jullie van de foto?

Nogmaals dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:19

samo

yo/wassup

Inderdaad met toestemming! Brandt los

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana